Η SAIC Motor, η μεγαλύτερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, προγραμματίζει την κατασκευή μιας εργοστασιακής μονάδας στην Ευρώπη, όπως ανακοίνωσε χθες η εταιρία.
Την προηγούμενη χρονιά, οι πωλήσεις της SAIC Motor στην ευρωπαϊκή αγορά ξεπέρασαν τα 100.000 οχήματα. Με την αύξηση του όγκου των εξαγωγών της εταιρίας, η κατασκευή μιας βιομηχανικής μονάδας για την τοπική παραγωγή οχημάτων έχει εξελιχθεί σε προτεραιότητα για τη SAIC Motor, σύμφωνα με τον Γιου Ντε, αναπληρωτή πρόεδρο και αρμόδιο διευθυντή της SAIC Motor για τις διεθνείς πωλήσεις.
Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, η αναφερόμενη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει την έδρα της στη Σανγκάη κατέγραψε πωλήσεις 530.000 οχημάτων στο εξωτερικό, με ετήσια αύξηση 40%. Οι πωλήσεις των οχημάτων της εταιρίας στο εξωτερικό ξεπέρασαν το 1,01 εκατομμύριο μονάδες το 2022, ενώ αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν το 1,2 εκατομμύριο μονάδες τη χρονιά που διανύουμε.
Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες να κάνουν απόβαση στην Ευρώπη και να διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς από τις πωλήσεις.
Πρώτος στόχος είναι να αυξήσουν τις πωλήσεις και να ξεπεράσουν τους ομίλους Volkswagen και Stellantis. Φυσικά, δεν θα μείνουν αλώβητες οι BMW, Mercedes και Audi, καθώς οι Κινέζοι πολύ σύντομα θα στοχεύσουν σε μοντέλα που ανήκουν και σε αυτή την κατηγορία. Αυτά είναι τα συμπεράσματα της έκθεσης που δημοσιοποίησε τον Απρίλιο η Fitch Solutions Country Risk & Industry Research, η οποία εκτιμά ότι θα είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστεί η premium αγορά από τους Κινέζους, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.
Η Fitch Solutions ανέφερε ότι το μερίδιο των Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί στο 15% το 2025, με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να έχουν κατά νου τη συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ ως προς τις εκπομπές CO2. Προηγούμενες προσπάθειες που έγιναν από την Κίνα και αφορούσαν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα sedan και SUV έπεσαν στον κενό. Τώρα θα προσπαθήσουν να διεισδύσουν με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας την πολιτική που εφάρμοσε πριν 20 χρόνια η Hyundai και η Kia οι οποίες έδιναν εντυπωσιακές εγγυήσεις για να ενισχύσουν τις αρχικές αμφιβολίες. Σήμερα οι κορεατικές μάρκες έχουν πλέον ανταποκριθεί και πολύ συχνά υπερβαίνουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών στην ποιότητα και το στυλ.
Η έκθεση της Fitch Solutions αναφέρει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές, αφού πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με επιτυχία στην εγχώρια αγορά τους, θα επιταχύνουν τα σχέδιά τους να επεκταθούν στην Ευρώπη, ενώ αναμένεται μέσα στο έτος οι κινεζικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να κατακτήσουν ένα αξιοπρεπές ποσοστό. Ο αναλυτής αυτοκινήτων της Fitch Solutions, Santiago Arieu, δηλώνει ότι το ποσοστό μπορεί να κυμανθεί από 12 έως 15% το 2025.
Σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, μετά την Κίνα και πρόκειται να γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη την επόμενη δεκαετία, κυρίως λόγω των αυστηρών στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Ειδικά μετά τις αποφάσεις να μην επιτρέπονται πωλήσεις αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, πλην αυτών που θα μπορούν να κινηθούν με συνθετικά καύσιμα. Ο αναλυτής της Fitch Solutions, κ. Arieu αναφέρει ότι τα κινέζικα αυτοκίνητα θα βρουν πρόσφορο έδαφος στην Ευρώπη λόγω της χαμηλής τιμής, την ίδια στιγμή που τα αυτοκίνητα των παραδοσιακών κατασκευαστών συνεχώς ανεβάζουν την τιμή κτήσης τους.