ΓΔ: 2090.64 0.20% Τζίρος: 172.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Παύλος Μαρινάκης ομιλία
Ο Παύλος Μαρινάκης

Νέα εγκύκλιος για αυστηρούς κανόνες διαφάνειας στις διαφημίσεις του Δημοσίου

Η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης θέτει αυστηρούς κανόνες διαφάνειας στις διαφημίσεις του Δημοσίου· μόνο εγγεγραμμένα μέσα στα Μητρώα θα μπορούν να αναλαμβάνουν δημόσιες καμπάνιες.

Νέα ερμηνευτική εγκύκλιος που καθορίζει αυστηρούς κανόνες διαφάνειας και νομιμότητας για τις διαφημιστικές και επικοινωνιακές αναθέσεις του Δημοσίου εκδόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Η πρωτοβουλία για τη διαμόρφωση του ερμηνευτικού πλαισίου και την καθοδήγηση των υπηρεσιών ανήκει στον Γενικό Γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Δημήτρη Κιρμικίρογλου, ενώ η εγκύκλιος εκδόθηκε με εντολή του υφυπουργού στον πρωθυπουργό, Παύλου Μαρινάκη.

Η εγκύκλιος αφορά την εφαρμογή του άρθρου 22 του νόμου 5005/2022, που έχει ως στόχο την ενίσχυση της δημοσιότητας και της διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, καθώς και τη σύσταση ηλεκτρονικών μητρώων εντύπου και ηλεκτρονικού Τύπου.

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, κάθε διαφημιστική καταχώριση, διαφήμιση ή προβολή του Δημοσίου και των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης θα πρέπει να πραγματοποιείται αποκλειστικά σε μέσα ενημέρωσης που είναι εγγεγραμμένα στα Μητρώα Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου της Γενικής Γραμματείας.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η σχετική σύμβαση ή εντολή δαπάνης θεωρείται αυτοδικαίως άκυρη.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν την υποχρέωση να διασφαλίζουν ότι η εγγραφή του μέσου ενημέρωσης είναι ενεργή κατά τη στιγμή της ανάθεσης.

Η εγκύκλιος κοινοποιείται σε όλους τους αρμόδιους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, όπως υπουργεία, αποκεντρωμένες διοικήσεις, περιφέρειες και δήμους, αλλά και σε οργανισμούς και θεσμούς του χώρου των ΜΜΕ, όπως η ΕΡΤ, το ΑΠΕ-ΜΠΕ και η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), καθώς και στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.

Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται ο μηχανισμός ελέγχου και διασφαλίζεται η ορθή δημοσιονομική διαχείριση.

Η εγκύκλιος παρέχει σαφείς οδηγίες στις δημόσιες υπηρεσίες σχετικά με τη διαδικασία επιλογής μέσων και προβολών, αποτρέποντας αθέμιτες πρακτικές και παρακάμψεις του πλαισίου διαφάνειας.

Η μη συμμετοχή στα Μητρώα συνεπάγεται αποκλεισμό από τις δημόσιες διαφημιστικές καμπάνιες, διασφαλίζοντας ισότιμους όρους για όλα τα πιστοποιημένα μέσα και αντιμετωπίζοντας στρεβλώσεις που υπήρχαν επί χρόνια στην αγορά.

Όπως επισημαίνεται, οι υπηρεσίες καλούνται να «διασφαλίσουν την πιστή τήρηση του θεσμικού πλαισίου, ώστε να διαφυλάσσεται η νομιμότητα, η διαφάνεια και η ορθή δημοσιονομική διαχείριση».

Οι κατάλογοι των πιστοποιημένων επιχειρήσεων του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου είναι διαθέσιμοι στις ιστοσελίδες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης:

https://mt.media.gov.gr/submissions/MET/public/

https://mt.media.gov.gr/submissions/MHT/public/

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Πιερρακάκης πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πιερρακάκης: Ριζική μεταρρύθμιση για κοινωφελείς περιουσίες και αδρανή ιδρύματα

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε στη Βουλή το νέο πλαίσιο για κοινωφελείς περιουσίες, ιδρύματα και κληροδοτήματα, με στόχο διαφάνεια, ενεργοποίηση αδρανών δομών και γρηγορότερες διαδικασίες.
Akinita-Real Estate
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φοιτητικές εστίες, κοινωνική στέγη δημιοργούν νέες αγορές στο real estate

«Ξυπνάνε» επενδύσεις με κοινωνικό πρόσημο στην αγορά ακινήτων. Φοιτητικές κατοικίες, διαμερίσματα μεσαίας κατηγορίας και κοινωνικές κατοικίες στο επίκεντρο. Ο σχεδιασμός της πολιτεία και των εταιρειών ακινήτων.
Υπουργείο Οικονομικών κτίριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Δημόσιο σχεδιάζει αυξημένο δανεισμό και πρόωρη αποπληρωμή χρέους το 2026

Το 2026 το Δημόσιο θα αυξήσει τον δανεισμό στα 13 δισ. ευρώ και θα προχωρήσει σε πρόωρη εξόφληση δανείων, ώστε να καλύψει τις ταμειακές ανάγκες ύψους 30,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό που κατέθεσε ο Κ. Πιερρακάκης.