ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Συμφωνία που αγγίζει το 1δισ. δέχτηκε η Frontline

Η πώληση μεριδίων 1,06 δισ. δολ. αποτελεί μέρος μεγαλύτερου πακέτου που περιλαμβάνει επίσης τη σύναψη συμφωνιών της Frontline με την Euronav για την απόκτηση 24 πολύ μεγάλων μεταφορέων αργού.

Να πουλήσουν στη βελγική CMB το συνδυασμένο μερίδιό τους, ύψους 26%, που κατέχουν στην Euronav συμφώνησαν η Frontline, από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες πετρελαιοφόρων στον κόσμο, και ο Νορβηγός δισεκατομμυριούχος εφοπλιστής John Fredriksen.

Η πώληση μεριδίων 1,06 δισ. δολ. αποτελεί μέρος μεγαλύτερου πακέτου που περιλαμβάνει επίσης τη σύναψη συμφωνιών της Frontline με την Euronav για την απόκτηση 24 πολύ μεγάλων μεταφορέων αργού (VLCC) με συνολική τιμή αγοράς 2,35 δισ. δολ., που χρηματοδοτείται από την πώληση των μετοχών της Euronav και δανειακό πακέτο, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η συμφωνία φέρνει τέλος σ' ένα 18μηνο αδιέξοδο μεταξύ της Frontline και μιας από τις παλαιότερες ναυτιλιακές οικογένειες του Βελγίου, αφού η νορβηγική εταιρεία αποχώρησε από τις συζητήσεις για τη συγχώνευση. Η Compagnie Maritime Belge, ή CMB, ήταν αντίθετη στη συμφωνία από την αρχή, αυξάνοντας το μερίδιό της στην εταιρεία, καθώς τα δύο στρατόπεδα αγωνίζονταν για τον έλεγχο της Euronav.

Η Frontline σημείωσε άνοδο έως και 3,3% στο Όσλο, ενώ η Euronav με έδρα την Αμβέρσα κέρδισε έως και 3,7%.

Μετά τη συμφωνία, η CMB θα κατέχει το 49% των μετοχών και το 53% των ψήφων στη Euronav, ενεργοποιώντας μια υποχρεωτική προσφορά των υπόλοιπων μετοχών της Euronav στην ίδια τιμή. Η προσφορά, μόλις γίνει, δεν θα έχει όριο αποδοχής, ανέφερε η Euronav σε ξεχωριστή δήλωση.

«Η συναλλαγή θα εδραιώσει τη θέση της Frontline ως κορυφαίας εισηγμένης στον τομέα δεξαμενόπλοιων, επεκτείνοντας σημαντικά την έκθεσή μας σε σύγχρονα αποδοτικά VLCC σε μια κατάλληλη στιγμή του κύκλου», δήλωσε ο Fredriksen.

Η εταιρεία του, Famatown Finance, δήλωσε για πρώτη φορά μερίδιο στη Euronav τον Οκτώβριο του 2021. Η συμφωνία τερματίζει επίσης τη διαδικασία διαιτησίας που κατατέθηκε από την Euronav προ μηνών, μετά την αποχώρηση της Frontline από τη συμφωνία συνδυασμού τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οι Χούθι χτύπησαν με drone το δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων Chios Lion

Το CENTCOM επιβεβαίωσε τις δύο από τις επιθέσεις των Χούθι, διαβεβαιώνοντας πως δεν υπήρξαν τραυματισμοί ναυτικών, όμως το Chios Lion υπέστη «ζημιά» από USV, χωρίς το πλήρωμά του να ζητήσει βοήθεια.
Ploio-Ship
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα δεδομένα για τη διεθνή ναυτιλία μετά τη βύθιση του Tutor από τους Χούθι

Το επόμενο διάστημα δεν αποκλείεται τόσο οι σημαίες όσο και οι ναυτασφαλιστικές εταιρείες να θέσουν νέο πλαίσιο λειτουργίας μπροστά στο ενδεχόμενο συνεχούς κλιμάκωσης των επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων.
naytilia, ploio, conteiner
ΔΙΕΘΝΗ

Στο Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στρέφονται οι ναυτιλιακές λόγω των Χούθι

Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ, μέσω της οποίας περνάει κανονικά περίπου το 15% του παγκόσμιου όγκου του θαλάσσιου εμπορίου.
ΔΙΕΘΝΗ

Διπλασιασμό θέσεων απασχόλησης μπορεί να επιφέρει η πράσινη μετάβαση στη Ναυτιλία

Όπως τονίζεται σε μελέτη του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ, η πλειονότητα των θέσεων εργασίας θα προέλθουν κυρίως από τις επενδύσεις στην κατασκευή μονάδων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που θα δημιουργηθούν κυρίως στη δεκαετία του 2030.
Logistics, Exagoges, Exports, Limani, Port, Emporio, Trade
ΔΙΕΘΝΗ

ESPO: Τα ευρωπαϊκά λιμάνια χρειάζονται 80 δισ. ευρώ επενδύσεις τα επόμενα 10 έτη

Οι επενδύσεις για τη βιωσιμότητα και την ενεργειακή μετάβαση είναι η δεύτερη σημαντικότερη για τις λιμενικές αρχές. Ενώ η κατηγορία αυτή αντιπροσώπευε λιγότερο από 10% το 2018, το μερίδιο έχει αυξηθεί σε σχεδόν 25% το 2023.