Το άνοιγμα, έστω και με επιφύλαξη, της κινεζικής αγοράς έφερε χαμόγελα στα πρόσωπα των στελεχών της βιομηχανίας της μόδας και των πολυτελών αγαθών, μετά από τρία χρόνια περιπέτειας για τους retailers διεθνώς. Οι αναλυτές εκτιμούν δε ότι ο θετικός αντίκτυπος θα φανεί κυρίως από το δεύτερο τρίμηνο του έτους κι έπειτα, οπότε κι αναμένεται να επανακάμψουν οι Κινέζοι τουρίστες στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Ήδη, η τράπεζα RBC έσπευσε να αναθεωρήσει προς τα επάνω τις εκτιμήσεις της για την ανάπτυξη του κλάδου πολυτελών αγαθών φέτος, από +7% σε +11%, σε σύγκριση με το 2022, αναγνωρίζοντας την συνεισφορά των ευκατάστατων Κινέζων τουριστών στον τζίρο της βιομηχανίας διεθνώς.
Η δυναμική της ασιατικής χώρας φάνηκε ωστόσο και στα μεγέθη του κλάδου μέσα στο 2022, έτος κατά το οποίο επήλθε μία σχετική κανονικότητα ως προς την διαχείριση της πανδημίας, με τους περισσότερους περιορισμούς -κυρίως στις χώρες της Δύσης- να αίρονται. Οι Κινέζοι από την πλευρά τους, αν και παρέμειναν αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο, προχώρησαν σε αγορές πολυτελών αγαθών στη χώρα τους, συμβάλλοντας στην εκτίναξη της αξίας των παγκόσμιων πωλήσεων της βιομηχανίας πολυτελών αγαθών σε 1,4 τρισ. ευρώ, καταγράφοντας σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Bain & Co. εντυπωσιακή ετήσια μεταβολή της τάξεως του 21% συγκριτικά με το 2021 κι αιφνιδιάζοντας θετικά παράγοντες της αγοράς.
Η ευοίωνη εξέλιξη αποδίδεται ωστόσο και σε άλλους παράγοντες που καθόρισαν το προηγούμενο έτος, όπως το δυνατό δολάριο που επέτρεψε σε Αμερικανούς τουρίστες να ταξιδέψουν περισσότερο και να κάνουν σημαντικές αγορές στην Ευρώπη μέσα στο 2022, η ανάδυση των τουριστών από χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και την Κορέα, αλλά και η επιστροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών πολυτελών αγαθών, οι οποίοι είχαν βρεθεί στο περιθώριο για πολλά έτη. Φέτος, ωστόσο, εκτιμάται ότι η επιστροφή των Κινέζων τουριστών θα καλύψει το κενό που ίσως προκύψει από ενδεχόμενες μειωμένες ροές Αμερικανών, οι οποίοι, λόγω και των πληθωριστικών πιέσεων, είναι πιθανό να μείνουν -και να καταναλώσουν- στην χώρα τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Bain πάντως, ο κλάδος πολυτελών αγαθών παραμένει εν πολλοίς άτρωτος στις τρέχουσες προκλήσεις, κυρίως χάρη στην απήχηση που έχουν τα είδη αυτά σε μία ευρύτατη δημογραφική βάση. Κρίσιμος παράγοντας είναι επίσης η ανάδυση νέων τεχνολογικών εργαλείων που απαντούν με ακρίβεια στις απαιτήσεις αυτών των νέων δημογραφικών συνόλων, εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με τους αναλυτές, ευοίωνες προοπτικές για την βιομηχανία πολυτελών αγαθών που θα της επιτρέψουν να αναπτυχθεί με ρυθμούς που αγγίζουν ακόμη και το 60% τα επόμενα έτη. Τα στοιχεία της Bain συνηγορούν στο ότι εκπρόσωποι των νεότερων γενεών Y (Millennials) και Z συνεισέφεραν το σύνολο της ποσοστιαίας μεταβολής που καταγράφηκε το 2022, με τους GenZers αλλά και τους νεότερους εκπροσώπους της γενιάς Alpha να εκτιμάται ότι στο προσεχές μέλλον θα ξοδεύουν τρεις φορές περισσότερο σε σχέση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.
Εκτιμάται δε ότι από 400 εκατομμύρια που υπολογίζονται σήμερα οι αγοραστές πολυτελών ειδών, θα αγγίξουν τα 500 εκατομμύρια μέχρι το 2030, με την Κίνα να αναδεικνύεται φέτος σε παγκόσμιο ηγέτη σε αγορές πολυτελών αγαθών, αλλά και την Κορέα και άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας να αναδύονται στον παγκόσμιο χάρτη. Ήδη, η Ασία συνολικά απορροφά το 50% των ελβετικών εξαγωγών πολυτελών ρολογιών, με σημαντικό ποσοστό των αγορών αυτών να γίνονται από άτομα κάτω των 30 ετών, γεγονός που προδίδει την δυναμική συνεισφορά των νεαρότερων καταναλωτών ασιατικής καταγωγής στην βιομηχανία πολυτελών αγαθών.