Εντυπωσιακή αύξηση σημείωσαν και το τρίτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις υπολογιστών, κυρίως tablets και chromebooks, καθώς η πανδημία αύξησε τις ανάγκες για εργασία, εκπαίδευση και ψυχαγωγία εξ αποστάσεως.
Σύμφωνα με έρευνα της Canalys, η συνολική αγορά υπολογιστών πέτυχε δεύτερο διαδοχικό τρίμηνο συνεχούς ανάπτυξης, με τις πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο να διαμορφώνονται στις 124,5 εκατ. μονάδες σημειώνοντας άνοδο 23% σε ετήσια βάση.
Τablet και chromebooks βρέθηκαν πρώτα σε ζήτηση, με τα chromebooks να βλέπουν την ζήτηση τους να εκτοξεύεται στο τρίτο τρίμηνο. Όπως αναφέρει η έρευνα, τα chromebooks ήταν η υπολογιστική συσκευή με την καλύτερη επίδοση στο 3ο τρίμηνο του 2020, καθώς οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 122% στα 9,4 εκατ. τεμάχια.
Μετά τα chromebooks, στη δεύτερη θέση με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών ήταν τα detachables (σ.σ. tablets και notebooks) που αυξήθηκαν 88%. Τα ultraslim notebook σημείωσαν αύξηση 57% καθώς οι καταναλωτές αναζητούν τεχνολογικές λύσεις που δεν φορτώνουν το σπίτι με ογκώδη αντικείμενα. Η χωρητικότητα και η ευκολία αποτέλεσε βασικό παράγοντα στο πως διαμορφώθηκε η αγορά με τους υπολογιστές desktops να καταγράφουν πτώση 33% και οι desktop σταθμοί μειώθηκαν κατά 27%. Από την άλλη πλευρά οι all in one υπολογιστές αυξήθηκαν κατά 7%.
Η Lenovo κατέγραψε τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως με 23,5 εκατ. μονάδες tablets, φορητών και επιτραπέζιων υπολογιστών. Η Apple με 22,1 εκατ. πωλήσεις macs και iPads, βρέθηκε στη δεύτερη θέση, ωστόσο κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, καθώς ενισχύθηκαν οι πωλήσεις κατά 40,9%. Η HP με πωλήσεις 18,68 εκατ., η Dell με 12,04 εκατ. μονάδες και η Samsung με 9,98 εκατ. συσκευές ήταν οι τρεις εταιρείες, που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα των κορυφαίων κατασκευαστών το 3ο τρίμηνο του έτους. Η Samsung πάντως ήταν και η εταιρεία που σημείωσε την μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα καθώς ενισχύθηκαν τα μεγέθη της κατά 86,2%.
Η επιστροφή των tablets
Εντυπωσιακή χαρακτηρίζουν οι αναλυτές την ανάπτυξη που σημειώθηκε στην παγκόσμια αγορά tablets. Στο τρίτο τρίμηνο της χρονιάς υπήρξαν πωλήσεις 44,3 εκατ. μονάδων, καταγράφοντας αύξηση 43% σε ετήσια βάση. Οι αναλυτές της Canalys κάνουν λόγο για μια «ανάσταση» της κατηγορίας, με βάση τις επιδόσεις της τόσο από έτος σε έτος, όσο και από τρίμηνο σε τρίμηνο.
Τα tablets επέστρεψαν από τη «χώρα των νεκρών», καθώς παρέχουν την τέλεια ισορροπία κινητικότητας και υπολογιστικής δύναμης σε ένα ευρύ φάσμα τιμών. Η αγορά βρισκόταν σε ελεύθερη πτώση από το 2015 και τα δύο τελευταία τρίμηνα είναι τα μόνα τρίμηνα ανάπτυξης τα τελευταία πέντε χρόνια.
Η Apple διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablets από πλευράς πωλήσεων, με 15,23 εκατ. μονάδες, πετυχαίνοντας αύξηση κατά 47%, όμως η Samsung ήταν εκείνη που κέρδισε τις εντυπώσεις καθώς κατέγραψε ενισχύθηκε κατά 80% σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα με τις πωλήσεις της να ξεπερνούν τις 9 εκατ. συσκευές. Η κινεζική Huawei βρέθηκε στη τρίτη θέση με πωλήσεις 5,09 εκατ. μονάδων σημειώνοντας αύξηση 38,1%.Η Amazon με ανάπτυξη 7,9% και 4,19 εκατ. πωλήσεις μαζί με την Lenovo που σημείωσε αύξηση 59% με 4,19 εκατ. συσκευές συμπλήρωσαν την πεντάδα.
Η τηλεκπαίδευση εκτόξευσε την ζήτηση για chromebooks
Οι εταιρείες που πωλούν chromebooks, είδαν τις πωλήσεις να αυξάνονται εντυπωσιακά, με την HP να οδηγεί την αγορά υπερδιπλασιάζοντας τις πωλήσεις της σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Chromebooks είναι ουσιαστικά ένα μεγαλύτερο tablet που διαθέτει φυσικό πληκτρολόγιο, ενώ τρέχει το λειτουργικό Chrome OS και οι περισσότερες υπηρεσίες του λειτουργούν μέσω cloud.
Τα chromebooks βρέθηκαν στο επίκεντρο της ζήτησης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τόσο τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όσο και οι καταναλωτές, στράφηκαν στην κατηγορία, για να προσφέρουν μια σχετικά φιλική προς τον προϋπολογισμό και εύκολη στη διαχείριση λύση έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επιπλέον, τα chromebooks έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ικανοποίηση των αναγκών των μικρομεσαίων εταιρειών για μια βασική υπολογιστική συσκευή
Οι πωλήσεις chromebooks στο γ' τρίμηνο
Συγκεκριμένα η HP πούλησε 3,23 εκατ. συσκευές σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 116,9% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2019.
Εντυπωσιακή ήταν επίσης η αύξηση των μεγεθών της Lenovo στην αγορά chromebooks, με την αύξηση των πωλήσεων να ξεπερνά το 350% και να φτάνει τις 1,79 εκατ. συσκευές στο τρίτο τρίμηνο του 2020. Η Dell με αύξηση 45,3% και πωλήσεις 1,39 εκατ. συσκευών και η Acer με πωλήσεις 1,34 εκατ. μονάδων σημειώνοντας αύξηση 62,6% ακολούθησαν στην τρίτη και τέταρτη θέση, ενώ η Asus που είδε τις πωλήσεις της να ενισχύονται κατά 120,4% βρέθηκε στην Πέμπτη θέση με 1,07 εκατ. μονάδες.