ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
cyber attack-cyber security
Φώτο: Shutterstock

Πότε οι καταναλωτές θα αποζημειώνονται από τις τράπεζες για ηλεκτρονικές απάτες

Σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπ. Ανάπτυξης, οι καταναλωτές μπορεί να λάβουν αποζημείωση εάν η απάτη αφορά ποσά τα οποία ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ.

Την προστασία των προστασία των καταναλωτών απέναντι σε περιπτώσεις «phishing», δηλαδή πρακτικών εξαπάτησης (με πλαστές ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά μηνύματα ή ειδοποιήσεις), με τις οποίες οι δράστες πληροφορούνται ή υφαρπάζουν τους μυστικούς κωδικούς («ΡΙΝ», «ΤΑΝ») για διαδικτυακές συναλλαγές και μεταφορές χρημάτων, έχει ως βασικό της στόχο διάταξη νομοσχεδίου του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Πρόκειται για το σχέδιο νόμου με τίτλο «Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί της νομοθετικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο: «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1828 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Νοεμβρίου 2020 «σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των συλλογικών συμφερόντων των καταναλωτών και για την κατάργηση της οδηγίας 2009/22/ΕΚ», ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών, ρυθμιστικό πλαίσιο για την παλαίωση οίνων και άλλες επείγουσες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης» (http://www.opengov.gr/ypoian/?p=13680), το οποίο βρίσκονταν σε δημόσια διαβούλευση έως χθες το απόγευμα 

Μάλιστα, εξαιτίας και της αύξησης του φαινόμενου του «phishing», το άρθρο 22 του νομοσχεδίου προβλέπει, τη δυνατότητα χορήγησης αποζημίωσης του καταναλωτή από τα πιστωτικά ιδρύματα, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχει πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης. Οι τράπεζες θα χορηγούν αποζημιώσεις για ποσά άνω των 1.000 ευρώ, καθώς μέχρι τα 1.000 ευρώ η ευθύνη βαραίνει τον κάτοχο. Οι αποζημιώσεις θα χορηγούνται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Όπως σημειώνεται στο συγκεκριμένο άρθρο: «ο πληρωτής ευθύνεται μέχρι του ανώτατου ποσού των πενήντα (50) ευρώ για τις ζημίες από τη διενέργεια μη εγκεκριμένων πράξεων πληρωμής, οι οποίες προκύπτουν είτε από τη χρήση απολεσθέντος ή κλαπέντος μέσου πληρωμών είτε από υπεξαίρεσή του. Η εν λόγω υποχρέωση δεν ισχύει, εφόσον:

  • η απώλεια, κλοπή ή υπεξαίρεση του μέσου πληρωμών δεν ήταν δυνατό να εντοπιστεί από τον πληρωτή πριν από τη διενέργεια πράξης πληρωμής, εκτός αν ο πληρωτής είχε ενεργήσει με δόλο ή
  • η ζημία είχε προκληθεί από πράξεις ή παραλείψεις υπαλλήλου, αντιπροσώπου ή υποκαταστήματος ενός παρόχου υπηρεσιών πληρωμών ή οντότητας στην οποία ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών είχε αναθέσει τις δραστηριότητές του.

Ο πληρωτής ευθύνεται για όλες τις ζημίες που σχετίζονται με κάθε μη εγκεκριμένη πράξη πληρωμής, που προξένησε από δόλο, καθώς για τη με δόλο αθέτηση των υποχρεώσεών του. Στις περιπτώσεις αυτές, δεν ισχύει το ανώτατο ποσό που αναφέρεται στο πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου.

Αν ο πληρωτής είναι καταναλωτής και εφόσον οι ζημιές οφείλονται σε βαριά αμέλεια, ευθύνεται μέχρι του ανώτατου ποσού των 1.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τη φύση των εξατομικευμένων διαπιστευτηρίων ασφαλείας και τις ειδικότερες περιστάσεις υπό τις οποίες το μέσο πληρωμής απωλέσθη, εκλάπη ή υπεξαιρέθηκε».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τιμολόγια ρεύματος και επιτόκια θα δημοσιεύονται ηλεκτρονικά

Στις 20 Απριλίου θα αναρτηθούν για πρώτη φορά τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ για το φυσικό αέριο θα βγουν στον αέρα τις επόμενες ημέρες και θα επικαιροποιούνται κάθε φορά που ο πάροχος μεταβάλλει τα τιμολόγιά του.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί αντιδρούν οι τράπεζες στη ρύθμιση για τις ηλεκτρονικές απάτες

Συνάντηση του υπ. Ανάπτυξης με το προεδρείο της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών για την εφαρμογή της ρύθμισης που προβλέπει αποζημίωση των καταναλωτών από τις τράπεζες για ποσά άνω των 1.000 ευρώ.
kivernoasfaleia, cyber security, texnologia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμβουλές των τραπεζών στο κοινό για τις ηλεκτρονικές απάτες

Με στόχο να περιοριστούν τα περιστατικά απάτης τύπου phising, τόσο η ΕΕΤ όσο και ο Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής, επανέρχονται δίνοντας απαντήσεις σε επίκαιρα ερωτήματα στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας.
cyber attack-cyber security
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι τέσσερις νέες μορφές απάτης για τους τραπεζικούς λογαριασμούς

Πρόκειται για τις απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης, τις ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, τις κλοπές στοιχείων ταυτότητας και τις απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).