ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Πυραμίδες Γκίζας ηλιοβασίλεμα
Εμβληματική όψη των Πυραμίδων της Γκίζας στην Αίγυπτο κατά τη δύση του ηλίου.

Η σύγχρονη τέχνη επισκέπτεται ξανά τις Πυραμίδες της Γκίζας

Η έκθεση «Forever Is Now» επιστρέφει στη Γκίζα, μετατρέποντας τις πυραμίδες σε υπαίθρια γκαλερί έως 6 Δεκεμβρίου. Δέκα καλλιτέχνες παρουσιάζουν έργα που εξερευνούν τη σύνδεση τέχνης, ιστορίας και πολιτισμού.

Η διεθνής έκθεση «Forever Is Now» επανέρχεται στο οροπέδιο της Γκίζας, μετατρέποντας τις φημισμένες πυραμίδες σε υπαίθριο χώρο σύγχρονης τέχνης. Η φετινή διοργάνωση ξεκίνησε μετά τα εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου στο Κάιρο και θα διαρκέσει έως τις 6 Δεκεμβρίου, όπως ανακοίνωσαν οι διοργανωτές.

Η έκθεση αποτίει φόρο τιμής στη διαχρονικότητα της αιγυπτιακής πολιτιστικής κληρονομιάς, εξερευνώντας το πώς τα μυθικά στρώματα των πυραμίδων αλληλεπιδρούν με τις τέχνες, τη φιλοσοφία και την ιστορία.

Δέκα επιλεγμένοι καλλιτέχνες παρουσιάζουν μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις, προβάλλοντας τη διαχρονική δύναμη της τέχνης και τον τρόπο που οι έννοιές της εξελίσσονται μέσα στον χρόνο. Οι επισκέπτες έρχονται σε επαφή με ιδέες μνήμης, χρονικότητας, πνευματικότητας και φύσης, που αναδεικνύονται στο μοναδικό αρχαιολογικό περιβάλλον της Γκίζας.

Ξεχωρίζουν έργα όπως οι «Πύλες του Καΐρου» (Doors of Cairo) του Vhils, που μεταμορφώνουν αντικείμενα του δρόμου σε σύγχρονες πύλες μεταξύ εποχών, και ο «Κώδικας του Αιώνιου» (Code of Eternal) του Jongkyo Park, ένα γεωμετρικό έργο με σχεδόν 1.000 κουκκίδες καθρέφτη από ανοξείδωτο ατσάλι.

Αξιοσημείωτη είναι η χρωματική επανερμηνεία του Σεν από τον Τούρκο καλλιτέχνη Ege Köse, καθώς και το «Wind» της Ana Ferrari, μια σύνθεση από 21 αλουμινένια φλάουτα, που προσφέρουν νέες οπτικές στη θεματική της έκθεσης.

Η έκθεση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της UNESCO και του πολιτιστικού οργανισμού Art D’Egypte, συμβάλλοντας στην προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου και της δημιουργικής ανταλλαγής ανάμεσα σε διεθνείς καλλιτέχνες.

Ο οργανισμός Art D’Égypte, που ιδρύθηκε το 2017 από τη Ναντίν Αμπντέλ Γκαφάρ, στοχεύει στη γεφύρωση της αρχαίας αιγυπτιακής κληρονομιάς με τη σύγχρονη τέχνη. Μέσα από εκθέσεις σε ιστορικά αξιοθέατα, όπως το Αιγυπτιακό Μουσείο και το Παλάτι Manial, έχει εξελιχθεί σε πλατφόρμα διεθνών συνεργασιών και πολιτιστικών ανταλλαγών.

Όπως επισημαίνεται σε συνέντευξη στο Vogue, οι πυραμίδες λειτουργούν όχι μόνο ως μνημεία δύναμης, αλλά και ως φορείς μύθου και μνήμης. «Οι καλλιτέχνες επανεξετάζουν σύμβολα της αιωνιότητας, από ιερογλυφικά και ιερά ενδύματα μέχρι τελετουργικές παλέτες και ουράνιους αστερισμούς, επαναπροσδιορίζοντάς τα μέσα από σύγχρονες εγκαταστάσεις και ψηφιακή καινοτομία», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στάδιο Μπραζιλεϊράο ποδόσφαιρο
ΔΙΕΘΝΗ

Η Φλαμένγκο νίκησε 2-1 την Κρουζ Αζούλ και προκρίθηκε στα ημιτελικά

Με δύο γκολ του Ντε Αρασκαέτα, η Φλαμένγκο νίκησε 2-1 την Κρουζ Αζούλ και προκρίθηκε στα ημιτελικά του Διηπειρωτικού Κυπέλλου, όπου θα αντιμετωπίσει την Pyramids για μια θέση στον τελικό με αντίπαλο την Παρί Σεν Ζερμέν.
Εκδήλωση Ελληνών επιχειρηματιών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δυναμική για ελληνικές εξαγωγές και συνεργασίες από την αποστολή στο Κάιρο

Η επιχειρηματική αποστολή στο Κάιρο ανέδειξε σημαντικές ευκαιρίες για ελληνικές εξαγωγές και επενδύσεις, με 180 B2B συναντήσεις και ισχυρό ενδιαφέρον σε τρόφιμα, φάρμακα, ενέργεια, τεχνολογία και κατασκευές.
Πλήθος στη Γάζα
ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχία Αιγύπτου, Κατάρ και άλλων για άνοιγμα Γάζας μόνο για έξοδο

Οκτώ μουσουλμανικές χώρες, ανάμεσά τους Αίγυπτος και Κατάρ, εξέφρασαν έντονη ανησυχία για το άνοιγμα του περάσματος Ράφα από το Ισραήλ μόνο για έξοδο Παλαιστινίων από τη Γάζα προς την Αίγυπτο, φοβούμενες μαζικές μετακινήσεις.
σημαία Ισραήλ
ΔΙΕΘΝΗ

Με ευρεία πλειοψηφία υιοθετήθηκε ψήφισμα ΟΗΕ για το Γκολάν εν μέσω εντάσεων

Με ευρεία πλειοψηφία υιοθετήθηκε νέο ψήφισμα του ΟΗΕ για τα Υψίπεδα του Γκολάν. 123 χώρες υπέρ, 7 κατά, 41 αποχές. Το ψήφισμα καλεί το Ισραήλ σε άμεση αποχώρηση και χαρακτηρίζει την κατοχή εδαφών με βία ως απαράδεκτη.