Η παγκόσμια αγορά ηχογραφημένης μουσικής κατέγραψε μια άνοδο 10,2% των εσόδων της το 2023, που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των επί πληρωμή συνδρομών στις πλατφόρμες "streaming", όπως αποκαλύπτει σήμερα η ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωνογραφικής Βιομηχανίας (IFPI).
Ο κύκλος εργασιών επομένως ανήλθε στα 28,6 δισεκατομμύρια δολάρια τον περασμένο χρόνο, ήτοι «το ένατο συναπτό έτος ανάπτυξης», υπογραμμίζει η IFPI.
Κινητήριος δύναμη αυτής της ανάπτυξης το streaming, που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% των πωλήσεων, με μια αύξηση του συνδρομητικού streaming της τάξης του 11,2%.
Ο αριθμός των επί πληρωμή συνδρομών σε πλατφόρμες όπως το Spotify, η Apple Music ή το Deezer ξεπέρασε τα 500 εκατομμύρια, φθάνοντας τους 667 εκατομμύρια χρήστες των επί πληρωμή λογαριασμών στα τέλη του 2023.
Τα έσοδα του τομέα προσεγγίζουν επομένως εκείνα που ήταν γνωστά στις αρχές του αιώνα, προτού η πειρατεία επιφέρει ζημιές στη μουσική βιομηχανία και ωθήσει τους παράγοντες της ηχογραφημένης μουσικής να αναζητήσουν νέα οικονομικά μοντέλα.
Η πώληση των φυσικών μέσων δεν έχει μείνει απέξω, με μια αύξηση 13,4% των πωλήσεων CD και βινυλίων – και αντιπροσωπεύει το 17,8% της παγκόσμιας αγοράς.
Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια Τέιλορ Σουίφτ διατηρεί τη θέση της στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων, χάρη στην περιοδεία της ERAS, για τέταρτη φορά από τότε που η IFPI απονέμει αυτόν τον τίτλο.
Χρονιά ρεκόρ επίσης για τους Νοτιοκορεάτες καλλιτέχνες της K-Pop: τα συγκροτήματα Seventeen και Stray Kids βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη σειρά αντίστοιχα. Τέσσερα συγκροτήματα της K-Pop βρίσκονται στην κορυφαία 10αδα του 2023.
Συνηθισμένοι στο top 10, οι Drake και The Weeknd κατατάσσονται στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.
Μοναδικό κομμάτι που ξεπέρασε τα δύο εκατομμύρια «stream», το τραγούδι "Flowers" της Μάιλι Σάιρους βρίσκεται στην πρώτη θέση του παγκόσμιου top 10 των σινγκλ, με 2,7 δισεκατομμύρια «stream», ενώ το ακολουθεί το "Calm down" των Rema και Selena Gomez (1,89 δισεκατομμύρια) και το "Kill bill" της SZA (1,84 δισεκατομμύρια).