Εντείνει τις προσπάθειες για μία πιο κυκλική και βιώσιμη εμπορική και παραγωγική δραστηριότητα ο σουηδικός κολοσσός ενδυμάτων Η&Μ, επενδύοντας σημαντικό μερίδιο των εντυπωσιακών κερδών του σε νεοφυείς επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στην ανακάλυψη νέων τεχνικών παραγωγής κι επεξεργασίας υφασμάτων και κλωστοϋφαντουργικών υλών.
Υπό το φως της δημοσίευσης των εξαιρετικά θετικών αποτελεσμάτων του για την δωδεκάμηνη οικονομική χρήση 2018-19, η Η&Μ ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει την κατάργηση της χρήσης των χημικών PFAS για την επεξεργασία των υφασμάτων, κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, υποστηρίζοντας την πρωτοβουλία της μη κυβερνητικής οργάνωσης ChemSec για την ανάπττυξη νέων ασφαλέστερων για τον πλανήτη αλλά και τον άνθρωπο χημικών ουσιών στην βιομηχανία της μόδας.
Επιπλέον, η σουηδική εταιρεία προχώρησε στην δημιουργία του πρώτου ενδύματος από το υλικό Circulose -το οποίο δημιουργείται από ανακυκλωμένα υφάσματα- το οποίο θα διατεθεί στα ανά τον κόσμο καταστήματά της, καθιστώντας την πρωτοπόρο στην μαζική διάθεση του πρώτου ενδύματος από πλήρως ανακυκλωμένες ίνες. Η δημιουργία του ρούχου βασίστηκε σε έρευνα της re:newcell, εταιρείας έρευνας κι ανάπττυξης νέων υλικών, που η Η&Μ υποστηρίζει από το ξεκίνημά της το 2017.
Οι πρωτοβουλίες αυτές σχεδόν συμπίπτουν με την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων του ομίλου, οπότε επετεύχθη αύξηση τζίρου και κερδών κατά 11% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Η&Μ το διάστημα μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου 2018 και 30 Νοεμβρίου 2019 διαμορφώθηκαν σε 233 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (22,1 δισεκατομμύρια ευρώ), έναντι 210,4 δισεκατομμυρίων την προηγούμενη χρήση, ενώ τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 122 δισεκατομμύρια κορώνες (11,5 δισεκατομμύρια ευρώ), έναντι 110,8 πέρσι.
Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις δωδεκαμήνου της Η&Μ ανήλθαν σε 1,86 δισεκατομμύρια κορώνες (176,9 εκατομμύρια ευρώ), έναντι 1,71 δισ. (162,6 εκατομμύρια ευρώ) την περσινή χρήση, αυξάνοντας τον τζίρο της κατά 9%, ενώ ο αριθμός των καταστημάτων της παρέμεινε αμετάβλητος σε 35 σημεία.
Η Η&Μ διατηρεί σημαντικά περιθώρια κέρδους, τα οποία την χρήση που μόλις ολοκληρώθηκε διαμορφώθηκαν σε 52,6%, συνέπεια της βελτίωσης του λειτουργικού της μοντέλου, το οποίο της επιτρέπει να πωλεί λιγότερα είδη με έκπτωση, να περιορίζει το αδιάθετο στοκ αλλά και να διευρύνει το μερίδιο αγοράς της. Αύξηση κατά 11% σημείωσαν και τα κέρδη μετά φόρων διεθνώς, διαμορφούμενα σε 13,44 δισεκατομμύρια κορώνες (1,27 δισεκατομμύρια ευρώ), στοιχείο που επιτρέπει στον όμιλο να διαθέσει περί τα 86 εκατομμύρια κορώνες (8,1 εκατ ευρώ) στο πρόγραμμα Η&Μ Incentive Program, το οποίο ανταμοίβει τους υπαλλήλους της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, η Η&Μ αύξησε τα λειτουργικά της κέρδη κατά 25%, ενώ οι πωλήσεις της το διάστημα από 1η Δεκεμβρίου 2019 έως τις 28 Ιανουαρίου 2020 αυξήθηκαν κατά 5% σε συγκρίσιμες τιμές, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Μέσα στο 2020 αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των καταστημάτων του ομίλου κατά 25, καθώς 200 νέα καταστήματα θα ανοίξουν σε αναπτυσσόμενες αγορές και 175 θα κλείσουν, κυρίως σε πιο ώριμες αγορές. Στο τέλος του Νοεμβρίου, ο όμιλος διέθετε 5.076 καταστήματα παγκοσμίως, έχοντας προχωρήσει στο άνοιγμα 281 καταστημάτων και στο κλείσιμο 173 στην διάρκεια του δωδεκαμήνου.