Κίνητρα για αγορά «καθαρού» και φθηνού ΙΧ προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής που τόνισε οτι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και εκεί κατευθύνεται και η κυβέρνηση ενώ σημείωσε και την ανάγκη για ανανέωση του στόλου οχημάτων.
Με δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, ο υπουργός ανέφερε οτι σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Περιβάλλοντος θα δοθούν κίνητρα ώστε οι καταναλωτές που θα φέρουν ένα νέο ΙΧ από το εξωτερικό θα πληρώνουν λιγότερα σε σχέση με όσους αγοράσουν εισαγόμενο αυτοκίνητο 15ετίας. «Γιατί το κάνουμε αυτό; Διότι η Ελλάδα έχει ένα στόλο με μέσο όρο ηλικίας πάνω από 15 έτη και θέλουμε να δώσουμε κίνητρα έτσι ώστε να μπορέσει κάποιος να πάρει ένα φθηνό και “καθαρό” αυτοκίνητο».
Για το άνοιγμα των αερομεταφορών μετά τις προτάσεις της Κομισιόν, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι έγινε δεκτό το αίτημα της Ελλάδας να μην υπάρχει διάκριση μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Πρέπει να γίνει ένα σταδιακό άνοιγμα των εσωτερικών συνόρων της Ευρώπης μεταξύ χωρών που βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση επιδημιολογική» πρόσθεσε, εξηγώντας ότι «θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε χώρα - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κρίνει εάν η χώρα Α είναι σε μία παρόμοια επιδημιολογική κατάσταση με μία χώρα Β και να έρθει σε μία πιο στενή διμερή συμφωνία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε επιπλέον ότι για λόγους πρακτικούς δεν «ακούμπησε» αυτήν τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ελληνική πρόταση για διεξαγωγή τεστ στους επιβάτες 72 ώρες πριν την πτήση, πρόσθεσε όμως ότι αυτό δε σημαίνει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να λάβει ορισμένα μέτρα τα οποία θα τα δούμε μαζί με τους ειδικούς.
Ανέφερε ότι σε πρώτη φάση η Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με χώρες που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το Ισραήλ, και προανήγγειλε ότι η κυβέρνηση μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα ξεδιπλώσει το σχέδιο της για την τουριστική βιομηχανία.
Όσον αφορά τα ταξί, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση έσκυψε πάνω από το πρόβλημα και ενώ στην αρχή υπήρχε οδηγία για ένα επιβάτη ανά όχημα τώρα επιτρέπονται δύο και, επίσης, φρόντισε ώστε οι οδηγοί των ταξί να ενταχθούν στις ΚΑΔ.
Για τα κλιματιστικά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εν αναμονή του μίνι - καύσωνα, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η σύσταση του ΕΟΔΥ είναι τα κλιματιστικά να λειτουργούν μόνο σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. «Επομένως θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τη χρήση των κλιματιστικών, διότι αυτή είναι η σύσταση των ειδικών», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι κατανοεί τα προβλήματα, όμως η χώρα πήγε καλά στην αντιμετώπιση της κρίσης, διότι οι πολιτικοί δεν έκαναν του κεφαλιού τους, αλλά άκουγαν τους ειδικούς. «Όταν λοιπόν οι ειδικοί λένε ‘προσοχή στη χρήση των κλιματιστικών’, αυτό θα κάνουμε», κατέληξε.
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι η χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι σχεδόν καθολική ενώ ανέφερε πως η επιβατική κίνηση βρίσκεται αυτή την στιγμή στο 35% σε σχέση με τα επίπεδα προ κορονοϊού. Επισήμανε ότι για αυτούς τους λίγους που αποτελούν εξαίρεση και δεν φορούν μάσκα υπάρχουν και οι 300 βοηθοί επιβατών στους 45 σημαντικότερους σταθμούς ανταπόκρισης του Μετρό με λεωφορεία, αλλά και η συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία. Τόνισε όμως: «Δεν μπορούμε να βάλουμε και έναν αστυνομικό πάνω σε κάθε λεωφορείο. Εδώ έρχεται και το στοιχείο της ατομικής ευθύνης» σημειώνοντας πως «υπάρχουν σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στους συρμούς του μετρό και στα λεωφορεία, συγκεκριμένες σημάνσεις, που σου λένε που πρέπει να κάτσεις και πού όχι. Από εκεί και πέρα, ας προσπαθήσουμε όλοι με τον κοινό νου να προστατεύσουμε πρώτα τον εαυτό μας και μετά τους ανθρώπους που είναι δίπλα μας».