ΓΔ: 1399.66 0.65% Τζίρος: 127.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA

Σε τροχιά απογείωσης οι αγορές tax free σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση

Αυξημένος κατά 10% έναντι του 2019 ήταν ο τζίρος των καταστημάτων αφορολογήτων ειδών τον Μάιο στη χώρα μας. Επαναφορά των Βρετανών στις ευρωπαϊκές αγορές duty free, εντυπωσιακή αύξηση δαπανών από τους Άραβες.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα σημάδια κινητικότητας της αγοράς αφορολογήτων ειδών τόσο στην χώρα μας όσο και πανευρωπαϊκά, καθώς τα ταξίδια αναψυχής καταγράφουν δυναμική ανάκαμψη φέτος, μετά από δύο δύσκολα χρόνια πανδημικών περιορισμών στις μετακινήσεις. Όπως σημείωσε πρόσφατα ο υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, ο τζίρος των καταστημάτων duty free στα αεροδρόμια της χώρας μας ήταν αυξημένος κατά 391% τον φετινό Μάιο συγκριτικά με πέρσι, και κατά 10,2% συγκριτικά με το 2019. Πρόκειται για επιδόσεις που προοιωνίζονται ακόμη θετικότερα αποτελέσματα μέσα στο καλοκαίρι, εφόσον δεν υπάρξουν έκτακτα γεγονότα.

Πέραν της επιστροφής σε σχετική κανονικότητα όσον αφορά τα ταξίδια, η φετινή χρονιά ξεχωρίζει και για έναν ακόμη λόγο ειδικά σε ό,τι αφορά την χώρα μας και την γηραιά ήπειρο συνολικά: τη δυνατότητα πλέον και των Βρετανών τουριστών να πραγματοποιούν αφορολόγητες αγορές -ήδη από τις αρχές του 2021 -συνέπεια του Brexit. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue, οι Βρετανοί καταναλωτές διαθέτουν αγοραστική δυνατότητα που μεταφράζεται σε δαπάνες αξίας περί των 1,1 δισ ευρώ για τους Ευρωπαίους εμπόρους σε λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς κι αεροδρόμια.

Επιπρόσθετα, η ελβετική εταιρεία που προσφέρει λύσεις για tax free shopping εκτιμά ότι οι διεθνείς ταξιδιώτες που δαπανούσαν σημαντικά ποσά στην βρετανική αγορά για αφορολόγητες αγορές, θα μεταφέρουν τώρα το ενδιαφέρουν τους στην ευρωπαϊκή αγορά, με την Γαλλία, την Ιταλία αλλά και την Ελλάδα να συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των προορισμών που επωφελούνται, καθώς η Βρετανία κατήργησε τις αφορολόγητες αγορές από το προηγούμενο έτος. Οι αντίστοιχες μάλιστα δαπάνες εκτιμώνται σε 1,1 δισ ευρώ ετησίως.

Τα πρώτα συνολικά στοιχεία για τις αγορές tax free στην Ευρώπη είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Η Global Blue ανακοίνωσε αύξηση των σχετικών συναλλαγών κατά 66% τον φετινό Μάρτιο πανευρωπαϊκά, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ενώ ανοδικά κατά 56% κινήθηκε η αγορά και τον Απρίλιο, με μικρότερο ωστόσο ρυθμό εξαιτίας των πιο περιορισμένων μετακινήσεων των αραβόφωνων ταξιδιωτών λόγω της γιορτής του Ραμαζανίου. Συνολικά πάντως το πρώτο τρίμηνο φέτος, οι ταξιδιώτες από τις χώρες του Αραβικού Κόλπου αύξησαν τις δαπάνες tax free κατά 175% συγκριτικά με το 2019, ενώ η αντίστοιχη αύξηση ανήλθε σε 119% για τους Αμερικανούς και κατά 106% για τους Ευωπαίους ταξιδιώτες.

Θετικά συνεισέφεραν στις αφορολόγητες αγορές και οι Βρετανοί τουρίστες, πραγματοποιώντας το 7% των συνολικών αγορών στην Ευρώπη τον φετινό Απρίλιο, μήνα κατά τον οποίο επετεύχθη ενίσχυση των δαπανών tax free κατά 155% εκ μέρους των Αμερικανών ταξιδιωτών και κατά 134% των Ευρωπαίων, συγκριτικά πάντα με το 2019. Σύμφωνα με την Global Blue, οι ταξιδιώτες/αγοραστές ειδών tax free έχουν επίσης αυξήσει τις δαπάνες τους, μετά από δύο χρόνια ταξιδιωτικών περιορισμών, με τους σχετικούς δείκτες να καταγράφουν αύξηση ατομικών δαπανών κατά 137% μεταξύ των ταξιδιωτών από τις χώρες του Κόλπου, κατά 98% για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες και κατά 90% για τους Αμερικανούς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά του travel retail συνολικά εμφανίζει πολύ σημαντικές προοπτικές, στην μετά πανδημική εποχή, με ολοένα και περισσότερες εταιρείες να επενδύουν στην δημιουργία εξειδικευμένων προϊόντων, στοχεύοντας στους ταξιδιώτες/πελάτες σε αεροδρόμια και λιμάνια.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κορυφαίου ομίλου καλλυντικών Estee Lauder Companies, ο οποίος μόλις στις αρχές του Ιουνίου παρουσίασε ένα νέο κέντρο διανομής 27.000 τμ στην Ελβετία, το οποίο προορίζεται να υποστηρίξει την μελλοντική ανάπτυξη των πωλήσεων προϊόντων περιποίησης που εμπίπτουν στην κατηγορία travel retail. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ELC, ο σχετικός κλάδος του ομίλου αφορά περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια καταναλωτές ετησίως, καθώς καλύπτει κάθε πιθανό περιβάλλον όπου μπορούν να διατεθούν προϊόντα duty free, αποτελώντας έναν από τους πλέον υποσχόμενους τομείς μελλοντικής ανάπτυξης για την Estee Lauder.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρώτη στην Ευρώπη η Ελλάδα σε ανάκαμψη των αφορολόγητων πωλήσεων

Συγκρατημένη αισιοδοξία για το travel retail, εκτιμάται ότι ο τζίρος θα πλησιάσει τα 76 δισ. ευρώ φέτος παγκοσμίως. Οι πωλήσεις tax free του Σεπτεμβρίου στη χώρα μας άγγιξαν το 196% του αντίστοιχου μήνα του 2019.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κάμψη και το δεύτερο τρίμηνο η κλωστοϋφαντουργία στην ΕΕ

Αν και παρατηρείται μικρή βελτίωση συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του έτους, εξαγωγές, εισαγωγές και τζίρος παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος, συνέπεια της υποτονικής κατανάλωσης πανευρωπαϊκά. Μικρή αποκλιμάκωση στο κόστος παραγωγής για την κλωστοϋφαντουργία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρέμεινε σε πτωτική τροχιά ο τομέας της ένδυσης και το α' εξάμηνο

Μείωση κατά 14% κατέγραψαν οι εξαγωγές ενδυμάτων το πρώτο εξάμηνο φέτος, ενώ άγγιξαν το 22% οι απώλειες στην κλωστοϋφαντουργία. Ανοδική η εξέλιξη των εγχώριων λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 4%.
vivlia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρέναραν» οι τιμές στα σχολικά είδη, αυξημένος τζίρος στην αγορά

Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος για την εξέλιξη της φετινής περιόδου σχολικών αγορών, καθώς αρκετά είδη διατίθενται με μειωμένες τιμές. Ανησυχία για τις πλατφόρμες με πάμφθηνα είδη από την Κίνα που λειτουργούν χωρίς έλεγχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε συνθήκες «τέλειας καταιγίδας» έχει εισέλθει η βιομηχανία ένδυσης

Η κάμψη της κατανάλωσης διεθνώς συναντά την αναστάτωση στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, φέροντας την βιομηχανία ένδυσης σε αναζήτηση του στίγματος της επόμενης ημέρας, όπου η παραγωγή ενδυμάτων φαίνεται ότι θα είναι αρκετά μειωμένη.