Σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα προεδρεύσει στις 11:00 στην τακτική συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ), και στο επίκεντρο της συνεδρίασης θα είναι και η επιλογή των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και η αυξανόμενη τουρκική επιθετικότητα.
Υπενθυμίζουμε πως την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε δηλώσει ότι μέχρι το τέλος του χρόνου το θέμα θα κλείσει. Οι προτάσεις που εξετάζονται μέχρι και τελευταία στιγμή είναι της γαλλικής Naval Group με την κορβέτα Gowind και της ιταλικής Fincantieri με την Doha. Συνεργάτες στην Ελλάδα των δύο ναυπηγικών κολοσσών θα είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι το ΚΥΣΕΑ πραγματοποιείται σε μια πάρα πολύ σημαντική περίοδο για τα ελληνοτουρκικά καθώς πραγματοποιείται μόλις λίγα εικοσιτετράωρα μετά την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες μεταξύ της διευθύντριας του διπλωματικού γραφείου του Έλληνα πρωθυπουργού Άννας Μαρίας Μπούρα και του εκπροσώπου και σύμβουλου της τουρκικής προεδρίας Ιμπράημ Καλίν.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στα γραφεία της γερμανικής αντιπροσωπείας και παρουσία του διπλωματικού συμβούλου του Γερμανού καγκελαρίου Όλαφ Σολτς, Γενς Πλέτνερ. Η συνάντηση των διπλωματικών συμβούλων του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν υποδεικνύει ότι γίνονται προσπάθειες αποκατασταθεί ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας σε υψηλό πολιτικό επίπεδο που έχει μπει «στον πάγο».
Η συνάντηση πραγματοποιείται και υπό την σκιά της αυξημένης τουρκικής επιθετικότητας καθώς χθες το βράδυ, 31 τουρκικά αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 20 έφεραν όπλα, εισήλθαν στο FIR Αθηνών σε όλο το εύρος του Αιγαίου χωρίς να καταθέσουν σχέδιο πτήσης - και σε 20 περιπτώσεις, η διαδικασία αναχαίτισής τους από αντίστοιχα ελληνικά μαχητικά, εξελίχθηκε σε εμπλοκή.
Όπως έγινε γνωστό από το ΓΕΕΘΑ, εισήλθαν στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσουν σχέδιο πτήσης, 14 ζεύγη τουρκικών αεροσκαφών F-16, μία τριάδα τουρκικών F-16 και ένα τουρκικό UAV. Καταγράφηκαν 26 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 102 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου νησιών του Αιγαίου (43 από τα μαχητικά και 59 από το UAV).
Σε όλες τις περιπτώσεις τα τουρκικά αεροσκάφη αναγνωρίσθηκαν και αναχαιτίσθηκαν από αντίστοιχα ελληνικά μαχητικά, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια τακτική, ενώ σε 20 περιπτώσεις η διαδικασία της αναχαίτισης εξελίχθηκε σε εμπλοκή.