Η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) χαρακτηρίζει ως θετικό βήμα το σχέδιο νόμου για την εφαρμογή της αρχής της ίσης αμοιβής, τονίζοντας όμως ότι η ουσιαστική σύγκλιση απαιτεί ισχυρή κρατική εποπτεία και ενίσχυση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας, το νομοσχέδιο για την εφαρμογή της αρχής της ίσης αμοιβής μεταξύ γυναικών και ανδρών για εργασία ίσης αξίας, το οποίο έχει κατατεθεί προς συζήτηση στη Βουλή, ενσωματώνει σημαντικό μέρος των παρατηρήσεων και προτάσεων που είχε υποβάλει η ΓΣΕΕ στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κατά τη διαδικασία της διαβούλευσης.
Η Συνομοσπονδία υπογραμμίζει ότι η πραγματική εξάλειψη του μισθολογικού χάσματος προϋποθέτει ισχυρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου για τη σύναψη των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και συνεχή κοινωνικό διάλογο με τη συμμετοχή των εργαζομένων.
Παράλληλα, σημειώνει πως η αντιμετώπιση του μισθολογικού χάσματος δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο σε διαδικασίες διαφάνειας και ελέγχου. Απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πλέγμα πολιτικών που θα ενισχύουν τη γυναικεία απασχόληση και θα καταπολεμούν τις διακρίσεις στην επαγγελματική εξέλιξη.
Η ΓΣΕΕ υπενθυμίζει ότι το μισθολογικό χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών εξακολουθεί να υφίσταται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ακόμη μεγαλύτερες είναι οι ανισότητες που αποτυπώνονται στις συντάξεις, αποτέλεσμα των διακρίσεων που συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια του εργασιακού βίου.
Η Συνομοσπονδία δηλώνει ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί το ζήτημα, καταθέτοντας συμπληρωματικές παρατηρήσεις και προτάσεις για την ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου και εφαρμογής της νομοθεσίας, με στόχο την αποτελεσματική προστασία των εργαζομένων και τη διασφάλιση της ουσιαστικής εφαρμογής της αρχής της ίσης αμοιβής για εργασία ίσης αξίας.
Όπως επισημαίνεται, η επιτυχία του νέου πλαισίου θα κριθεί στην πράξη, από τη μείωση του μισθολογικού χάσματος και από τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών και ίσης μεταχείρισης για όλους στην εργασία.