Τη μεγάλη σημασία που έχει για την Ελλάδα η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» και στην οποία θα συμμετέχει το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό επισήμανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας σε συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους.
Όπως τόνισε ο υπουργός, η Ελλάδα ενδιαφέρεται και στηρίζει την συγκεκριμένη επιχείρηση, καθώς αποτελεί πάγια εθνική θέση η ύπαρξη ευρωπαϊκού αμυντικού βραχίονα, ενώ είναι μία επιχείρηση που προστατεύει τα συμφέροντα και της Ελλάδας, ενισχύει και αναβαθμίζει τον διεθνή ρόλο της και συμβάλλει στη δημιουργία κοινής ευρωπαϊκής αμυντικής συνείδησης.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα στη συγκεκριμένη επιχείρηση θα συμμετέχει με τη φρεγάτα ΥΔΡΑ και όλες οι λεπτομέρειες για την επιχείρηση της Ε.Ε. θα πρέπει να είναι έτοιμες έως τις 19 Φεβρουαρίου, ενώ στο Στρατηγείο Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων στη Λάρισα θα βρίσκεται το αρχηγείο της επιχείρησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς έγινε δεκτή η προσφορά του υπουργού Εθνικής Άμυνας από τους ομολόγους του στην άτυπη υπουργική σύνοδο της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες.
Παράλληλα τόνισε ότι εκτός από την αμυντική διάσταση στο πρόβλημα στην Ερυθρά Θάλασσα υπάρχει και η οικονομική διάσταση.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Ν. Δένδιας «η συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή την οποία θα προστατεύσει η Επιχείρηση, αποτελεί την κύρια και οικονομικότερη οδό μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτων προς τα λιμάνια και τις αγορές της Μεσογείου και της Ευρώπης. Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, ο μεγαλύτερος στόλος του κόσμου, είναι από τους σημαντικότερους χρήστες της συγκεκριμένης διαδρομής. Είναι αυτονόητο ότι η Ελλάδα έχει συμφέρον αλλά και υποχρέωση να διασφαλίζει με την παρουσία της την απρόσκοπτη κίνηση των ελληνικών πλοίων».
Παράλληλα σημείωσε ότι οι επιθέσεις που δέχονται τις τελευταίες εβδομάδες τα πλοία που χρησιμοποιούν την Ερυθρά Θάλασσα, έχει ως αποτέλεσμα την αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών που «εκτοξεύουν» κατακόρυφα το μεταφορικό κόστος, το οποίο μετακυλίεται στους καταναλωτές και τροφοδοτεί την αύξηση του πληθωρισμού.
Επιπλέον, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει σημαντική επίπτωση στη μείωση της εμπορικής κίνησης των λιμανιών της Μεσογείου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα λιμάνια της χώρας και της ελληνική οικονομία κατ’ επέκταση.
Χαρακτηριστικό είναι ότι «θύμα» των ανταρτών Χούθι έπεσαν και οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ελλάδα, μετά τα ανάλογα προβλήματα που είχαν η Ιταλία και η Ισπανία. Όπως έγραψε το BD, το πρόβλημα είναι ότι οι ευρωπαϊκές αγορές εφοδιάζονται με μεγάλες ποσότητες LNG από το Κατάρ και το τελευταίο διάστημα είναι συνεχείς οι ακυρώσεις δρομολογίων πλοίων μεταφοράς LNG που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα για να διασχίσουν το Σουέζ και βρίσκονται διαρκώς υπό την απειλή των πυραύλων και των drones που εκτοξεύουν οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες της Υεμένης. Σύμφωνα με πληροφορίες τρία δρομολόγια που ήταν προγραμματισμένα να καταλήξουν στη Ρεβυθούσα από το Κατάρ έχουν ακυρωθεί.