Να ξαναστήσουν, σχεδόν από τον μηδέν, τον ΟΣΕ, με τη βοήθεια ξένου εξειδικευμένου συμβούλου, σκέφτονται στην κυβέρνηση καθώς θεωρούν πως ο οργανισμός βρίσκεται «σε προχωρημένη αποσύνθεση».
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει πέσει στο τραπέζι το ενδεχόμενο να ακολουθηθεί το μοντέλο που είχε εφαρμοστεί κατά τη σύσταση της Αττικό Μετρό, όταν η κρατική εταιρεία επρόκειτο να ξεκινήσει τα έργα μετρό στην Αθήνα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Τότε είχε προσληφθεί ο αμερικανικός κατασκευαστικός κολοσσός Bechtel που ανέλαβε να «στήσει» την Αττικό Μετρό και να μεταφέρει τεχνογνωσία προετοιμασίας, οργάνωσης και παρακολούθησης των διαγωνισμών και των εργοταξίων. Οι Αμερικανοί έμειναν για αρκετά χρόνια στην Αθήνα.
Παράγοντες του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν πως χάρη στην Bechtel, «παρά τα προβλήματά της, η Αττικό Μετρό είναι σήμερα σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τον ΟΣΕ, σε επίπεδο υλοποίησης των έργων».
Στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν πως απαιτείται πλήρης αναδιάρθρωση τόσο του ΟΣΕ, όσο και της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ που έχει αναλάβει να προχωρήσει σημαντικούς διαγωνισμούς για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Προς το παρόν, όπως λένε στο υπουργείο, «από την ΕΡΓΟΣΕ μας φέρνουν μία συμπληρωματική σύμβαση το μήνα!». Οι εκκρεμότητες στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ είναι τεράστιες.
Υπάρχει μεγάλο άγχος στο υπουργείο και την κυβέρνηση για τα έργα διασύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας ώστε να μην χρειαστεί η επιστροφή κονδυλίων εκατοντάδων εκατομμυρίων στην Ε.Ε..
Εξίσου μεγάλη πίεση δέχονται στο υπουργείο Υποδομών για το ανύπαρκτο μοντέλο συντήρησης του ακριβοπληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου ώστε να αυξηθούν και οι ταχύτητες των συρμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επί χρόνια, οι διοικήσεις του ΟΣΕ δεν αποφασίζουν πώς θα γίνεται η συντήρηση και κάθε φορά που προτείνεται μοντέλο που δεν αρέσει στους συνδικαλιστές η διαδικασία παγώνει! Τέσσερις ελληνικές κυβερνήσεις προσπάθησαν να εφαρμόσουν κάποιες λύσεις, χωρίς τελικά να γίνει τίποτα για τη συντήρηση.