ΓΔ: 1423.56 1.17% Τζίρος: 74.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
autokinita-car-IX
Φώτο: Shutterstock

Μειώθηκε κατά 28,8% η ζήτηση για αυτοκίνητα στην ΕΕ στο 9μηνο

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 21,1%, στην Ιαπωνία μειώθηκαν κατά 18,1%, ενώ οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα είναι μειωμένες 13,2%.

Την τελευταία έκδοση της Έκθεσης Οικονομίας και Αγοράς, καλύπτοντας τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020, δημοσίευσε η ACEA, όπου περιέχονται τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την ταξινόμηση, την παραγωγή και το εμπόριο επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με την έκθεση, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, η ζήτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 28,8%. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 21,1% σε 8 εκατομμύρια μονάδες.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιαπωνία τους πρώτους εννέα μήνες μειώθηκαν κατά 18,1%, ενώ οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα είναι τώρα μειωμένες 13,2% σε 13 εκατομμύρια μονάδες.

Παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων

Μέχρι στιγμής φέτος, η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 29,2% σε λιγότερο από 10 εκατομμύρια μονάδες και η παραγωγή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 27% στα 4,1 εκατομμύρια μονάδες κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020.

Η Βραζιλία σημείωσε σημαντική πτώση 39% ως αποτέλεσμα των διαταραχών που προκλήθηκαν από τον COVID ‐ 19. Περίπου 11,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα παρήχθησαν στην Κίνα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, κατά 19,1%.

Εξαγωγές και εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων

Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2020, η ΕΕ εξήγαγε επιβατικά αυτοκίνητα αξίας 70 δισεκατομμυρίων ευρώ, που ήταν πάνω από 23 δισεκατομμύρια ευρώ χαμηλότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Ο συνολικός όγκος των εξαγωγών αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στην ΕΕ σημείωσε ετήσια πτώση 27,7%.

Με μερίδιο 20%, οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η πρώτη πηγή εισαγωγών της ΕΕ (κατ' αξία) έως το 2020, τρεις εκατοστιαίες μονάδες μπροστά από το Ηνωμένο Βασίλειο (έως τώρα 40,6%).

Εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων

Εννέα μήνες μέσα στο έτος, η αγορά νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ είχε συρρικνωθεί κατά 24,5%, συνολικά 1.206.259 μονάδες καταχωρήθηκαν.

Οι εγγραφές φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 22,8% σε 1 εκατομμύριο μονάδες από τον Ιανουάριο έως το Σεπτέμβριο. Συνολικά έχουν καταχωριστεί 175.857 νέα φορτηγά μέχρι στιγμής φέτος, ή 32,6% λιγότερα από ό,τι το 2019.

Εμπορική παραγωγή οχημάτων

Η απόδοση των επαγγελματικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο αναμένεται να μειωθεί κατά το 2020 κατά 24% φθάνοντας τα 2,7 εκατομμύρια μονάδες.

Στη Βόρεια Αμερική, η παραγωγή πλήρους έτους 2020 θα μειωθεί 27,5% σε 3,4 εκατομμύρια μονάδες. Η παραγωγή εμπορικών οχημάτων της Κίνας αναμένεται να μειωθεί κατά 8,6% σε 4,8 εκατομμύρια μονάδες. Η παραγωγή της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας προβλέπεται να φθάσει τα 1,2 εκατομμύρια μονάδες, κατά 18,5%.

Εξαγωγές και εισαγωγές επαγγελματικών οχημάτων

Μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2020, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν σημαντικά (34,0% και 30,5% αντίστοιχα). Ωστόσο, τα εμπορικά οχήματα παρείχαν στην ΕΕ εμπορικό πλεόνασμα περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι στιγμής φέτος, αν και ήταν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερο από ό,τι το 2019.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.