ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
Φώτο: Shutterstock

Κύμα ανατιμήσεων τον Ιανουάριο έφερε υποχώρηση της κατανάλωσης

Τι δείχνει η ακτινογραφία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τις τέσσερις εβδομάδες του Ιανουαρίου. Μειώσεις ή οριακές αυξήσεις στον όγκο των πωλήσεων και σημαντική άνοδος του τζίρου λόγω των συνεχών ανατιμήσεων.

Ο περασμένος Ιανουάριος «σημάδεψε» την αγορά με ένα σαρωτικό κύμα υψηλών ανατιμήσεων –που συνεχίστηκαν και τον Φεβρουάριο– το οποίο είχε την αντανάκλαση του στην κατανάλωση με έναν ευθύ και σαφή τρόπο. Στη διάρκεια του Ιανουαρίου η κατανάλωση μειώθηκε και μάλιστα σημαντικά, ενώ αντιθέτως οι πωλήσεις αυξήθηκαν ως συνέπεια των ανατιμήσεων, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Μάλιστα, στην πρώτη εβδομάδα του μήνα έπεσε και η κατανάλωση και οι πωλήσεις και παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εβδομάδα δεν είναι ενδεικτική του κλίματος, όπως φάνηκε στη συνέχεια, δεδομένου ότι η κατάσταση κάπως εξομαλύνθηκε, ωστόσο όμως τα πράγματα είναι δύσκολα στην αγορά τόσο για την βιομηχανία όσο και για το λιανεμπόριο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI στη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας του Ιανουαρίου ο όγκος της κατανάλωσης μειώθηκε κατά 10,6%, σημειώνοντας ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης που έχει καταγραφεί στη διάρκεια του τελευταίου δωδεκαμήνου, και με επίσης αρνητικό πρόσημο «έκλεισε» η αξία των πωλήσεων, μειούμενη κατά 0,7%.

Η κατάσταση όμως βελτιώθηκε τη δεύτερη εβδομάδα και ο όγκος και η αξία των πωλήσεων κατέγραψαν θετικό πρόσημο. Συγκεκριμένα η κατανάλωση παρουσίασε αύξηση κατά 1,5%, ενώ η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1%, καθώς πέρασαν σημαντικές ανατιμήσεις. Την τρίτη εβδομάδα επανήλθε το αρνητικό πρόσημο στην κατανάλωση, η οποία σημείωσε πτώση κατά 2,3% και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,2% με νέες ανατιμήσεις. Κι ο πρώτος μήνας του χρόνου έκλεισε με οριακή αύξηση της κατανάλωσης κατά 0,1%, ενώ η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%.

Γενικότερα πάντως η επιλογή της βιομηχανίας να προεξοφλήσει με τις υψηλές ανατιμήσεις, πιθανές δυσμενείς εξελίξεις στην τρέχουσα χρονιά, αλλά και να καλύψει απώλειες της προηγούμενης χρονιάς, έχει δημιουργήσει αρνητικό κλίμα στην αγορά, έστω κι αν επιχειρείται με συνεχείς προσφορές να απαλυνθεί η δυσαρέσκεια των καταναλωτών. Το μόνο βέβαιο είναι πως η κατανάλωση συνεχίζει να μειώνεται.   

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Private label και προσφορές «τρώνε» τα κέρδη της βιομηχανίας τροφίμων

Οι εταιρείες προχωρούν σε ανατιμήσεις για να προστατεύσουν την κερδοφορία τους, αλλά χάνουν συνεχώς μερίδια από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ σχεδόν οι μισές πωλήσεις τους γίνονται μέσω προσφορών.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σπεύδουν να σώσουν τα κέρδη τους οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων

Αποφασισμένες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους ακόμη και αν χάσουν μερίδιο στην αγορά είναι οι βιομηχανίες και εταιρείες εισαγωγής καταναλωτικών προϊόντων. Έρχονται σημαντικές ανατιμήσεις στα ράφια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «καλάθι» κάνει πάλι... βασιλιάδες τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Η δωρεάν διαφήμιση των προϊόντων private label με το «καλάθι του νοικοκυριού» ενισχύει τη θέση τους απέναντι στα επώνυμα. Απώλειες μεριδίων και πιέσεις στα κέρδη φοβάται η βιομηχανία τροφίμων.