ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
nero
Φώτο: Shutterstock

Κάτω από τον πληθωρισμό οι ανατιμήσεις στο εμφιαλωμένο νερό το 2022

Οι επιχειρήσεις του κλάδου προχώρησαν σε ανατιμήσεις κατά 5%, έναντι μέσου πληθωρισμού 9,3%, και δέχτηκε πίεση η κερδοφορία τους. Σημαντική αύξηση των πωλήσεων, ενώ στον κλάδο απασχολούνται 37.600 εργαζόμενοι.

Στα 337 εκατ. ευρώ ανήλθαν πέρυσι συνολικά οι πωλήσεις των βιομηχανιών εμφιάλωσης μεταλλικού νερού στην ελληνική αγορά, έναντι 307 εκατ. ευρώ στη διάρκεια του 2021, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, που παρουσιάστηκε χθες σε συνέντευξη τύπου του Συνδέσμου Ελληνικών Φυσικών Μεταλλικών Νερών. Στη χώρα μας υπάρχουν 50 πιστοποιημένες πηγές φυσικού μεταλλικού νερού και λειτουργούν 34 μικρές και μεγάλες βιομηχανικές επιχειρήσεις εμφιάλωσης.

Ειδικότερα σύμφωνα με την μελέτη –την εκπόνησε ο κ. Γιώργος Μανιάτης, υπεύθυνος κλαδικών μελετών του ΙΟΒ – ο κλάδος παρουσίασε σχετική στασιμότητα στις πωλήσεις του στην περίοδο από το 2009 ως και το 2016 και αύξηση στην τριετία από το 2017 ως και το 2019.

Πτώση κατά 12,6% σημειώθηκε το 2020 λόγω της πανδημίας και ισχυρή άνοδος το 2021, κατά 17,7%. Η θετική δυναμική διατηρήθηκε το 2022, καθώς η συνολική αξία των λιανικών πωλήσεων του εμφιαλωμένου μεταλλικού νερού ανήλθε στη διάρκεια του 2022 στα 1,321 δισ. ευρώ έναντι 1,207 δισ. ευρώ το 2021, μια αύξηση κατά 11,4%.

Τη «μερίδα του λέοντος», με βάση τα στοιχεία του 2022, κατέχει το κανάλι διάθεσης της Horeca, με 932 εκατ. ευρώ, ακολουθούν οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ με 176 εκατ. ευρώ, στην επόμενη θέση βρίσκονται τα μικρά καταστήματα λιανικής πώλησης με 131 εκατ. ευρώ και στην τελευταία θέση βρίσκονται στα περίπτερα με 81 εκατ. ευρώ. Η αξία των εξαγωγών παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αντιστοιχεί μόλις στο 2,6% των ετήσιων πωλήσεων, με βάση τα στοιχεία του 2021 και στο 1,6% του όγκου των πωλήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές του εμφιαλωμένου νερού στη διάρκεια του 2022 αυξήθηκαν μόλις κατά 5,3% έναντι του προηγούμενου έτους, ενώ αντιθέτως ο μέσος πληθωρισμός διαμορφώθηκε σε 9,3%. Κι όπως επισημάνθηκε χαρακτηριστικά, αυτό έγινε επί ζημία της κερδοφορίας των επιχειρήσεων. Τα υλικά συσκευασίας και το μεταφορικό κόστος, αποτελούν τις μεγαλύτερες κοστολογικές επιβαρύνσεις των βιομηχανιών του κλάδου. Συγκεκριμένα, το συσκευαστικό κόστος αντιστοιχεί στο 32% και τα μεταφορικά έξοδα στο 24% του κόστους παραγωγής αντιστοίχως.

Για κάθε μία θέση εργασίας που δημιουργείται άμεσα στον κλάδο εμφιάλωσης νερού, δημιουργούνται στην οικονομία επιπλέον 3,2 θέσεις εργασίας. Έτσι η συνολική επίδραση της αλυσίδας εφοδιασμού εμφιαλωμένου νερού στην απασχόληση το 2021 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 37.600 θέσεις εργασίας – αντιστοιχούν στο 0,9% της συνολικής απασχόλησης. Και η συνεισφορά της αλυσίδας εφοδιασμού εμφιαλωμένου νερού στα δημόσια έσοδα το 2021 εκτιμάται ότι ανήλθε, σύμφωνα με την μελέτη, στα 435 εκατ. ευρώ –αντιστοιχεί στο 0,7% των συνολικών φορολογικών εσόδων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαμηλότερος ο πληθωρισμός τροφίμων από την ΕΕ, μεγάλη εξαίρεση το λάδι

Την περίοδο Ιανουρίου 2021 - Μαΐου 2024 ο πληθωρισμός τροφίμων αυξήθηκε 29,4% στην Ελλάδα, έναντι 30,6% στην Ευρώπη. Στο ελαιόλαδο, ωστόσο, οι αυξήσεις τιμών ήταν μεγαλύτερες, σύμφωνα με ανάλυση του ΙΟΒΕ.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΟΒΕ: Σε αρνητικό πληθωρισμό τα τυποποιημένα τρόφιμα τον Μάιο

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών αναδεικνύεται ως σημαντικός κλάδος για την ελληνική μεταποίηση και ευρύτερη οικονομία και κατέχει την πρώτη θέση σε αξία παραγωγής στη μεταποιητική βιομηχανία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.