ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

To... έτσουξαν οι Έλληνες πέρυσι: Αύξηση 41% στην κατανάλωση κρασιού

Επανήλθε στα προ της πανδημίας επίπεδα μετά τη μείωση των αποθεμάτων. Στο 50% η συμμετοχή του χύμα κρασιού στην εγχώρια κατανάλωση. Στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη η Ελλάδα στα κρασιά Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης.

Η εγχώρια κατανάλωση οίνου παρουσίασε σημαντική αύξηση 41,3% την αμπελοοινική περίοδο 2021/22 σε σχέση με την περίοδο 2020/21, προσεγγίζοντας τα επίπεδα της περιόδου 2013/2014, όπως καταγράφεται σε κλαδική μελέτη για την «Οινοποιία» που εκπόνησε η εταιρεία Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τον κ. Β. Ρεγκούζα, πρόεδρο και CEO της Στόχασις, η πανδημία του Covid19 είχε επηρεάσει αρνητικά το «κανάλι» HO.RE.CA. και είχε οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων οίνου και σε μέτρα απόσυρσης των αποθεμάτων. Η μείωση των αποθεμάτων το 2021/22 και η ομαλοποίηση της αγοράς συνέπεσε με την αύξηση της κατανάλωσης οίνων στα προ της πανδημίας επίπεδα.

 Οι πολυάριθμες οινοποιήσιμες γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της Ελλάδας καθιστούν τη χώρα μία από τις πλέον «πολυποικιλιακές» οινοπαραγωγικά, συντελώντας στη διαφορετικότητα  και τη μοναδικότητα των ελληνικών κρασιών. 

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα για το 2022 κατέχει το 26% των εγκεκριμένων κρασιών Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ) στην ΕΕ27 και κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, ενώ  το αντίστοιχο μερίδιο στα κρασιά Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) είναι 3% και η χώρα κατατάσσεται στην έκτη θέση.

Η συμμετοχή του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό - bag-in-a-box) στο σύνολο της εγχώριας αγοράς εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021. 

Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, προκύπτει ότι το EBITDA ( κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) των οινοποιητικών επιχειρήσεων, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου σχεδόν διπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2012 και διαμορφώθηκε στο 16,51%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο στρατηγικός ρόλος της εξορυκτικής βιομηχανίας και η ανάγκη ενός new deal

Σε δεινή θέση η Ευρώπη από την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών. Στην πλειοψηφία τους εισάγονται από χώρες με χαλαρό περιβαλλοντικό πλαίσιο. Τι ειπώθηκε στη συνέλευση του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Yβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα «ψηφίζουν» οι Έλληνες καταναλωτές

Την μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν τα υβριδικά αυτοκίνητα (+4,1%) καταλαμβάνοντας το 33,6% του συνόλου των πωλήσεων και ακολούθησαν τα ηλεκτρικά με αύξηση 1,7% καταλαμβάνοντας το 10,4% του συνόλου των πωλήσεων.
oryxeio_milos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο ελληνικός θησαυρός πρώτων υλών, η Ευρώπη και... η γραφειοκρατία

Σπάνια ευκαιρία ανάπτυξης του μεταλλευτικού τομέα προσφέρουν οι νέες συνθήκες στην Ευρώπη. Παρέμβαση από τον Σύνδεσμο Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων με επιστολή στους υποψήφιους ευρωβουλευτές. Τι λέει για τη γραφειοκρατία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

WindEurope 2024: Επενδύσεις 7 δισ. ευρώ για υπεράκτια αιολικά πάρκα

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της WindEurope, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να αναπτύξει αιολικά πάρκα της τάξεως των 29 GW ετησίως από το 2024 έως το 2030, καθιστώντας παράλληλα εφικτούς τους στόχους της για το 2030.
online shopping-agores-ilektroniko emmporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το 46,8% των Ελλήνων δαπάνησε το 2023 περί τα 50-100 ευρώ σε online αγορές

Οι χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο ήταν βασικό κίνητρο ώστε το 69,8% των Ελλήνων e-shoppers να εξακολουθήσει να επιλέγει τις διαδικτυακές αγορές από τα φυσικά καταστήματα, μία συμπεριφορά που ισχύει σε ακόμη 8 ευρωπαϊκές χώρες.