ΓΔ: 1393.5 -0.30% Τζίρος: 30.78 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:32:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Άνοιγμα στην τουριστική βιομηχανία κάνουν οι πλατφόρμες delivery

Σε διαρκή ανάπτυξη η αγορά delivery στην Ελλάδα με τις πλατφόρμες να στοιχηματίζουν στην ανάπτυξη των dark stores γα να αναπτύξουν την παρουσία τους και στην «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας.

Στην «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό, επεκτείνονται οι πλατφόρμες του online delivery που θέλουν να συνεχίσουν τη δυναμική άνοδο που καταγράφουν τα τελευταία χρόνια. Καθώς οι παραγγελίες ειδών σούπερ μάρκετ περιορίζονται εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων, οι πλατφόρμες delivery στοχεύουν στο τουριστικό κοινό, σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης των εσόδων τους, με την αγορά να βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη και να αναμένεται να τριπλασιαστεί σχεδόν τα επόμενα χρόνια.

Η αρχή είχε πραγματοποιηθεί από την περυσινή χρονιά όταν και η efood με την υπηρεσία Gate Delivery μπορούσε να παραδώσει σε ταξιδιώτες που βρίσκονται στην πύλη αναχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» να παραγγείλουν μέσω της πλατφόρμας. Την σκυτάλη παίρνει τώρα η Pop Market που με την υπηρεσία Pop Marinas μπορεί να παραδώσει προϊόντα σούπερ μάρκετ σε σκάφη που βρίσκονται σταθμευμένα σε μαρίνες της Αττικής.

Ήδη η υπηρεσία που φέρνει τα προϊόντα στο σκάφος την επιθυμητή ώρα και ημέρα είναι διαθέσιμη για τις Μαρίνες Αλίμου και Λαυρίου ενώ σειρά θα πάρουν οι μαρίνες Αγίου Κοσμά, Παλαιού Φαλήρου, Φλοίσβου, Γλυφάδας και Ζέας, δίνοντας στον χρήστη τη δυνατότητα να προγραμματίσει τις προμήθειες που επιθυμεί για τη διάρκεια του ταξιδιού του.

Στα 900 εκατ. ευρώ θα φτάσει η αγορά του online delivery

Από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας αποτελεί η αγορά του online delivery, η οποία βρίσκεται σε τροχιά ανόδου με τα μεγέθη της να έχουν εκτιναχθεί την τελευταία πενταετία, φτάνοντας πέρυσι τα 364,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 65,7% σε σχέση με το 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Stochasis.

Όπως αναφέρει η μελέτη της Stochasis η αλματώδης άνοδος του online delivery προήλθε τόσο από την αύξηση των παραγγελιών φαγητού όσο και από την ενίσχυση των μεγεθών στις παραδόσεις προϊόντων σούπερ μάρκετ και την διεύρυνση του δικτύου dark stores των πλατφορμών, με αποτέλεσμα η αγορά να έχει αναπτυχθεί κατά 729% σε σχέση με το 2018 που υπολογίζεται ότι ήταν στα 50 εκατ. ευρώ.

Με το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα να «ωριμάζει» και παρά το γεγονός ότι οι περιορισμοί της πανδημίας αποτελούν μια δυσάρεστη μακρινή ανάμνηση, οι ηλεκτρονικές αγορές παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Μαζί με την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, και οι αγορές προϊόντων σούπερ μάρκετ έχουν ενισχυθεί σημαντικά την τελευταία πενταετία, απόρροια της «συμμαχίας» των πλατφορμών με τις παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και της ανάπτυξης του δικτύου dark stores που δίνουν τη δυνατότητα να παραδίδονται έγκαιρα τα προϊόντα ακόμα και όταν έχουν κλείσει τα καταστήματα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Stochasis, η αύξηση των παραδόσεων ειδών σούπερ μάρκετ και η ανάπτυξη του δικτύου των dark stores μπορεί να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση των μεγεθών της αγοράς που μπορεί να φτάσει τα 900 εκατ. ευρώ μέχρι το 2024.

Οι συνεργασίες με τους εν δυνάμει ανταγωνιστές

Η αγορά του online delivery παρουσιάζει σημαντική συγκέντρωση καθώς υπάρχουν οι τρεις βασικοί παίκτες (efood, Box και Wolt) που κυριαρχούν, και η Pop Market που ενισχύει συνεχώς το αποτύπωμά της, με τους παίκτες της αγοράς ξεφεύγουν από την εστίαση και να αναπτύσσουν παράλληλα το δίκτυο συνεργατών τους.

Παρά το γεγονός ότι είναι πλέον εν δυνάμει ανταγωνιστές με τις παραδοσιακές αλυσίδες, οι πλατφόρμες online delivery διατηρούν την παρουσία τους στις ηλεκτρονικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ με στόχο να διατηρούν «ζεστό» το κοινό τους που πραγματοποιεί τις αγορές του συνήθως από την εφαρμογή και όχι το ηλεκτρονικό κανάλι του σούπερ μάρκετ.

Η αρχή είχε γίνει το 2020 όταν και η efood προχώρησε σε συνεργασία με την αλυσίδα Σκλαβενίτης για την παράδοση των προϊόντων της, ανοίγοντας τον δρόμο για τους υπόλοιπους. Πλέον η Wolt που έχει περάσει στα χέρια της Doordash, συνεργάζεται με τις αλυσίδες MyMarket, AB, Μασούτη και Κρητικό, ενώ η BOX του ομίλου ΟΤΕ διαθέτει επίσης συνεργασία με Μασούτη, Κρητικό αλλά και με το ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr.

Η αλυσίδα My Market συνεργάζεται επίσης και με την Instashop που συνεργάζεται και με την ΑΒ Βασιλόπουλος, τα Bazaar και την Θανόπουλος. Παράλληλα η MyMarket έχει ξεκινήσει συνεργασία και με τη Skroutz στοχεύοντας να προσελκύσει μέρος του κοινού που επισκέπτεται καθημερινά τη σελίδα. Η συνεργασία προς το παρόν αφορά την Αθήνα αλλά ενδέχεται να επεκταθεί και σε άλλες πόλεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

karta_ergasias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται η... σούπερ Εργάνη: Ποια αλλαγή ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας

Αύξηση της «μνήμης» του συστήματος Εργάνη, ώστε να κρατά στοιχεία για περισσότερους από έξι μήνες σχεδιάζει το υπουργείο Εργασίας, ύστερα από παρατηρήσεις λογιστών. Πώς προχωρά η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας στον τουρισμό και την εστίαση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε νέα ύψη ο ελληνικός τουρισμός: Άλμα 20% στην τουριστική κίνηση 5μήνου

Σχεδόν 7 εκατομμύρια επισκέπτες εισήλθαν στη χώρα στο πεντάμηνο. Πάνω από 1 εκατ. οι Γερμανοί τουρίστες με αύξηση κατά 22%. Πλησίασε τα 2,7 δισ. το πλεόνασμα στο ταξιδιωτικό ισοζύγιο και κάλυψε κατά 18% το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο.