Στα τριάντα έργα «πνοής», ύψους 9,35 δισ. ευρώ -το 1,16 δισ. ευρώ αντιστοιχεί σε ιδιωτική πρωτοβουλία και 8,19 δισ. ευρώ σε δημόσια δαπάνη- τα οποία στοχεύουν να αναδείξουν κατά τα επόμενα χρόνια τη Θεσσαλονίκη σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης μιλώντας στο 3ο Forum «Τουρισμός - Real Estate - Μεταφορές & Υποδομές σε Ελλάδα και Ν/Α Ευρώπη».
«Επανατοποθετούμε τη Μακεδονία και τη Θράκη στον χάρτη του αύριο, ενώ με τα 30 έργα που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε, ανοίγουμε τον δρόμο για τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος», επισήμανε. Πρόσθεσε δε ότι «στόχος είναι η πόλη το 2030 να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο ως μια σύγχρονη, λειτουργική και εξωστρεφής πόλη και η γεωπολιτική θέση της Θεσσαλονίκης αποκτά νέα δυναμική». Αναφερόμενος στην δημόσια δαπάνη για την υλοποίηση των έργων, σημείωσε ότι αφορά σε υποδομές, υγεία, επιχειρηματικότητα, καινοτομία, και αναπλάσεις.
«Η Θεσσαλονίκη αλλάζει, αποτελεί πλέον ελκυστικό επενδυτικό προορισμό, υψώνοντας ισχυρά αναχώματα στο brain drain και σε αυτή την προσπάθεια, ίσως για πρώτη φορά στα τελευταία χρόνια, είμαστε στην ίδια πλευρά η πλειονότητα των φορέων», υπογράμμισε.
Μιλώντας για το πλαίσιο μέσα στο οποίο υλοποιείται η οικονομική πολιτική ο κ. Καλαφάτης σημείωσε ότι «μετά από μία δεκαετή οικονομική κρίση βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τον πόλεμο, την ακρίβεια και την ενεργειακή κρίση» και «η κυβέρνηση στηρίζει την κοινωνία χωρίς να εξαντλεί τα δημοσιονομικά περιθώρια». «Η ανάπτυξη στην Ελλάδα θα ξεπεράσει φέτος το 5%, ενώ σπάμε ρεκόρ δεκαετιών σε εξαγωγές και τουρισμό, προσελκύοντας παράλληλα επενδύσεις με τη φιλοδοξία να συμβάλλουμε στην απεξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο», επισήμανε.
Σε ό,τι αφορά την πορεία υλοποίησης των έργων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα για τη Θεσσαλονίκη ο ΥΜΑΘ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη νέα ανατολική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (FlyOver), προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, με χρονικό ορίζοντα το 2026 και στο μετρό Θεσσαλονίκης, ύψους 1,95 δισ. ευρώ, και διευκρινίζοντας ότι η βασική γραμμή θα είναι έτοιμη τέλος του 2023 και ότι η επέκτασή του προς Καλαμαριά θα είναι έτοιμη το 2024 και θα ακολουθήσουν αυτές σε αεροδρόμιο και Δυτική Θεσσαλονίκη. Μίλησε επίσης για τον 6ο προβλήτα στον λιμένα Θεσσαλονίκης και την αναβάθμιση υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ, στη νέα Σιδηροδρομική σύνδεσή του, ύψους 53,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ότι αναμένεται η συμβασιοποίηση και στα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 2,94 δισ. ευρώ.
Στην ανάγκη περαιτέρω σύσφιξης των σχέσεων Ελλάδας και Σερβίας αναφέρθηκε στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Ελληνο-Σερβικού Επιμελητηρίου Β.Ε., Κώστας Γεωργάκος, ενώ ο δήμαρχος Πρέβεζας, Νικόλαος Γεωργάκος Νικόλαος παρατήρησε ότι η σχέση των δύο χωρών στηρίζεται σε γερά θεμέλια και σημείωσε ότι «πρόκειται για ένα πολλά υποσχόμενα δίδυμο, που μπορεί να δράσει πέραν του τουρισμού και σε πολλούς άλλους τομείς, όπως των ακινήτων και των μεταφορών».
Το έντονο ενδιαφέρον των ξένων για επενδύσεις στην Κεφαλλονιά, υπογράμμισε στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος Επιμελητηρίου Κεφαλλονιάς και Ιθάκης, Σταύρος Σπαθής, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι το νησί φέτος «έζησε» την καλύτερη τουριστική σεζόν των τελευταίων χρόνων.