Για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο συνεχίστηκε η ανοδική πορεία των πωλήσεων smartphone που έχουν επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς πωλήσεων, καθώς οι νέες τεχνολογίες και η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον που σε συνδυασμό και με την άνοδο του πληθωρισμού παγκοσμίως έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα πλέον για τις συσκευές τους.
Την πρωτοκαθεδρία στην αγορά διατηρεί η Samsung που έχει εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο την καθυστέρηση της Apple να εισάγει την Τεχνητή Νοημοσύνη στα νέα της smartphone όσο και τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο αμερικανικός κολοσσός με την παραγωγή το προηγούμενο διάστημα. Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει τα ηνία, παρά την μικρή αύξηση των πωλήσεων που κατέγραψε, καθώς η σειρά Galaxy A και η επιτυχία του Galaxy S24 συνεχίζουν να σημειώνουν δυναμικές επιδόσεις.
Ωστόσο η Apple δείχνει να επανακτά μέρος του χαμένου μομέντουμ που είχε, καθώς υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες για το επερχόμενο iPhone 16 και το Apple Intelligence, ενώ και οι κινεζικές Xiaomi και Vivo αναπτύσσονται δυναμικά και διεκδικούν μεγαλύτερο μέρος από την πίτα της αγοράς.
Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Canalys, στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, οι αποστολές smartphone διαμορφώθηκε στις 288,9 εκατ. μονάδες. Στο δεύτερο τρίμηνο, η Ευρώπη και η περιοχή των ΗΠΑ και Καναδά, είδαν σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων, καθώς οι πωλητές προληπτικά αποθήκευαν αποθέματα για τις επερχόμενες περιόδους πωλήσεων των καλοκαιρινών διακοπών.
Παράλληλα, καθώς τα smartphone γίνονται απαραίτητο εργαλείο για τον καθένα, πραγματοποιώντας τις περισσότερες εργασίες μέσα από αυτό, και ενώ οι απαιτήσεις αυξάνονται, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε ακριβότερες συσκευές. Είναι χαρακτηριστικό πως συσκευές που ξεπερνούν τα 800 δολάρια έχουν αυξήσει τα μερίδια αγοράς τους, την ίδια στιγμή που οι πολύ φθηνές κατηγορίες από 400 δολάρια και κάτω, υποχωρούν.
Διατηρεί την πρωτιά η Samsung παρά την αντεπίθεση της Apple
Οι επιτυχημένες σειρές smartphone και η ανανεωμένη σειρά 5G A, σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες που προσθέτει στο οικοσύστημα, κατάφεραν να διατηρήσουν την ηγετική θέση της Samsung στην αγορά. Η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση με 53,5 εκατομμύρια μονάδες που απεστάλησαν και την εταιρεία να κατέχει το 19% της αγοράς, ενώ στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο είχε σημειώσει 53 εκατ. αποστολές και είχε το 21% της αγοράς.
Από την πλευρά της, η Apple κράτησε τη δεύτερη θέση με 45,6 εκατ. μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 6% σε ετήσια βάση, ενισχυμένη από την ισχυρή δυναμική στη Βόρεια Αμερική και τις αναδυόμενες αγορές της Καραϊβικής. Η αμερικανική εταιρεία έχει το 16% της αγοράς, ενώ αντίστοιχα πέρσι με 43 εκατ. αποστολές είχε το 17% της αγοράς.
Η Xiaomi, συμπεριλαμβανομένου και της POCO, με τις ανταγωνιστικές προσφορές των προϊόντων της, ακολούθησε από κοντά με αποστολές 42,3 εκατ. μονάδων για να επιτύχει μερίδιο αγοράς 15%. Η κινεζική εταιρεία κατάφερε να πετύχει άνοδο 27% σε ετήσια βάση καθώς πέρσι είχε σημειώσει 33,2 εκατ. αποστολές κατέχοντας το 13% της αγοράς.
Στην τέταρτη θέση επέστρεψε η vivo, απέχοντας ωστόσο αρκετά από την πρώτη δυάδα, καθώς κατέγραψε 25,9 εκατ. αποστολές με 9% μερίδιο αγοράς. Ωστόσο η κινεζική εταιρεία κατάφερε να πετύχει 19% άνοδο σε ετήσια βάση καθώς αντίστοιχα πέρσι είχε 21,7 εκατ. αποστολές για 8% μερίδιο αγοράς. Την πεντάδα συμπληρώνει η TRANSSION που είχε 25,5 εκατ. μονάδες, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 9% και την εταιρεία να σημειώνει 12% άνοδο έναντι του αντίστοιχου περσινού τριμήνου που είχε 22,7 εκατ. αποστολές και 9% μερίδιο αγοράς.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Canalys, «στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, η Apple και η Samsung θα επικεντρωθούν στην εδραίωση των μακροπρόθεσμων στρατηγικών τους στις ώριμες αγορές», ενώ τα άλλα brand θα ελπίζουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στις αναδυόμενες αγορές έχοντας αποθέματα στα τοπικά κανάλια, εν όψει της αύξησης του λειτουργικού κόστους.
Η Samsung αναμένεται πως θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος Galaxy με στόχο να δημιουργήσει ενδιαφέρουσες προτάσεις που θα προσελκύσουν τους καταναλωτές μέσω των ναυαρχίδων της, και την Τεχνητή Νοημοσύνη να αποδεικνύεται «κλειδί». Από την πλευρά της, η Apple θέλει να ενισχύσει και πάλι το brand της στις αγορές που κυριαρχούσε, μέσω της ενσωμάτωσης ΤΝ στις συσκευές της και την ανάπτυξη του Siri.
Επίσης η μακροοικονομική πορεία της Κίνας αναμένεται να κρίνει εν πολλοίς την πορεία πωλήσεων όχι μόνο της Apple αλλά και των κινεζικών brand που στοιχηματίζουν με τη σειρά τους στην Τεχνητή Νοημοσύνη αν εκμηδενίσουν τις διαφορές με τους μεγάλους παίκτες και να κερδίσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.