Με στόχο να είναι ήδη στην αγορά το 2023, η ιαπωνική κυβέρνηση ρίχνει χρήματα στην ανάπτυξη ιπτάμενων αυτοκινήτων. Εκατό χρόνια περίπου μετά την έναρξη μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων από την Ford, η επόμενη μεγάλη επανάσταση στον κλάδο φαίνεται πώς δε θα είναι η ηλεκτροκίνηση, αλλά η μεταφορά του αυτοκινήτου από τον δρόμο … στον ουρανό.
Η δυναμική σε αυτή την αγορά δείχνει να είναι τεράστια, με την παγκόσμια ζήτηση για τα ηλεκτρικά αεροσκάφη «κατακόρυφης» απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) να φτάνει τα 1,5 τρις. δολάρια έως το 2040 περίπου, σύμφωνα με έρευνα της Morgan Stanley το 2019.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Japan Times η κυβέρνηση βάζει «τα δυνατά» της για την επίτευξη αυτού του στόχου έχοντας ως ανταγωνιστές στην κούρσα για το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο εταιρείες όπως οι Airbus, Boeing και Uber. Μάλιστα, ήδη περισσότερα από 100 διαφορετικά projects είναι σε εξέλιξη για την δημιουργία του πρώτου ιπτάμενου αυτοκινήτου.
Το όνειρο της κάλυψης μικρότερων αποστάσεων σε οχήματα με που μπορούν να απογειωθούν και να προσγειωθούν κατακόρυφα είναι ιδιαίτερα ζωντανό στην Ιαπωνία που πρωτοστατεί στο να κάνει αυτή την φουτουριστική φαντασίωση, πραγματικότητα.
Η SkyDrive μία από τις νεότερες startups έρευνας για την κατασκευή ιπτάμενων αυτοκινήτων, αποκάλυψε πρόσφατα το SD-XX, ένα κομψό αεροσκάφος eVTOL δύο ατόμων, στο μέγεθος ενός αυτοκινήτου, με δυνατότητα αρκετών δεκάδων χιλιομέτρων στα 100 χλμ. Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία θα είναι βολικό ειδικά για πόλεις μιας και θα πιάνει χώρο σε πάρκινγκ όσο δύο επιβατικά αυτοκίνητα.
Η εταιρεία ελπίζει να ολοκληρώσει το πρώτο της τεστ πτήσης το καλοκαίρι, σύμφωνα με τους Japan Times. «Σκεφτόμαστε να ξεκινήσουμε μια υπηρεσία ταξί σε μεγάλες πόλεις, είτε στην Οζάκα είτε στο Τόκιο, με αρχικές πτήσεις πάνω από τη θάλασσα, και χωρίς πολλά άτομα, καθώς ακόμα αυτό παραμένει επικίνδυνο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της SkyDrive Τομοχίρο Φουκουσάβα, πρώην μηχανικός της Toyota, στην εφημερίδα.
Ο Φουκουσάβα σημείωσε επίσης ότι η ανάπτυξη «επιταχύνεται ραγδαία με την αύξηση του αριθμού του προσωπικού στην επιχείρηση». Η εταιρία σχεδιάζει να ξεκινήσει με ταξίδια μετ 'επιστροφής σε διάφορα θέρετρα, όπως το Universal Studios της Ιαπωνίας. «Το αρχικό μοντέλο θα πετάξει με αυτόματο πιλότο, αλλά δεν είναι 100% αυτόνομο, επειδή ένας πιλότος θα μπορεί και επιβάλλεται να πάρει τον έλεγχο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για παράδειγμα», δήλωσε ο Φουκουσάβα. Ο στόχος της start – up είναι να πουλήσει τουλάχιστον 100 οχήματα έως το 2028 στην τιμή ενός «ακριβού αυτοκινήτου», σύμφωνα με τον CEO.