Για χρόνια στελέχη της τηλεόρασης σημείωναν πως υπάρχει «πολλή τηλεόραση». Τώρα, με τον κορονοϊό να εξαπλώνεται, ανησυχούν μήπως τελικά δεν είναι αρκετή. Εξαιτίας της πανδημίας, οι υπηρεσίες streaming εκτοξεύτηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο, σύμφωνα με την Wurl. Ο χρόνος που οι καταναλωτές περνούν πλέον κάνοντας streaming έχει αυξηθεί 20% παγκοσμίως, ενώ σε Ισπανία και Αυστρία το ποσοστό αυτό φτάνει το 40%.
Ενώ οι υπηρεσίες streaming δεν έχουν αναφέρει μέχρι στιγμής αυξήσεις στην κυκλοφορία, οι αναλυτές βλέπουν μεγαλύτερες δραστηριότητες σε τόπους όπως το Netflix και το Twitch, το online gaming δίκτυο της Amazon. Σύμφωνα με την SensorTower, στην Ισπανία υπήρξε αύξηση 34% στις εγκαταστάσεις της εφαρμογής του Netflix την περασμένη εβδομάδα και στην Ιταλία που είναι η ευρωπαϊκή χώρα που καταγράφει τα περισσότερα κρούσματα κορονοϊού παγκοσμίως μετά την Κίνα, η αύξηση έφτασε το 57%.
Η διευθ. σύμβουλος της Wurl σημείωσε πως, «ενώ το video streaming απέχει πολύ από το να θεωρείται στα απολύτως απαραίτητα, είναι μια βιομηχανία που έμμεσα βλέπει μια μεγάλη ανοδική μεταβολή εξαιτίας της κρίσης».
Σε αυτή την άνοδο οδηγεί η παύση πολλών δραστηριοτήτων που έκαναν οι πολίτες στον ελεύθερο χρόνο τους εξαιτίας του κορονοϊού. Αυτή την στιγμή σχεδόν σε όλο τον κόσμο παραμένουν κλειστά εστιατόρια, σινεμά, ενώ έχουν παύσει οι αθλητικές διοργανώσεις και οι συναυλίες.
Οι εταιρείες των μίντια έχουν ξεπεράσει τις στρατηγικές που ακολουθούν συνήθως με σκοπό να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση για πρόγραμμα από ανθρώπους που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο σπίτι. Η Universal, που ανήκει στον γίγαντα της καλωδιακής Comcast, θα προσφέρει τρεις ταινίες για ενοικίαση στο σπίτι πριν βγουν στα σινεμά, ενώ η Walt Disney έβγαλε στο streaming το Frozen 2, μήνες νωρίτερα από ότι υπολογιζόταν.
Η παραγωγή έχει σταματήσει
Η τηλεθέαση είναι σε αύξηση εξαιτίας της συνεχούς ενημέρωσης για την εξάπλωση του κορονοϊού με τους περισσότερους ανθρώπους να βρίσκονται συνεχώς στο σπίτι, η παραγωγή ταινιών και σειρών έχει σταματήσει για το προσεχές μέλλον δημιουργώντας μια πιθανή έλλειψη νέου προγράμματος.
Οι υπηρεσίες streaming βρίσκονται σε καλύτερη θέση επειδή οι καταναλωτές στρέφονται σε αυτές λόγω των τίτλων που έχουν διαθέσιμου και δεν είναι ζωντανά προγράμματα, έχοντας αποθηκευμένα προγράμματα που θα έβγαιναν στις επόμενες εβδομάδες.
Τα παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα πρέπει να έχουν πρόγραμμα 24 ώρες την ημέρα και κανάλια όπως το CBS και το ESPN βρίσκονται σε αναταραχή καθώς πρέπει να αντικαταστήσουν όλες τις ζωντανές εκπομπές και μεταδόσεις αθλητικών δεδομένων που έχουν «παγώσει» προσωρινά.
Αυτό έχει οδηγήσει σε ανορθόδοξες μεθόδους προγράμματος που περιλαμβάνουν από τελείως αδιάφορα προγράμματα μέχρι ζωντανές συναυλίες σε σπίτια. Ο τραγουδιστής Τζον Λέτζεντ (John Legend) διοργάνωσε συναυλία στο σπίτι του, που μεταδόθηκε μέσω Instagram με σχεδόν 100.000 άτομα να παρακολουθούν αυτή την ξεχωριστή μετάδοση.
Το streaming των παιχνιδιών
Μια βιομηχανία που πρόκειται να αντιμετωπίσει την ελάχιστη αναστάτωση από την πανδημία είναι εκείνη των βιντεοπαιχνιδιών. Το κοινό στο Twitch που αφήνει τους θεατές να βλέπουν μέσω ζωντανής σύνδεσης gamers να ανταγωνίζονται μεταξύ τους έχει αυξηθεί 10% τις τελευταίες μέρες σύμφωνα με τον Ντόρον Νιρ, διευθ. σύμβουλο της StreamElements, που συμπλήρωσε πως το παιχνίδι μέσω YouTube έχει αυξηθεί 15%.
«Καθώς επιβάλλονται καθημερινά περιορισμοί στις μετακινήσεις σε όλο τον κόσμο, και η βιομηχανία της διασκέδασης βρίσκει νέους τρόπους για να μετακινήσει τις προσφορές της σε πλατφόρμες livestreaming, περιμένουμε να δούμε αυτά τα νούμερα να αυξηθούν» ανέφερε σε μειλ του Ντόρον Νιρ.
Ο Ντείβιντ Στάινμπεργκ που κάνει stream ενώ παίζει βιντεοπαιχνίδια, είδε αύξηση στα νούμερα όσων τον παρακολουθούν τις τελευταίες εβδομάδες καθώς περισσότεροι αναγκάζονται να μείνουν σπίτι. «Τώρα που έχουν ακυρωθεί οι αγώνες, δεν έχουν και πολλά να παρακολουθήσουν» αναφέρει και συμπληρώνει «είμαι στρατός του ενός εδώ στο υπόγειο μου και όμως μπορώ να δημιουργήσω περιεχόμενο. Και με τόσους ανθρώπους να παρακολουθούν διαδικτυακά, ειδικά στο Facebook είναι καλό».
Μια αύξηση των θεατών μπορεί να μεταφραστεί σε περισσότερα έσοδα από τους διαφημιστές ή χορηγούς που θέλουν να αγγίξουν το κοινό που βρίσκεται σε καραντίνα, εκτός αν μπουν και αυτοί με την σειρά τους σε περιορισμό εξόδων. Ο Στάινμπεργκ αναφέρει πως ο συνολικός κόσμος που τον παρακολουθεί μέσω των social media φτάνει τα 3,5 εκατ. άτομα.