ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
electric-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Διεκδικούν μερίδια αγοράς στην Ευρώπη οι κινεζικές βιομηχανίες αυτοκινήτων

Η Fitch Solutions σε έκθεση της, ανέφερε ότι το μερίδιο των Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί στο 15% το 2025.

Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες να κάνουν απόβαση στην Ευρώπη και να διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς από τις πωλήσεις. Στο Σαλόνι της Σαγκάης που διεξάγεται αυτές τις ημέρες απλά κάνουν επίδειξη δύναμης με μοντέλα που σίγουρα κεντρίζουν το ενδιαφέρον.

Πρώτος στόχος είναι να αυξήσουν τις πωλήσεις και να ξεπεράσουν τους ομίλους Volkswagen και Stellantis. Φυσικά, δεν θα μείνουν αλώβητες οι BMW, Mercedes και Audi, καθώς οι Κινέζοι πολύ σύντομα θα στοχεύσουν σε μοντέλα που ανήκουν και σε αυτή την κατηγορία. Αυτά είναι τα συμπεράσματα της έκθεσης που δημοσιοποίησε η Fitch Solutions Country Risk & Industry Research, η οποία εκτιμά ότι θα είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστεί η premium αγορά από τους Κινέζους, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.

Η Fitch Solutions ανέφερε ότι το μερίδιο των Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί στο 15% το 2025, με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να έχουν κατά νου τη συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ ως προς τις εκπομπές CO2. Προηγούμενες προσπάθειες που έγιναν από την Κίνα και αφορούσαν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα sedan και SUV έπεσαν στον κενό. Τώρα θα προσπαθήσουν να διεισδύσουν με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας την πολιτική που εφάρμοσε πριν 20 χρόνια η Hyundai και η Kia οι οποίες έδιναν εντυπωσιακές εγγυήσεις για να ενισχύσουν τις αρχικές αμφιβολίες. Σήμερα οι κορεατικές μάρκες έχουν πλέον ανταποκριθεί και πολύ συχνά υπερβαίνουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών στην ποιότητα και το στυλ.

Η έκθεση της Fitch Solutions αναφέρει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές, αφού πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με επιτυχία στην εγχώρια αγορά τους, θα επιταχύνουν τα σχέδιά τους να επεκταθούν στην Ευρώπη, ενώ αναμένεται μέσα στο έτος οι κινεζικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να κατακτήσουν ένα αξιοπρεπές ποσοστό. Ο αναλυτής αυτοκινήτων της Fitch Solutions, Santiago Arieu, δηλώνει ότι το ποσοστό μπορεί να κυμανθεί από 12 έως 15% το 2025.

Σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, μετά την Κίνα και πρόκειται να γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη την επόμενη δεκαετία, κυρίως λόγω των αυστηρών στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Ειδικά μετά τις αποφάσεις να μην επιτρέπονται πωλήσεις αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, πλην αυτών που θα μπορούν να κινηθούν με συνθετικά καύσιμα. Ο αναλυτής της Fitch Solutions, κ. Arieu αναφέρει ότι τα κινέζικα αυτοκίνητα θα βρουν πρόσφορο έδαφος στην Ευρώπη λόγω της χαμηλής τιμής, την ίδια στιγμή που τα αυτοκίνητα των παραδοσιακών κατασκευαστών συνεχώς ανεβάζουν την τιμή κτήσης τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
autokinita-car-IX
ΔΙΕΘΝΗ

Στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου στρέφει το ενδιαφέρον της η Κίνα

Το Πεκίνο θέλει να αλλάξει ριζικά των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης, με τις κινεζικές εταιρείες να στοχεύουν στην αύξηση της διείσδυσης των μοντέλων τους ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερα μερίδια πωλήσεων.
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ δύσκολη η απεξάρτηση της Δύσης από τις κινεζικές μπαταρίες

Σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επενδύσουν πάνω από 160 δισ. δολάρια για να πετύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
ΔΙΕΘΝΗ

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.