ΓΔ: 1430.91 0.18% Τζίρος: 149.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Κ. Καραμανλής: Για χρόνια παρέμενε βαλτωμένο το έργο της τηλεδιοίκησης

Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι στον σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, ήταν πλήρως λειτουργική είπε και έδειξε φωτογραφίες πώς ήταν πριν το σταθμαρχείο και πώς αναβαθμίστηκε επι των ημερών του.

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας τοποθετήθηκε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών, με τη συνεδρίαση να συνεχίζεται και τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να υπογραμμίζει ότι το έργο της τηλεδιοίκησης παρέμενε βαλτωμένο για τρία χρόνια, ενώ ήταν και γεμάτο αστοχίες στην εκτέλεση του, πριν αναλάβει η ΝΔ να το προχωρήσει.

Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής για τη σύμβαση 717, «η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε λειτουργικά μόνο το 18% της σύμβασης 717. Αντικείμενο της σύμβασης που υπεγράφη ήταν η σηματοδότηση 52 σταθμών και σε 3 σταθμούς τηλεδιοίκηση. Η σύμβαση ξεκίνησε να υλοποιείται, τρεις μήνες μετά γίνονται εκλογές και αλλάζει η κυβέρνηση. Σύντομα προκύπτει η ανάγκη συμπληρωματικής σύμβασης. Πέρασαν όμως, 3 χρόνια προκειμένου να φτάσουμε στη σύνταξη της συμπληρωματικής σύμβασης. Εισήχθη προς έλεγχο και εγκρίθηκε το 2018, ούτε τότε το έργο ξεκίνησε».

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, τόνισε πως αν είχε ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση η λειτουργία του δικτύου θα ήταν ασφαλέστερη, υπογραμμίζοντας ότι το έργο ήταν βαλτωμένο, καθώς μεταξύ 2017 και 2019, η εκτέλεση του έργου ήταν μηδενική.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Καραμανλής η κυβέρνηση παρέλαβε το έργο από το 18% και το πήγε στο 70%, τονίζοντας πως το 67% που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν παραδόθηκε ποτέ, αναφέροντας πως «οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται σε ποσοστό εκτέλεσης 68% εννοώντας προφανώς την κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών. 

Για την σύμβαση 717 ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως υπεγράφη το 2014 και αφορούσε τη σηματοδότηση 52 σταθμών και την ανάταξη 3 κέντρων τηλεδιοίκησης και αφετέρου οι λοιπές εργασίες επιδομής, τεχνικών έργων και τηλεπικοινωνιών. Ανάδοχος ήταν η κοινοπραξία "ΤΟΜΗ – ALSTOM", με συνολικό τίμημα 41 εκατομμύρια ευρώ και προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου έως  26/9/2016.

Σημείωσε ότι όλη η αρχική συμβατική διάρκεια του έργου βρίσκεται εντός περιόδου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Σύντομα, προέκυψε η ανάγκη συμπληρωματικής σύμβασης, προκειμένου να ανταποκρίνονται τα υφιστάμενα συστήματα στις νέες προδιαγραφές ασφαλείας. Ωστόσο σημείωσε πως έπρεπε να περάσουν ακόμα τρία χρόνια για να συνταχθεί η 1η συμπληρωματική σύμβαση το Δεκέμβριο του 2017 με επιπλέον κόστος 13,3 εκατ. ευρώ, όμως ούτε τότε ξεκίνησε το έργο, ενώ στη συνέχεια «ακολούθησαν καταγγελίες που προκάλεσαν τον έλεγχο της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ), καθώς το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ. Από τον έλεγχο προέκυψε πληθώρα ζητημάτων, το σοβαρότερο εκ των οποίων ήταν η ανάγκη εγκατάστασης νέου εξοπλισμού τηλεμετρίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως η κυβέρνηση παρέλαβε το 33% της σύμβασης κατ΄ όνομα αλλά στην πραγματικότητα ήταν μόλις το 18%, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έως τα τέλη του 2016 που σταμάτησε το έργο παραδόθηκαν 17 από τους 52 σταθμούς, δηλαδή ποσοστό 32,69%, ωστόσο υπήρχαν σοβαρές αστοχίες με αποτέλεσμα σημαντικό μέρος να πρέπει να ανακατασκευαστεί.

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως «ένα από τα βασικά προβλήματα των συμβάσεων – ειδικά των σιδηροδρομικών-είναι ο κατακερματισμός ή για να το πω πιο απλά, το "σπάσιμο" των εργολαβιών» σημειώνοντας πως η κυβέρνηση της ΝΔ επίλυσε σταδιακά το ζήτημα των επανορθωτικών μέτρων της αναδόχου εταιρείας και το 2021 υπογράφηκε η Συμπληρωματική Σύμβαση, με την οποία στην πραγματικότητα επανεκκινείται επιτέλους το έργο.

«Το 2016 υλοποιήθηκε όπως είδαμε το 32,69% του έργου από το οποίο μόνο το 18% ήταν πιστοποιημένο, από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα και από το 2021 έως σήμερα έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης του έργου, από το οποίο το 70% έχει πλέον πιστοποιηθεί και είναι λειτουργικό.

Μεταξύ των σταθμών που παραδόθηκαν την τελευταία 3ετία με το σύστημα τηλεδιοίκησης περιλαμβάνεται και ο Σταθμός της Λάρισας. Παραδόθηκε το Νοέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από το σχετικό πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής.

Μάλιστα από τις 23/12/2022, όπως προκύπτει από έγγραφο του ΟΣΕ  και το οποίο αφορά το τμήμα ανόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, οι σταθμάρχες υποχρεωτικά πρέπει να χαράσσουν τη διαδρομή αυτόματα στον πίνακα τηλεδιοίκησης. Η χειροκίνητη χάραξη επιτρέπεται μόνον όταν δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Χρειάζεται πολιτική αλλαγή που να προστατεύει τους δανειολήπτες

«Το προσεχές διάστημα, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα καταθέσει πρόταση νόμου η οποία θα εμπεριέχει το συνολικό πλαίσιο της πρότασης μας για να βρουν ανακούφιση χιλιάδες δανειολήπτες» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η κυβέρνηση διασύρει εξακολουθητικά τη χώρα μας διεθνώς

«Απέναντι στον διεθνή διασυρμό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, κρύφτηκε σήμερα ξανά πίσω από τη στερεότυπη φράση "να αποφανθεί η δικαιοσύνη"», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Εξεύρεση χρηματοδότησης για σχέδιο ανασυγκρότησης των ΜΜΕ

Αναφέρεται και στο ζήτημα της αναπλήρωσης του παραιτηθέντος βουλευτή Επικρατείας, Όθωνα Ηλιόπουλου, σημειώνοντας ότι «η παρουσία του προέδρου του κόμματος στο ελληνικό κοινοβούλιο θα δυναμώσει τη φωνή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
businessdaily-Famellos-SYRIZA
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σ. Φάμελλος: Από το 2021 η Αττική μετράει 600.000 καμένα στρέμματα

Ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε ο πρωθυπουργός εξήγγειλε μέτρα υπό την πίεση του πολιτικού κόστους, επισημαίνοντας ότι είχαν σχεδιαστεί από το 2019 και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.