ΓΔ: 2011.41 -1.32% Τζίρος: 234.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:05
Ηλεκτρικά ποδήλατα πόλης
Φώτο: Shutterstock

Έγκριση έργων σε 161 δήμους για μετακινήσεις μέσω ηλεκτρικών ποδηλάτων

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα εκτελεστούν έργα σε 43 συμμετέχοντες δήμους των μητροπολιτικών κέντρων της χώρας και σε 118 μη μητροπολιτικούς δήμους

Με στόχο την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης μετακίνησης ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των προτάσεων 161 δήμων που θα προωθήσουν υπηρεσίες μικροκινητικότητας με ηλεκτρικά ποδήλατα πόλης, μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ βελτιώνοντας έτσι την καθημερινότητα των πολιτών.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσης, ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των προτάσεων για την υλοποίηση δράσεων στο πλαίσιο της πρόσκλησης «ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Δικαιούχος της πράξης είναι το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ). Η συνολική δημόσια δαπάνη των έργων ανέρχεται σε 53.167.542,70 ευρώ.

Σκοπός των έργων είναι η ανάπτυξη και ενίσχυση ενός κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρικών και περιβαλλοντικά φιλικών ποδηλάτων σε δήμους της χώρας, το οποίο σε συνεργία με τις λοιπές παρεμβάσεις [εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας, πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικροκινητικότητας] θα δημιουργήσει ένα λειτουργικό πλήρες σύνολο παρεχόμενων υπηρεσιών και μέσων, που θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στη βελτίωση των μετακινήσεων σε επίπεδο μικροκινητικότητας. Επισημαίνεται ότι η «μικροκινητικότητα» αναφέρεται σε όχημα που ορίζεται ως «Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα» (ΕΠΗΟ) με μέγιστη ταχύτητα μικρότερη των 25 χλμ./ώρα, και που κυκλοφορεί ακολουθώντας τους κανόνες των ποδηλάτων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στο πλαίσιο των δύο πρώτων ενταγμένων πράξεων θα εκτελεστούν έργα σε 43 συμμετέχοντες δήμους των μητροπολιτικών κέντρων της χώρας και σε 118 μη μητροπολιτικούς δήμους αντίστοιχα, που αφορούν:

  • προμήθεια κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδήλατων πόλης,
  • δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων θέσεων κλειδώματος και επαναφόρτισης ποδηλάτου,
  • ολοκληρωμένη πλατφόρμα απομακρυσμένης διαχείρισης των φορτιστών ηλεκτρικών ποδηλάτων και σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων,
  • ολοκληρωμένες εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας,
  • oλοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικροκινητικότητας, και
  • έργα σύνδεσης με δίκτυα ΟΚΩ (Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας), εφόσον απαιτούνται.

Παράλληλα, θα αναπτυχθεί πλαίσιο αποτίμησης των ωφελειών από την υλοποίηση των δράσεων μικροκινητικότητας στους δήμους, για τη συνεισφορά τους στην επίτευξη των ειδικών στόχων του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Επίσης, θα αναπτυχθεί εφαρμογή για την ανταποδοτική χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και τη διάθεση στοιχείων στους δήμους για επόμενους σχεδιασμούς έργων αστικής κινητικότητας.

Συγκεκριμένα, θα καθοριστεί η κατάλληλη μέθοδος και η ανάπτυξη  ειδικής πλατφόρμας για τη μέτρηση και παρακολούθηση του ενεργειακού και οικονομικού οφέλους, καθώς και άλλων στοιχείων, των οποίων η επεξεργασία θα δώσει χρήσιμες πληροφορίες για την εξυπηρέτηση της μελλοντικής στρατηγικής των αρμόδιων αρχών, όπως για σχεδιασμό/αξιολόγηση ποδηλατοδρόμων, προσδιορισμό γραμμών αστικών μετακινήσεων, σχεδιασμό οδών ήπιας κυκλοφορίας, θέσεων στάθμευσης κ.ά. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί εφαρμογή που θα λειτουργεί ως εργαλείο ενημέρωσης αλλά και ανταμοιβής των πολιτών που υιοθετούν βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, όπως το κοινόχρηστο ηλεκτρικό ποδήλατο.

Στην προσπάθεια αυτή, αξιοσημείωτη είναι η συμμετοχή του 90% των επιλέξιμων δήμων αλλά και η συνδρομή των στελεχών του ΚΑΠΕ και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης (ΕΥΔ) του ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπου εκτυλίχθηκε μία απαιτητική πολυσύνθετη διαδικασία (πρόσκληση, αξιολόγηση, έγκριση και ένταξη) σε διάστημα μόλις πέντε μηνών, διάστημα πράγματι εξαιρετικά σύντομο, δεδομένου ιδίως του μεγάλου πλήθους τόσο των εταίρων-δικαιούχων δήμων, όσο και των υποέργων που περιλαμβάνονται στα τεχνικά δελτία των πράξεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κτίριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανεπιστήμια και φορείς εντάσσουν έξι Δίκτυα στο ΕΣΠΑ «Ανταγωνιστικότητα»

Έξι προτάσεις από πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς εγκρίθηκαν για χρηματοδότηση 24,7 εκατ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027», ενισχύοντας τα Δίκτυα Μεταφοράς Τεχνολογίας.
Σήμα Μετρό Θεσσαλονίκης
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το «άμα σας αρέσει» της Euronext, ΕΣΠΑ με άρωμα μνημονίου και το μετρό Θεσσαλονίκης

Δεν βελτιώνουν την προσφορά τους για ΕΧΑΕ οι Γάλλοι, το νέο ΕΣΠΑ φέρνει μεταρρυθμίσεις, σήμερα στη Βουλή ο Μητσοτάκης για τον Άγνωστο Στρατιώτη, ανοίγει - κλείνει το μετρό Θεσσαλονίκης, ανακαινίσεις κτηρίων στο κέντρο και η πυρηνική ενέργεια.
Χαρτονομίσματα ευρώ στοίβα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 600 εκατ. τα έσοδα του Δημοσίου από προμήθειες του Σχεδίου Ηρακλής

Σημαντικό οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από το Σχέδιο Ηρακλής. Στα 585,7 εκατ. ευρώ τα έσοδα από προμήθειες που πληρώνονται από τις ανακτήσεις «κόκκινων» δανείων που διαχειρίζονται οι servisers.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aνάσα στο κυκλοφοριακό χάος της Δ. Αττικής θα δώσει ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Στην τελική ευθεία η προκήρυξη του κόμβου Σκαραμαγκά, μετά από 20 χρόνια καθυστερήσεων. Το έργο θα αποσυμφορήσει τη Δυτική Αττική από εκατοντάδες φορτηγά βελτιώνοντας την κυκλοφοριακή ροή από και προς Ασπρόπυργο, Θριάσιο, Σχιστό και Πειραιά.