ΓΔ: 1394.38 -0.23% Τζίρος: 34.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:04:30 DATA
Φωτο: Shutterstock

Φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις από την ηλεκτρονική τιμολόγηση

Όπως αναφέρει σε ενημερωτικό σημείωμα η Nepa Economic Consulting, η χρήση των ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος να βελτιώσουν οι επιχειρήσεις τη διαχείριση των φορολογικών υποχρεώσεων.

Η χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αποτελεί μια αξιόπιστη και ασφαλή εναλλακτική λύση στον παραδοσιακό τρόπο έκδοσης των τιμολογίων. Όπως αναφέρεται σε ενημερωτικό σημείωμα της εταιρίας συμβούλων Nepa Economic Consulting, η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί μια «ψηφιακή γέφυρα» μεταξύ εταιρειών, αλλά και μεταξύ εταιρειών και κράτους, ενώ προσφέρει επιπλέον σημαντικά φορολογικά κίνητρα.

Φορολογικά κίνητρα που προσφέρει η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω αδειοδοτημένου παρόχου:

  • Η έκδοση από τις φορολογικές αρχές πράξης διορθωτικού φορολογικού προσδιορισμού μειώνεται από τα πέντε στα τρία χρόνια για τον εκδότη παραστατικών πωλήσεων.
  • Ο λήπτης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μειώνει την έκδοση πράξης διορθωτικού φορολογικού προσδιορισμού από πέντε (5) σε τέσσερα (4) χρόνια.
  • Η αγορά λογισμικού και εξοπλισμού που θα απαιτηθεί για τη χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αποσβένεται πλήρως μέσα στη φορολογική χρήση, προσαυξημένη κατά 100%.
  • Οι επιχειρηματικές δαπάνες για τη διαβίβαση των ηλεκτρονικών τιμολογίων αναγνωρίζονται κατά το πρώτο έτος προσαυξημένες κατά 100%.
  • Σημαντική μείωση στο χρόνο, εντός του οποίου η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρων για όσους ενταχθούν στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, από ενενήντα σε σαράντα πέντε ημέρες.

Οι επιχειρήσεις σε διοικητικό πλαίσιο, όπως επισημαίνει η Nepa Economic Consulting, κερδίζουν:

  • Αυτοματοποίηση της τιμολόγησης και αποστολή των παραστατικών τους μέσα από ασφαλή πρωτόκολλα στους συναλλασσόμενους και στην πλατφόρμα myDATA.
  • Αντί της αδόμητης διαδικασίας ανταλλαγής ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επιβεβαίωση της παραλαβής και την αποδοχή παραστατικών, επιτρέπεται μέσα από ισχυρά διαδικτυακά εργαλεία η μαζική επεξεργασία και ο έλεγχός τους, ελαχιστοποιώντας χρόνο, κόστος και πιθανότητες ανθρώπινου λάθους, μέσω εγγυημένης παράδοσης και απόδειξης ανάγνωσης των απεσταλμένων παραστατικών.
  • Το κόστος της αποστολής ηλεκτρονικού τιμολογίου μέσω παρόχου ανέρχεται έως και στα 0,10 ευρώ ανά ηλεκτρονικό τιμολόγιο, το οποίο είναι σαφώς φθηνότερο έως και 60% σε σχέση με το κόστος αγοράς χαρτιού, φακέλων και ταχυδρόμησής τους.
  • Αρχειοθέτηση των παραστατικών σε cloud μέγιστης ασφαλείας.
  • Πλήρης ψηφιοποιημένη λιανική πώληση χωρίς φορολογικό μηχανισμό, χωρίς ‘Ζ'.

Με το ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο δίνεται η ευκαιρία σε επιχειρήσεις, που δεν εντάχθηκαν στις καταληκτικές ημερομηνίες με το Ν. 4701/2022, να προχωρήσουν στην υπαγωγή τους στην ηλεκτρονική τιμολόγηση έως την 30η Ιουνίου 2023. Όπως επισημαίνεται, η χρήση των ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος να βελτιώσουν οι επιχειρήσεις τη διαχείριση των φορολογικών υποχρεώσεων και να επωφεληθούν από σημαντικά φορολογικά κίνητρα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ολοκληρώθηκε το 17ο Διεθνές Φόρουμ Φορολογικών Διοικήσεων του ΟΟΣΑ

Κατά τη διάρκεια του φετινού συνεδρίου, με θέμα τον μετασχηματισμό των φορολογικών διοικήσεων παγκοσμίως, οι συμμετέχοντες συζήτησαν και συμφώνησαν σε μια σειρά από φιλόδοξες πρωτοβουλίες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γαϊτάνης: Φοροαπαλλαγές σε όλες τις επιχειρήσεις για δαπάνες έρευνας

«Ειδικά, οι φοροαπαλλαγές, έχουν πολύ μεγάλη σημασία για τις μικρότερες επιχειρήσεις. Και οδηγούν σε  περισσότερες θέσεις εργασίας, καλύτερες αμοιβές και καλύτερο μέλλον για τους εργαζόμενους μας» είπε ο γ.γ. Έρευνας και Καινοτομίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EY Ελλάδος: Υιοθέτηση μίας πράσινης φορολογικής πολιτικής στην χώρα

Κατά τη συζήτηση, η ανάπτυξη ενός φορολογικού πλαισίου που προωθεί την κοινωνικοοικονομική συνοχή και ταυτόχρονα ενισχύει την πράσινη ανάπτυξη, αναδείχθηκε ως μια θετική και ελπιδοφόρα κατεύθυνση για την Ελλάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ψηφιακή εφαρμογή διακοπής εργασιών επαγγελματιών και επιχειρήσεων

Οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει αίτημα μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», το οποίο δεν έχει ακόμα διεκπεραιωθεί, μπορούν να υποβάλουν εκ νέου το αίτημά τους στη νέα ψηφιακή εφαρμογή.