Ακόμα και εντός του εξαμήνου μπορεί να έχει εξασφαλιστεί η προέγκριση της συμφωνίας μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός» για τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η κατ’ αρχήν συμφωνία, εκτός από τη μείωση της συμμετοχής του Δημοσίου - και των κοινοτικών κονδυλίων - στο κόστος του έργου, από τα 255 εκατ. στα 224 εκατ. ευρώ, επιτρέπει και τη χρηματοδότησή του από το επόμενο ΕΣΠΑ, δηλαδή τη μετατροπή του σε «έργο - γέφυρα».
Έτσι εξασφαλίζεται επαρκής χρόνος στην περίπτωση που υπάρξουν εκπλήξεις σε θέματα όπως οι απαλλοτριώσεις, τυχόν δικαστικές προσφυγές, κ.α. Το σημαντικότερο είναι πως κλείνει ένα μέτωπο που είχε μετατραπεί σε σημαία του νέου μοντέλου υλοποίησης των έργων που θέλει να προχωρήσει η κυβέρνηση.
Για την επίτευξη της συμφωνίας απαιτήθηκαν σκληρές, παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και της γαλλικής Vinci, αλλά και της γερμανικής Hochtief, που συμμετέχουν στην «Ολυμπία Οδό» μαζί με τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ. Στην αγορά υποστηρίζουν πως επειδή απαιτούνταν ομοφωνία μεταξύ των μετόχων της «Ολυμπίας Οδού» ώστε να επανενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης το τμήμα Πάτρα - Πύργος, χρειάστηκε αρκετή πίεση κυρίως προς την πλευρά των Γερμανών.
Οι τελευταίοι τελικά ψήφισαν θετικά, αλλά δεν θα συμμετάσχουν στην ιδιωτική χρηματοδότηση των 80 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του έργου, η οποία θα προέλθει από τους υπολοίπους μετόχους της «Ολυμπίας Οδού». Η κυβέρνηση, που ήθελε να βάλει τέλος στην υπόθεση με τον άξονα Πάτρα - Πύργος, πίεσε με κάθε τρόπο τους ξένους εργολάβους, βάζοντας στο τραπέζι και άλλα έργα για τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Η συμφωνία για χαμηλότερο κόστος κατασκευής, η δέσμευση πως δεν θα εγείρουν πρόσθετες απαιτήσεις και η ιδιωτική χρηματοδότηση των 80 εκατ. ευρώ θεωρείται πως αποτελούν επαρκή επιχειρήματα ώστε να συναινέσει η Κομισιόν στην ένταξη του έργου στη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού». Ως αντιστάθμισμα, η σύμβαση παραχώρησης θα παραταθεί μέχρι και τρία χρόνια με ταυτόχρονη μείωση του εσωτερικού βαθμού απόδοσης της σύμβασης στο 10,50% από 11,79% που είναι σήμερα.
Η κυβέρνηση έκλεισε το μέτωπο με τους ισχυρούς ξένους κατασκευαστικούς ομίλους, αλλά ακόμα παραμένει ανοικτή η διαμάχη με τον Πρόδρομο Εμφιετζόγλου που εκπροσωπεί την ιταλική GD Infrastrutture. Η εταιρεία είχε υπογράψει συμβάσεις για δύο από τα οκτώ τμήματα που είχε τεμαχιστεί ο άξονας Πάτρα - Πύργος επί Χρήστου Σπίρτζη στο υπουργείο Υποδομών. Τώρα απειλεί με προσφυγές σε ελληνική και ευρωπαϊκή δικαιοσύνη στην περίπτωση που προχωρήσει η συμφωνία με την «Ολυμπία Οδό». Στο κυβερνητικό επιτελείο, αν και συνέστησαν επισήμως να επικρατήσει η κοινή λογική, θεωρούν πως έχουν επαρκές οπλοστάσιο ώστε να αντιμετωπίσουν τυχόν προσφυγές.