ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Γιατί οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Τα δεδομένα  έδειξαν ότι υπήρξε σημαντική ανοδική μεταβολή στις ταξινομήσεις παλαιότερων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, σύμφωνα με την IHS Markit και την ηλεκτρονική αγορά αυτοκινήτων AutoScout24.

Μια από τις βασικές οδηγίες του αρμοδίων φορέων που ασχολούνται με τον περιορισμό της εξάπλωσης του θανατηφόρου ιού COVID 19, είναι η αποφυγή της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς. Οι κυβερνήσεις στη προσπάθεια τους να μειώσουν τον συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς, επιστράτευσαν όλα τα διαθέσιμα μέσα και αύξησαν την συχνότητα των δρομολογίων ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε περιοχής.

Οι πολίτες όμως αναζητούν και άλλους τρόπους για να μετακινηθούν. Ανάλογα με την περίπτωση, επιλέγουν την πεζοπορία, την χρήση ποδήλατου, μοτοσυκλετών και ιδιωτικών αυτοκινήτων.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων εκτιμούν ότι ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα για να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο σε μια περίοδο όπου υπάρχει αβεβαιότητα για τους οικονομικούς πόρους τους και γι’ αυτό μερίδα καταναλωτών στρέφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, για να αποφύγει τη χρήση δημόσιων συγκοινωνιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αναφέρει το Reuters.

Τα δεδομένα που δόθηκαν στο Reuters από την ερευνητική εταιρεία IHS Markit και την ηλεκτρονική αγορά αυτοκινήτων AutoScout24 έδειξαν ότι υπήρξε σημαντική ανοδική μεταβολή στις ταξινομήσεις παλαιότερων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς και αύξηση των αναζητήσεων στο Διαδίκτυο για μεταχειρισμένα οχήματα.

Η αύξηση του ενδιαφέροντος για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι καλή είδηση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα δίκτυα μαζικής μεταφοράς αυτοκινήτων και το περιβάλλον, καθώς τα παλιά αυτοκίνητα με υψηλά ποσοστά ρύπων φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από τα νέα ηλεκτρικά οχήματα.

Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, η μετάβαση από τις δημόσιες μεταφορές προς την ατομική κινητικότητα στην πανδημική εποχή αναμένεται να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που επλήγησαν από πτώση 27% στις πωλήσεις νέων οχημάτων σε όλη την Ευρώπη τους πρώτους 10 μήνες του 2020.

Η ισχυρότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και ιδιαίτερα την Κίνα τους τελευταίους μήνες βοήθησε τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακάμψουν σε κάποιο βαθμό και να καλύψουν μέρος των απωλειών τους που σημειωθήκαν από την άνοιξη.

Ωστόσο, μια ανάλυση των δεδομένων ταξινόμησης αυτοκινήτων στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο που πραγματοποιήθηκε για το Reuters από την IHS Markit δείχνει επίσης ότι υπάρχει σημαντική στροφή προς τα παλαιότερα, μεταχειρισμένα οχήματα.

Στη Γαλλία, για παράδειγμα, η ανάλυση της IHS έδειξε ότι οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν 16% το τρίτο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν περισσότερο από 5%. Επίσης, έδειξε ότι το 2020, τα οχήματα άνω των 15 ετών αποτελούσαν το υψηλότερο ποσοστό ταξινομήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το 2019.
Υπήρξε ακόμη μεγαλύτερο άλμα στην Ισπανία, με τις εγγραφές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να φτάνουν σχεδόν το 25%, σύμφωνα με την IHS.

Η Sumauto, μέρος της ισπανικής εταιρείας μέσων μαζικής ενημέρωσης Vocento, δήλωσε στο Reuters ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων άνω των 20 ετών αυξήθηκαν κατά 25% στην Ισπανία από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο, ενώ εκείνες άνω των 15 ετών αυξήθηκαν κατά 16%.

Σε μια ανάλυση για το Reuters, η διαδικτυακή αγορά αυτοκινήτων AutoScout24, η οποία εξυπηρετεί την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ιταλία και τις Κάτω Χώρες, δήλωσε ότι οι αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για παλαιότερα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί από το καλοκαίρι.

Τα στοιχεία έδειξαν, για παράδειγμα, ότι από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, οι διαδικτυακές αναζητήσεις για οχήματα άνω των 20 ετών αυξήθηκαν κατά 80% στη Γαλλία, 77% στις Κάτω Χώρες και 59% στο Βέλγιο. Ωστόσο, οι αγοραστές εξακολουθούν να αποφεύγουν τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με τον έμπορο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων OcasionPlus. Από τα 2.800 οχήματα που διαθέτει προς πώληση, μόνο έξι είναι ηλεκτρικά.

Εκτός από την πιθανή οπισθοδρόμηση σε φιλόδοξους ευρωπαϊκούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, υπάρχουν και άλλες, πιο μακροπρόθεσμες επιπτώσεις από τη διατήρηση πολύ παλαιών αυτοκινήτων στο δρόμο περισσότερο.

Τα παλαιότερα οχήματα με λιγότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας ενδέχεται να προκαλέσουν περισσότερα ατυχήματα και να οδηγήσουν σε υψηλότερα ασφάλιστρα, ανέφεραν οι ασφαλιστές, αν και αυτό θα χρειαστεί χρόνος για να εμφανιστεί στα στατιστικά στοιχεία.

Ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Ισπανία μειώθηκε κατά 92% τον Απρίλιο από τον ίδιο μήνα το 2019 και ήταν ακόμη 44% χαμηλότερος τον Σεπτέμβριο, αρκετούς μήνες μετά τη μείωση των εθνικών περιορισμών κλειδώματος.

Στη Βρετανία, πριν ξεκινήσει το τελευταίο κλείδωμα της χώρας στις αρχές Νοεμβρίου, η χρήση των σιδηροδρόμων ήταν περίπου το ένα τρίτο των επιπέδων του 2019, ενώ η χρήση προσωπικών αυτοκινήτων πλησίασε το 90%.

Τον Σεπτέμβριο, ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν ζήτησε πακέτο διάσωσης 5,7 δισ. λιρών για την εταιρεία που έχει αναλάβει τις δημοσιές μεταφορές της πόλης, καθώς οι αριθμοί επιβατών συνέχισαν να πέφτουν. Η Γερμανία και η Γαλλία έχουν επίσης ενισχύσει οικονομικά τους κρατικούς σιδηροδρόμους τους.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Τράβηξαν «χειρόφρενο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο εννεάμηνο του 2022

Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει ότι η παγκόσμια αγορά παρέμεινε ευάλωτη στις συνεχιζόμενες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις.
ΔΙΕΘΝΗ

Τα νέα αυστηρά πρότυπα για ρύπους ανεβάζουν τις τιμές των αυτοκινήτων

Ο γενικός διευθυντής της Ford Ευρώπης, Μάρτιν Σάντερ, δήλωσε απογοητευμένος από το πρότυπο Euro7 για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προτρέποντας να επενδύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκλειστικά σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων.