ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Μιχάλης Κατρίνης

Κατρίνης: Απροστάτευτοι οι καταναλωτές από τις χρεώσεις κινητής

«Η Ελλάδα σήμερα χρειάζεται μια ουσιαστική ψηφιακή επανάσταση, η οποία θα στηρίζεται σε ένα ανοιχτό οικοσύστημα ψηφιακών υποδομών και υπηρεσιών, χωρίς μονοπώλια και ολιγοπώλια», τονίζει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ.

Ερώτηση κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, κ. Μιχάλης Κατρίνης, μαζί με άλλους βουλευτές, προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναφορικά με τις χρεώσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν, ώστε να χρεώσουν τελικά υπέρμετρα τον απλό καταναλωτή. 

Όπως, για παράδειγμα, ότι δεν αποστέλλουν ενημερωτικό μήνυμα στον πελάτη τους, όταν το οικονομικό πακέτο του εξαντλείται κατά 100%. Με αυτή την "παράλειψη", ο καταναλωτής δεν γνωρίζει πότε ολοκληρώθηκαν οι υπηρεσίες που καλύπτονται από το πάγιο, με αποτέλεσμα να συνεχίζει αμέριμνος τη χρήση, όμως, με πολύ υψηλότερη τιμολόγηση.

«Στην απάντηση που έστειλα η αρμόδια Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, αφού παραδέχεται την έλλειψης ρύθμισης, δηλώνει απλά την πρόθεσή της να εξετάσει την επιβολή αυτής της υποχρέωσης στις εταιρίες κινητής, χωρίς καμία δέσμευση, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη συνέχιση της τωρινής κατάστασης, με θύματα τους απλούς καταναλωτές.

Για το ενδεχόμενο εξορθολογισμού των χρεώσεων πέραν του παγίου, η ΕΕΤΤ εμμέσως παραδέχεται ότι οι χρεώσεις των καταναλωτών για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και κινητού Internet είναι υψηλές, ισχυρίζεται όμως ότι το "Παρατηρητήριο Τιμών" προσφέρει κάποια προστασία και τέλος προσδοκά ότι όλα αυτά τα ζητήματα θα λυθούν μελλοντικά με επιπλέον επενδύσεις στις υποδομές.

Οι πολίτες, όμως, δεν μπορούν να περιμένουν λύσεις στο απώτερο μέλλον, αφού με με βάση την πρόσφατη έρευνα της Eurostat, η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις τηλεπικοινωνίες, με τις τιμές να είναι 73% υψηλότερες από τον ευρωπαϊκό όρο, ενώ και σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα στις χρεώσεις δικτύου κινητής τηλεφωνίας ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Η κυβέρνηση οφείλει κάποια στιγμή να εγκαταλείψει το ρόλο του παρατηρητή, να σταματήσει να αναλίσκεται σε επικοινωνιακές καμπάνιες για τις μέτριες ψηφιακές επιδόσεις της χώρας και να λάβει μέτρα ανάλογα με εκείνα που ισχύουν στην ΕΕ. Πολύ περισσότερο, πρέπει να ενθαρρύνει την εγκατάσταση νέων δικτύων και τη δραστηριοποίηση νέων παρόχων, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών και να μειωθεί το υπαρκτό και μετρήσιμο ψηφιακό χάσμα που χωρίζει τη χώρα μας από την υπόλοιπη Ευρώπη.

Γιατί η Ελλάδα σήμερα χρειάζεται μια ουσιαστική ψηφιακή επανάσταση, η οποία θα στηρίζεται σε ένα ανοιχτό οικοσύστημα ψηφιακών υποδομών και υπηρεσιών, χωρίς μονοπώλια και ολιγοπώλια που καθηλώνουν το δημόσιο συμφέρον και καταδικάζουν τη χώρα μας σε καθεστώς χρόνιας υπανάπτυξης.

Γιατί ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός είναι ένα στοίχημα που πρέπει να αφορά όλους τους πολίτες», αναφέρει ο κ. Κατρίνης.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τί λέει το Ψηφ. Διακυβέρνησης για το ηλεκτρονικό αρχείο παρακολουθήσεων

Κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Δικαιοσύνης που δίνουν «απάντηση σε μια λανθασμένη ερώτηση» στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, σημειώνοντας ότι θα πρέπει να υπάρχει προσεκτική εξέταση ενός θέματος πριν την κατασκευή εύλογων ερωτημάτων.
papastergiou, παπαστεργιου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπαστεργίου: Βοηθάμε τους δήμους να παρέχουν αποτελεσματικότερες υπηρεσίες

Όπως προβλέπεται στον σχεδιασμό του έργου «Ενιαίο Πληροφοριακό Συστήμα Διαχείρισης ΤΑΠ-ΔΦ-ΔΤ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών» δημιουργείται ένας κόμβος μέσω του οποίου θα γίνεται κεντρική διαχείριση των δεδομένων.