Το 2022, η ΕΕΤΤ προέβη σε καίριες ρυθμιστικές και εποπτικές-ελεγκτικές δράσεις στους τομείς ηλεκτρονικών επικοινωνιών, φάσματος ραδιοσυχνοτήτων και ταχυδρομικών υπηρεσιών, προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών και να ενισχύσει το επίπεδο προστασίας τους. Παράλληλα, διασφάλισε την εύρυθμη λειτουργία των παραπάνω αγορών, καθώς και τη βέλτιστη αξιοποίηση του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό και δημιουργώντας αναπτυξιακές ευκαιρίες προς όφελος των καταναλωτών και της οικονομίας.
Η ΕΕΤΤ ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε οι χρήστες να αξιοποιούν στο μέγιστο τις προσφερόμενες επιλογές ανάμεσα σε υπηρεσίες και παρόχους και να έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες υπηρεσίες, που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους. Υπό αυτό το πρίσμα, διαχειρίστηκε 9.733 καταγγελίες καταναλωτών. Η πλειονότητα των θεμάτων αφορούσε, στην περίπτωση των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, αμφισβήτηση χρεώσεων, συνεχιζόμενη βλάβη και κακής ποιότητας υπηρεσία.
Ειδικότερα από τις 9.733 καταγγελίες καταναλωτών, οι 8.461 ήταν για ηλεκτρονικές επικοινωνίες
και 1.272 για ταχυδρομικές υπηρεσίες. Για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες οι καταγγελίες σχετίζονταν κατά κύριο λόγο με καθυστέρηση παράδοσης αντικειμένων και αδυναμία επικοινωνίας. Κατόπιν αξιολόγησης των καταγγελιών, η ΕΕΤΤ παρενέβη ρυθμιστικά και ελεγκτικά, όπου κρίθηκε απαραίτητο, προκειμένου να διασφαλίσει τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Επίσης, ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας που εξέδωσε για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες θέτει τις γενικές αρχές που πρέπει να ακολουθούν οι εταιρείες κατά την παροχή υπηρεσιών, με στόχο την περαιτέρω θωράκιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ιδίως των ευάλωτων ομάδων. Στην ίδια βάση, η ΕΕΤΤ ανέλαβε δράσεις προκειμένου να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επιπλέον, με Κανονισμό που εξέδωσε, οι καταναλωτές θα μπορούν, από τον Οκτώβριο του 2023, να επιλέγουν τον τερματικό εξοπλισμό (π.χ. router) που θα χρησιμοποιούν για το τοπικό ιδιωτικό δίκτυό τους.
Στο πλαίσιο των ελεγκτικών δράσεων, διέγραψε ονόματα χώρου διαδικτυακών τόπων που περιείχαν υλικό σχετικό με παιδική πορνογραφία, κατόπιν ενημέρωσης της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και έκδοσης σχετικής εισαγγελικής διάταξης. Σε συνέχεια αποφάσεων της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), διέγραψε ονόματα χώρου μέσω των οποίων πραγματοποιούταν παράνομη εμπορία ή/και διακίνηση αγαθών.
Βασική μέριμνα της ΕΕΤΤ αποτελεί η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των καταναλωτών, ώστε να προβαίνουν στις κατάλληλες επιλογές. Υπό αυτό το πρίσμα, αναρτά συστηματικά χρηστικές πληροφορίες για τα δικαιώματα των καταναλωτών, τις διαθέσιμες δυνατότητες, καθώς και τις παρεμβάσεις της. Χαρακτηριστικές δράσεις αποτέλεσαν
το 2022, η δημοσίευση πληροφοριακού υλικού και συστάσεων, π.χ. για την παραλαβή προϊόντων από διαδικτυακές αγορές και τον τρόπο χρήσης των κινητών τηλεφώνων, καθώς και οι ενημερωτικές δράσεις μέσω του διαδικτυακού τόπου της και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, διεξήγαγε έρευνα για τη χρήση των υπηρεσιών ταχυμεταφοράς δεμάτων.