Με αύξηση των πωλήσεων, αλλά και με μείωση του όγκου τους, παρήλθε η πασχαλινή αγορά και ιδιαίτερα της Μεγάλης Εβδομάδας. Παράλληλα, η τεράστια έξοδος των Αθηναίων, αλλά και γενικότερα των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων, διαφοροποίησε τις πωλήσεις στο εσωτερικό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Και, φυσικά, η τιμή των αμνοεριφίων όχι μόνο δεν ήταν κερδοφόρα για τις αλυσίδες, αλλά αντιθέτως ήταν ζημιογόνα. Πλέον, η πώληση των αμνοεριφίων την πασχαλινή περίοδο αντιμετωπίζεται από τις αλυσίδες ως ένα... αναγκαίο κακό! Για τον πληθωρισμό των τροφίμων, στελέχη της αγοράς έλεγαν ότι, αρχής γενομένης από τον Απρίλιο, θα υπάρξει αποκλιμάκωση.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, με τις οποίες συνομίλησε το BD, οι πωλήσεις ήταν αυξημένες έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022, αλλά -και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία- ο όγκος μειώθηκε από 3% ως και 5%. Όπως δηλαδή, συμπλήρωναν, κινήθηκαν και οι προηγούμενοι μήνες από την αρχή του χρόνου, «δεν άλλαξε κάτι». «Ο κόσμος έφυγε νωρίς, οι πρώτες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας ήταν ικανοποιητικές, με τις τελευταίες να είναι κακές. Σ΄αυτή την περίπτωση ευνοήθηκαν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που διαθέτουν δίκτυο στην επαρχία, καθώς και τα cash and carry», προσθέτουν. Και συνεχίζουν λέγοντας ότι «οι τιμές των αμνοεριφίων που καθηλώθηκαν περί τα 10 ευρώ το κιλό, ήταν ζημιογόνες, αλλά πλέον δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά, είναι ένα αναγκαίο κακό. Ευτυχώς που δεν επαναλήφθηκε η περσινή εμπειρία, που τα σφάγια έμειναν αδιάθετα και στο τέλος πετάχτηκαν. Ήταν καταστροφή».
Αναφορικά με τον πληθωρισμό των τροφίμων που παραμένει ένα όχι μόνο εθνικό αλλά και πανευρωπαϊκό πρόβλημα, οι ίδιες πηγές δήλωσαν προς το BD ότι είναι αισιόδοξες για δύο λόγους: πρώτον, διότι ο πληθωρισμός άρχισε να ανεβαίνει τον Απρίλιο του 2022 και πρόκειται για τεχνικό ζήτημα σύγκρισης, οπότε από αυτό τον μήνα θα αρχίσει να φαίνεται η μείωση του. Δεύτερον, διότι ήδη έχουν αρχίσει να εμφανίζονται, δειλά – δειλά, μειωμένοι τιμοκατάλογοι, αρχής γενομένης από τον κλάδο των γαλακτοκομικών, όπου οι υψηλές ανατιμήσεις ενίσχυσαν την τάση μείωσης του όγκου των πωλήσεων. Κι αυτό συμβαίνει μαζί με την αύξηση των προσφορών, η οποία είναι σημαντική. Φάνηκε, εξάλλου, στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, όπου όλες σχεδόν οι αλυσίδες προχώρησαν σε σημαντικές προσφορές σε ευρεία γκάμα προϊόντων.