Νέα ήττα στο Λονδίνο για την Uber καθώς για δεύτερη φορά μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια, αφήνοντας την εταιρεία ride-sharing εκτός της δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς παγκοσμίως, μετά τις ΗΠΑ. Οι ρυθμιστικές Αρχές της βρετανικής πρωτεύουσας επιμένουν στο ζήτημα ασφάλειας των επιβατών, με τις μετοχές της Uber να καταγράφουν πτώση 5,8% στις προσυνεδριακές συναλλαγές πριν ανοίξει η αγορά της Wall Street.
Όπως αναφέρουν οι Αρχές Μεταφορών του Λονδίνου, η εφαρμογή της Uber είχε κενό ασφαλείας που επέτρεπε σε χιλιάδες μη πιστοποιημένους οδηγούς να εμφανίζονται στη θέση άλλων πιστοποιημένων λογαριασμών της εταιρείας ανεβάζοντας απλά την φωτογραφία τους. Οδηγοί που μπορεί να είχαν αποβληθεί από την εταιρεία μπορούσαν επίσης να δημιουργήσουν λογαριασμό ξανά στην Uber και να μεταφέρουν επιβάτες.
Η Αρχή Μεταφορών του Λονδίνου σε δήλωση της ανέφερε πως η Uber έχει 21 μέρες για να κάνει έφεση και μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι να εκδικαστεί η απόφαση. Παράλληλα επισημαίνει πως τουλάχιστον 14.000 διαδρομές πραγματοποιήθηκαν από «μαϊμού» οδηγούς», ενώ έχει διαπιστωθεί πως πολλοί από αυτούς οδηγούσαν και χωρίς να έχουν άδεια οδήγησης.
Η ταχεία ανάπτυξη της Uber στο Λονδίνο αποτελούσε το success story της επέκτασης της εταιρείας εκτός των ΗΠΑ. Όμως η βρετανική πρωτεύουσα έχει μετατραπεί σε ένα σκληρό «πεδίο μάχης» με την μεγαλύτερη startup του πλανήτη να συγκρούεται με τοπικές Αρχές αλλά και τα εμβληματικά μαύρα ταξί (black cab) του Λονδίνου. Πλέον, η άρνηση της ρυθμιστικής Αρχής να υπογράψει την άδεια λειτουργείας της Uber θέτει εν αμφιβόλω το μέλλον της εταιρείας στη Βρετανία, ενώ διαθέτει 45.000 πιστοποιημένους οδηγούς στο Λονδίνο.
«Πολλοί οδηγοί θα βρεθούν τώρα αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας αλλά και με τα τεράστια χρέη καθώς παλεύουν να εκπλήρωσουν τις άδειες leasing» δήλωσε στο Bloomberg ο Τζέιμς Φάραρ, πρόεδρος του συνδικάτου των οδηγών προσωπικής μίσθωσης. Πρόσθεσε επίσης πως η «ανικανότητα των Μεταφορών του Λονδίνου να δημιουργήσει ένα σταθερό νομοθετικό πλαίσιο, και η άρνηση της Uber να υπακούσει στους κανόνες, θα πληρωθεί από το πιο ευάλωτο εργατικό δυναμικό του Λονδίνου».
Οι Αρχές και στην απόφαση τους πριν από δυο χρόνια, είχαν θέσει το ζήτημα πως η Uber είχε αποτύχει στο να πραγματοποιήσει επάρκη έλεγχο στο παρελθόν των οδηγών της και να καταγγείλει τα σοβαρά εγκλήματα που μπορεί να είχαν συμβεί. Επίσης το λογισμικό της εταιρείας ονόματι Greyball που μπλόκαρε τις κρατικές υπηρεσίες από το να συλλάβει οδηγούς που παρανομούσαν, είχε βρεθεί στο επίκεντρο της κριτικής προς την εταιρεία.
Ο αναλυτής του Bloomberg,Μαντιπ Σιχ (Mandeep Singh) δήλωσε: «Πιστεύουμε πως η απόφαση των Μεταφορών του Λονδίνου να αναστείλουν την άδεια της Uber μπορεί να πληγώσει τα κέρδη της εταιρείας το 2021. Το Λονδίνο είναι πιο ώριμη αγορά ride-sharing και έχει την δυνατότητα να οδηγήσει σε ένα θετικό περιθώριο EBITDA».
Η διευθύνων σύμβουλος της Uber, Dara Khosrowshahi που έχει προχωρήσει σε αλλαγές με στόχο να αλλάξει την άποψη των ρυθμιστικών Αρχών και του κοινού, σημειώνοντας πως η εταιρεία «έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από θετικές αλλαγές και βελτιώσεις στον τρόπο λειτουργίας, την ηγετική της θέση και την κουλτούρα της» από τον Ιούνιο του 2018 όπου και της επετράπη να λειτουργεί στη πόλη. Για την απόφαση των Αρχών, η CEO της Uber δήλωσε πως «Παρόλα αυτά, οι Μεταφορές του Λονδίνου έχουν ταυτοποιήσει ένα μοντέλο αποτυχιών από την εταιρεία, συμπεριλαμβανόμενου και αρκετές παραβιάσεις που έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών».