Καρκινοβατούν τα ρωσικά hard discount σούπερ μάρκετ Mere στην Ελλάδα. Πέρα από το πάγωμα της επέκτασης, τα οικονομικά μεγέθη του 2022, που δημοσιοποιήθηκαν αυτές τις ημέρες, δεν αφήνουν σημαντικά περιθώρια αισιοδοξίας. Οι πωλήσεις παραμένουν χαμηλές και η εταιρεία κατέγραψε μία ακόμη ζημιογόνο χρήση στο τέλος της οποίας τα κεφάλαια της ήταν αρνητικά.
Συγκεκριμένα, το 2022 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 4,8 εκατ. ευρώ έναντι 2,2 εκατ. ευρώ το 2021. Μπορεί σε επίπεδο πωλήσεων η Mere να εμφανίζει υπερδιπλασιασμό, όμως τα μεγέθη των δύο χρήσεων δεν είναι συγκρίσιμα, καθώς αυτά του 2021 δεν αφορούν το σύνολο της χρήσης. Εξαιτίας των προβλημάτων που είχαν δημιουργηθεί από την πανδημία τα τέσσερα από τα πέντε καταστήματα (Λαγκαδάς, Λάρισα, Κόρινθος, Τρίπολη) άνοιξαν τον Μάιο ενώ στο τέλος της χρήσης λειτούργησε το κατάστημα στο Αγρίνιο.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων την περσινή χρήση η ρωσική αλυσίδα εμφάνισε ζημιές ύψους 609 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 995 χιλ. ευρώ το 2021. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος της περσινής χρήσης ήταν αρνητικά (-22,4 χιλ. ευρώ) επηρεαζόμενα εκ των αποτελεσμάτων χρήσεων σε ζημιές. Στο 2023 έχει ήδη γίνει σωρευτική κατάθεση από τους μετόχους ύψους 315 χιλ. ευρώ προς αύξηση του κεφαλαίου, όπως ήδη είχε γράψει το Βusiness Daily από τον περασμένο Μάιο.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση σχεδιάζεται περαιτέρω αύξηση κεφαλαίου εντός του 2024. Σε ότι αφορά στην προβλεπόμενη πορεία, σημειώνει ότι η εταιρεία θα συνεχίσει την δραστηριότητα της με πρόβλεψη για σταθερή πορεία στα εισοδήματα της το 2023 από την λειτουργία των υφιστάμενων καταστημάτων. Η επέκταση με νέα καταστήματα αποτελεί άμεσα σχέδια προς υλοποίηση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο στόχος της επέκτασης με νέα σημεία είχε τεθεί και το τέλος του 2022, με την προτεραιότητα να είχε δοθεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όμως μέχρι στιγμής η αλυσίδα παραμένει με τα τέσσερα σημεία που διέθετε από πέρυσι μετά από την διακοπή λειτουργίας του καταστήματος στον Λαγκαδά.
Το 2022 ήταν μία δύσκολη χρονιά για τη ρωσική αλυσίδα, όχι μόνο στην Ελλάδα, άλλα σε όλες σχεδόν της αγορές της Δυτικής Ευρώπης μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Χώρες στις οποίες ετοίμαζε επέκταση αρνήθηκαν να δώσουν άδεια λειτουργίας σε καταστήματα, ενώ σε άλλες, όπως η Ισπανία, όπου ήδη είχε υπάρξει μία σχετική επέκταση η αλυσίδα αναγκάστηκε σε ταχεία αναδίπλωση και κλείσιμο καταστημάτων.