ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Καινοτόμα ιδέα για αναπνευστήρες από την SEAT

Μια πρωτοποριακή ιδέα για αναπνευστήρα που θα λειτουργεί με το μοτέρ ενός υαλοκαθαριστήρα μπορεί να συνεισφέρει στη μάχη κατά του κορονοϊού στην Αφρική και την Νότια Αμερική.

Ένας αναπνευστήρας που θα λειτουργεί με το μοτέρ ενός υαλοκαθαριστήρα και δεν θα είναι πατενταρισμένος, ώστε να μπορεί να παραχθεί ελεύθερα στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική: αυτό είναι το στοίχημα που έβαλαν ο Δρ. Μανέλ Πουίγ Ντομίνγκο και η αυτοκινητοβιομηχανία SEAT στην Ισπανία, για να πολεμήσουν τον νέο κορονοϊό.

Αν και όχι τόσο αποτελεσματικός όσο τα συμβατικά μοντέλα, ο αναπνευστήρας αυτός σχεδιάστηκε με ταχύτητα «που δεν θα φανταζόμασταν ποτέ» λόγω της κατεπείγουσας κατάστασης, εξήγησε ο Ισπανός ενδοκρινολόγος σε τηλεφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο. Στην Ισπανία, όπως και σε άλλες χώρες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Ford στις ΗΠΑ ή η PSA στη Γαλλία, επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για να κατασκευάσουν τους πολύτιμους αναπνευστήρες.

Στην Ισπανία, το σχέδιο ξεκίνησε από μια παρατήρηση: «αν εξαρτιόμαστε από τους άλλους» για την παραγωγή υγειονομικού υλικού, «τα πράγματα μπορεί να πάνε πολύ άσχημα», είπε ο Δρ. Πούιγ. Μια εμπειρία που βίωσε η χώρα του, η οποία πλήττεται σφοδρά από την Covid-19 και είναι υποχρεωμένη να κάνει μαζικές εισαγωγές υλικών, σε μια υπερανταγωνιστική αγορά.

Οι αναπνευστήρες είναι θεμελιώδους σημασίας για να σωθούν ζωές, καθώς επιτρέπουν τον τεχνητό αερισμό των πνευμόνων στους ασθενείς που πάσχουν από πνευμονία λόγω του κορονοϊού. Το «αρκετά απλοϊκό» ισπανικό μοντέλο παράγεται στο εργοστάσιο της Seat στο Μαρτορέλ της Καταλονίας και βασίζεται στο μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων. Δοκιμάστηκε σε χοίρους και πήρε άδεια από την ισπανική Υπηρεσία Φαρμάκων.

Σε αντίθεση με τα κλασικά μοντέλα που επιτρέπουν την πλήρη ή μερική υποβοήθηση της αναπνοής, το μοντέλο του Δρα Πουίγ είναι κατάλληλο μόνο για την πλήρη υποβοήθησή της. Αυτό σημαίνει ότι, αφού ανακτήσει ένα μέρος της αναπνευστικής ικανότητάς του, ο ασθενής θα πρέπει να διασωληνωθεί με το κλασικό μοντέλο που μπορεί να τον βοηθά «κατά βούληση». Η ομάδα του καθηγητή ωστόσο εργάζεται τώρα για την κατασκευή δύο άλλων, πληρέστερων μοντέλων, που εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμα σε μερικές εβδομάδες.

Για την Αφρική και τη Λατινική Αμερική

«Σε μια σύγχρονη και πλούσια χώρα, δεν θα χρειαζόταν να χρησιμοποιούμε» αυτούς τους απλούς αναπνευστήρες, εκτίμησε ο Δρ. Πουίγ. Όμως υπό τις παρούσες συνθήκες, 42 ισπανικά νοσοκομεία έχουν ήδη παραγγείλει το μοντέλο OxyGEN το οποίο βασίστηκε στην ιδέα μιας μικρής εταιρείας μηχανικών της Βαρκελόνης, της Protofy.xyz.

Για να ευνοηθεί η διάδοσή του, ο αναπνευστήρας δεν θα πατενταριστεί. «Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ή άλλη βιομηχανία που έχει τη δυνατότητα παραγωγής του αναπνευστήρα, μπορεί να το κάνει», είπε ένας εκπρόσωπος της Seat. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ένα «πλήρως αλτρουιστικό» σχέδιο, που χρηματοδοτείται πλήρως από τη Seat. Η παραγωγή ξεκίνησε το περασμένο Σάββατο, με ρυθμό 100 αναπνευστήρων την ημέρα, που μπορεί να αυξηθεί στους 300, διευκρίνισε.

Ο Δρ. Πουίγ ελπίζει το μοντέλο του να φτάσει στην Αφρική ή τη Λατινική Αμερική επειδή «πολλές χώρες σε αυτές τις ηπείρους δεν έχουν τα μέσα να αποκτήσουν μεγάλη ποσότητα αναπνευστήρων». Είπε επίσης ότι έλαβε παραγγελίες από την Ιταλία και βρίσκεται σε συζητήσεις με την Αργεντινή και τη Χιλή. Κυρίως όμως, εύχεται το μοντέλο αυτό «να μην πέσει στα χέρια ανθρώπων που θα το εμπορεύονταν».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
ΔΙΕΘΝΗ

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.