Η Ένωση Γερμανών Βιομηχάνων (BDI) προτείνει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση ένα πρόγραμμα 8 σημείων για το σχεδιαζόμενο πρόγραμμα τόνωσης της γερμανικής οικονομίας, κυρίως με φορολογικές ενισχύσεις και δημόσιες επενδύσεις.
«Η κρίση του κορονοϊού υπήρξε η μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο από την ίδρυση της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας», αναφέρει έγγραφο της Ένωσης Γερμανών Βιομηχάνων (BDI) στο οποίο περιέχονται οι προτάσεις προς την ομοσπονδιακή κυβέρνηση για την τόνωση της οικονομίας και το οποίο περιήλθε σε γνώση του πρακτορείου Reuters σήμερα Πέμπτη.
«Συνολικά, η φορολογική επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις δεν πρέπει να υπερβαίνει το 25%. Αυτό θα αντιστοιχούσε σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό επίπεδο. Επίσης, η εισφορά αλληλεγγύης πρέπει να καταργηθεί για όλους», αναφέρουν οι Γερμανοί βιομήχανοι. Ο ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς έχει ήδη απορρίψει και τα δύο.
Για την αυτοκινητοβιομηχανία, η BDI τάσσεται υπέρ των κινήτρων αγοράς για την αντικατάσταση και των παλαιότερων μοντέλων και δεν περιορίζει τα κίνητρα μόνο για την αγορά ηλεκτρικάών αυτοκινήτων. «Η ανανέωση του στόλων των οχημάτων θα συμβάλει στην αύξηση του συνολικού ποσοστού των οχημάτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων», τονίζεται στο εν λόγω έγγραφο.
Η Ενωση Γερμανών Βιομηχάνων επαναλαμβάνει επίσης το αίτημά της για περισσότερες δημόσιες επενδύσεις. «Ένας όγκος 450 δισεκατομμυρίων ευρώ για δημόσιες επενδύσεις σε βάθος δέκα χρόνων είναι απαραίτητος για τους τομείς των μεταφορών, των δημοτικών υποδομών, της εκπαίδευσης, της στέγασης, της ψηφιοποίησης και της προστασίας του κλίματος. Αυτές οι δημόσιες επενδύσεις θα ανοίξουν επίσης την πόρτα για ιδιωτικές επενδύσεις», όπως επισημαίνεται.
Στις αρχές Ιουνίου, η γερμανική κυβέρνηση σκοπεύει να παρουσιάσει ένα πακέτο οικονομικών κινήτρων που αποσκοπούν στην επανεκκίνηση της γερμανικής οικονομίας μετά την κρίση του κορονοϊού. Οι γερμανοί οικονομολόγοι αναμένουν φέτος τη χειρότερη οικονομική ύφεση μετά τον πόλεμο. Ωστόσο, από το δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται σταδιακή ανάκαμψη.