Ορίστηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια. Ο υπουργός συναντήθηκε μαζί τους σήμερα, παρουσία της στρατιωτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και του Γενικού Διευθυντή Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) Αντιναυάρχου (Μ) (ε.α). Αριστείδη Αλεξόπουλου.
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΒ απαρτίζουν οι:
α. Αλέξανδρος Διακόπουλος, Αντιναύαρχος (ε.α), ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος.
β. Μαρία Γεωργίου, Πρόεδρος ε.τ. του Αρείου Πάγου, ως Αντιπρόεδρος.
γ. Γεώργιος Καραδήμας, Αντιπτέραρχος (ε.α), ως Εντεταλμένος Σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα παραγωγής και εργοστασίων της εταιρείας - Chief Operating Officer (COO).
δ. Δημήτριος Σκαλαίος, Μηχανολόγος Μηχανικός – Οικονομολόγος, ως Εντεταλμένος Σύμβουλος, αρμόδιος για τα οικονομικά θέματα και την επιχειρησιακή αναδιάρθρωση της εταιρείας - Chief Restructuring Officer (CRO).
ε. Ιουλία Πανταζοπούλου, Οικονομολόγος, ως Πρόεδρος της Ελεγκτικής Επιτροπής.
στ. Ιωάννης Κορακάκης, Αντιναύαρχος (ε.α), ως Ανεξάρτητο μη Εκτελεστικό Μέλος.
ζ. Γεώργιος Παπαγεωργαντάς, Οικονομολόγος, ως Ανεξάρτητο μη Εκτελεστικό Μέλος.
η. Δήμητρα Φραγκισκάκη, Δικηγόρος, ως Ανεξάρτητο μη Εκτελεστικό Μέλος.
θ. Νεκτάριος Μπανάκας, Μηχανολόγος Μηχανικός, ως μη Εκτελεστικό Μέλος.
Ο κ. Δένδιας δήλωσε μετά τη συνάντηση: «Συναντήθηκα σήμερα με το ορισθέν από εμένα Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας. Αναλαμβάνει τα καθήκοντά του σε μία ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία. Η "Ατζέντα 2030" για τις Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδας μας προβλέπει αναβαθμισμένο ρόλο για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία και η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία παίζει έναν κομβικό ρόλο σε αυτό.
Η υπάρχουσα κατάσταση στην ΕΑΒ δεν είναι παραδεκτή. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο καλείται λοιπόν να διαπιστώσει πού ακριβώς βρίσκεται η ΕΑΒ. Να εξυγιάνει τα οικονομικά της, να ανατάξει την επιχείρηση, να εφαρμόσει ένα σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας, με σεβασμό πάντοτε στα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
Και όλα αυτά για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις απέναντι στις Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδας μας. Ιδίως, απέναντι στην Πολεμική Αεροπορία, αλλά και στο Ναυτικό και στην Αεροπορία του Στρατού μας. Απόφαση της Κυβέρνησης - νομίζω με τη στήριξη όλου του πολιτικού κόσμου αλλά και του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας - είναι να περάσουμε σε μία νέα εποχή στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία».
«Μπάχαλο» η κατάσταση στην ΕΑΒ
Η κατάσταση που καλείται να αντιμετωπίσει η νέα Διοίκηση της εταιρείας, είναι εξαιρετικά δυσμενής, καθώς ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έχει χρησιμοποιήσει πολύ σκληρούς χαρακτηρισμούς, ενώ από την αρχή έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι το σενάριο στρατηγικής συμμετοχής από μεγάλη ξένη εταιρεία είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει.
Στην συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού στην Βουλή ο Ν. Δένδιας είχε δώσει πολύ σημαντικά στοιχεία για την προβληματική κατάσταση που επικρατεί στην ΕΑΒ, παρά το γεγονός ότι η μέχρι σήμερα Διοίκησή της επιχειρούσε με ανακοινώσεις να κάνει το «μαύρο - άσπρο» όλο το προηγούμενο διάστημα.
Ο Ν. Δένδιας είχε πει χαρακτηριστικά ότι στην ΕΑΒ «δεν εκτελούνται συμφωνίες συντήρησης και επισκευής εκατοντάδων εκατομμυρίων για δεκαετίες. Πάνω από 350 εκατομμύρια ευρώ απαίτηση στον ισολογισμό της εταιρίας δεν θα εισπραχθεί ποτέ. Αφορά πρόγραμμα προ εικοσαετίας και πλέον. Πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ εμφανίζονται σαν υλικά σε αποθήκες χαμένα».
Παράλληλα είχε τονίσει ότι δεν υπάρχει απογραφή αποθήκης από το 2014 και πάνω από 120 εκατομμύρια της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν δοθεί και καταβληθεί για προγράμματα που δεν έχουν υλοποιηθεί.
Όσον αφορά τους ισολογισμούς της ΕΑΒ, ο Ν. Δένδιας είχε σημειώσει: «Δεν υπάρχει εταιρεία η οποία να εμφανίζει ισολογισμούς που να συνιστούν τέτοιο ευχολόγιο και δεν υπάρχει εταιρεία που οι ελεγκτές της να μην μπορούν να επιβεβαιώσουν κανέναν από τους αριθμούς που περιλαμβάνονται στον ισολογισμό της. Μόνο το 2023, είκοσι εκατομμύρια δεν μπόρεσαν καν να απορροφηθούν για επισκευές αεροσκαφών και επιστρέφονται στο υπουργείο Οικονομικών».