ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
super-market-5%

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.

Στους πρώτους πέντε μήνες του χρόνου, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανήλθαν στα 1,26 δισ. ευρώ και το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις πλησίασε το 27%. Είναι προφανές πως η πίεση που ασκείται στα επώνυμα προϊόντα είναι σημαντική. Και σε ορισμένες κατηγορίες ασκούν επίδραση ακόμη και στην εμπορική πολιτική των προμηθευτικών εταιρειών. Εν τω μεταξύ ο πληθωρισμός των τροφίμων σύντομα πρόκειται σύντομα να βρεθεί με αρνητικό πρόσημο: στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου ήταν μόλις 0,2%.

Σύμφωνα με την έρευνα της Circana (πρώην Iri) οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο προαναφερόμενο διάστημα ανήλθαν στα 4,68 δισ. ευρώ έναντι 4,548 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 2,7%. Παράλληλα αυξήθηκε και ο όγκος των πωλήσεων κατά 2,4%.

Εν τω μεταξύ, η περιοχή της Κρήτης παραμένει στην πρώτη θέση ως προς τις πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,4%, λόγω προφανώς του τουριστικού κύματος, ακολουθεί η περιοχή της Βορείου Ελλάδος – πλην της Θεσσαλονίκης – με αύξηση κατά 5% και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Πελοπόννησος με 3,9%. Ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα με 2,9%, η Θεσσαλονίκη με 2,7% και στην τελευταία θέση βρίσκεται η Αττική με 1,4%.

Η κατηγορία των καταστημάτων ως και 400 τ.μ. συνεχίζει να εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, με 5,7%, ακολουθούν η κατηγορία των καταστημάτων άνω των 2.500 τ.μ. με ρυθμό 4%, η κατηγορία των καταστημάτων από 1.000 τμ ως και 2.500 τμ με ρυθμό 2,1% και στην τελευταία θέση βρίσκεται ο τύπος των καταστημάτων από 400 τμ ως και 1.000 τμ με 1,9%.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να «τρέχουν» με ρυθμό υψηλότερο των επωνύμων προιόντων – με 4,8% έναντι 1,9%. Στο πρώτο πεντάμηνο του 2024 το μερίδιο των pl ανήλθε στο 26,9% και των επωνύμων προϊόντων στο 73,1%. Την υψηλότερη συμμετοχή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας την έχουν στην κατηγορία των τροφίμων και τη χαμηλότερη στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προσφορές των προμηθευτικών επιχειρήσεων και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι υψηλότερες από το 2023.

Σύμφωνα με την Circana το 27,1% των πωλήσεων πραγματοποιούνται μέσω κάποιου είδους προσφοράς. Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση συνίσταται στο γεγονός ότι με κάποιου είδους προσφορά πραγματοποιείται το 30,3% των πωλήσεων των προϊόντων ομορφιάς και ατομικής υγιεινής και το 27,8% των προϊόντων καθαρισμού σπιτιού. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κύμα ανατιμήσεων τον Ιανουάριο έφερε υποχώρηση της κατανάλωσης

Τι δείχνει η ακτινογραφία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τις τέσσερις εβδομάδες του Ιανουαρίου. Μειώσεις ή οριακές αυξήσεις στον όγκο των πωλήσεων και σημαντική άνοδος του τζίρου λόγω των συνεχών ανατιμήσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Private label και προσφορές «τρώνε» τα κέρδη της βιομηχανίας τροφίμων

Οι εταιρείες προχωρούν σε ανατιμήσεις για να προστατεύσουν την κερδοφορία τους, αλλά χάνουν συνεχώς μερίδια από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ σχεδόν οι μισές πωλήσεις τους γίνονται μέσω προσφορών.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σπεύδουν να σώσουν τα κέρδη τους οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων

Αποφασισμένες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους ακόμη και αν χάσουν μερίδιο στην αγορά είναι οι βιομηχανίες και εταιρείες εισαγωγής καταναλωτικών προϊόντων. Έρχονται σημαντικές ανατιμήσεις στα ράφια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «καλάθι» κάνει πάλι... βασιλιάδες τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Η δωρεάν διαφήμιση των προϊόντων private label με το «καλάθι του νοικοκυριού» ενισχύει τη θέση τους απέναντι στα επώνυμα. Απώλειες μεριδίων και πιέσεις στα κέρδη φοβάται η βιομηχανία τροφίμων.