Μεικτή είναι η εικόνα του κλάδου ένδυσης σε ότι αφορά την εγχώρια αγορά και το ισοζύγιο εισαγωγών-εξαγωγών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος, το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι λιανικές πωλήσεις στην εγχώρια αγορά αυξήθηκαν κατά 16,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, διαμορφούμενες σε 1,53 δισ ευρώ, από 1,3 δισ ευρώ πέρσι.
Μόνο τον Ιούνιο μάλιστα, ο τζίρος στην ελληνική αγορά εμφανίζει αύξηση της τάξεως του 14,5% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2022. Αντίθετη είναι ωστόσο η εικόνα σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές και τις εξαγωγές ενδυμάτων, η εξέλιξη των οποίων είναι πτωτική το ίδιο διάστημα.
Ειδικότερα, η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας υποχώρησε σε 1,05 δισ ευρώ το πρώτο εξάμηνο φέτος, από 1,16 δισ ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με την ποσοστιαία μεταβολή να ανέρχεται σε -10,2%.
Όπως σημειώνει στο BD ο πρόεδρος του ΣΕΠΕΕ, κ. Βασίλης Μασσέλος, η αρνητική μεταβολή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην σημαντική κάμψη της ζήτησης από τους μεγαλύτερους πελάτες των Ελλήνων κατασκευαστών, δηλαδή τις χώρες της Ευρώπης, όπου τόσο ο πληθωρισμός όσο και η αύξηση του ενεργειακού κόστους ανάγονται σε ρυθμιστικούς παράγοντες φέτος.
Παράλληλα, ο κ. Μασσέλος επισημαίνει ότι η μεταβολή της εικόνας εισαγωγών/εξαγωγών οφείλεται και στην αποκατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας από την Ασία, τόσο σε επίπεδο logistics όσο και κόστους. Ο ίδιος επισημαίνει ότι ως προς την εξέλιξη των αντίστοιχων μεγεθών μέχρι το τέλος του έτους, η Ουκρανία συνιστά το κλειδί που θα κρίνει τις εξελίξεις σε πολλά επίπεδα.
Την μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι εξαγωγές ενδυμάτων, οι οποίες υποχώρησαν κατά 15% το πρώτο εξάμηνο φέτος, συγκριτικά με πέρσι, ενώ ακολουθούν οι εξαγωγές βάμβακος, οι οποίες μειώθηκαν κατά 9% και της κλωστοϋφαντουργίας, με κάμψη 2,4%. Ανάλογη είναι η εικόνα και στις εισαγωγές, οι οποίες υποχώρησαν συνολικά κατά 4.4%, διαμορφούμενες σε αξία σε 1,69 δισ ευρώ το πρώτο εξάμηνο φέτος, από 1,77 δισ ευρώ το αντίστοιχο διάσημα πέρσι, με την μείωση των εξαγωγών στην ένδυση να αγγίζει το 4,2%.