ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Στις ελληνικές καλένδες το ηλεκτρονικό εισιτήριο για τα μουσεία

Βγαίνει από το Ταμείο Ανάκαμψης το έργο του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου για αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία μετά τις αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν από συνδικαλιστές.

Βγαίνει από το Ταμείο Ανάκαμψης πριν ακόμα μπει το φιλόδοξο έργο για την εγκατάσταση ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και ελέγχου πρόσβασης επισκεπτών σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και τα αρχαιολογικά μουσεία της χώρας που εμφανίζουν σταθερή επισκεψιμότητα τα τελευταία χρόνια, της τάξης των 20.000 επισκεπτών κατ’ έτος.

Το περιορισμένο ενδιαφέρον της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Πολιτισμού σε συνδυασμό με τις αντιδράσεις συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ (και όχι μόνο) στο σχέδιο για υλοποίηση του συστήματος μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) οδηγούν το έργο στις ελληνικές καλένδες. 

Η απόφαση για την προώθηση ενός ενιαίου διαγωνισμού τόσο για την εγκατάσταση, όσο και για την πολυετή διαχείριση και συντήρηση του συστήματος είχε ληφθεί επειδή μέχρι σήμερα εγκαθίστανται συστήματα που υπολειτουργούν. Το σχέδιο που είχε επεξεργαστεί η κυβέρνηση αποτελούσε επέκταση του πρώτου συστήματος εγκατάστασης ηλεκτρονικού εισιτηρίου και ελέγχου πρόσβασης που είχε ξεκινήσει πριν από λίγα χρόνια με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και την Εθνική Τράπεζα. Με τη χορηγία των δύο φορέων είχαν εγκατασταθεί τέτοια συστήματα στην Ακρόπολη, σε άλλους αρχαιολογικούς χώρους του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, στην Κνωσό και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Αρχαίας Μεσσήνης, κ.α. 

Για να προχωρήσει το έργο είχε ανατεθεί στην εταιρεία συμβούλων ελεγκτών PricewaterhouseCoopers (PwC) «τεχνικοοικονομική μελέτη σκοπιμότητας και εξειδίκευσης του έργου "Επέκταση Συστήματος Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου (e- Ticketing) και ελέγχου εισόδου επισκεπτών (Access Control) Αρχαιολογικών Χώρων και Μουσείων)"». Σε εκείνη την απόφαση αναφερόταν πως με το νέο έργο επιδιώκεται η επέκταση της λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (e-Ticketing) σε αρχαιολογικούς χώρους και αρχαιολογικά μουσεία «που έχουν εισιτήριο και εμφανίζουν μια σταθερή επισκεψιμότητα τα τελευταία χρόνια, της τάξης των 20.000 επισκεπτών κατ’ έτος». Επιδιώκεται, επίσης, η εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου εισόδου (Access Control) στους χώρους με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα με την τοποθέτηση μπαρών, ενώ για τους τους υπόλοιπους χώρους και μουσεία μέσω σκαναρίσματος του εισιτηρίου.

Η εταιρεία συμβούλων είχε αναλάβει την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, αλλά και να προτείνει τους νέους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία στα οποία πρέπει να εγκατασταθούν τα συστήματα, την εξειδίκευση του αντικειμένου του έργου (αναλυτικές τεχνικές προδιαγραφές, αναλυτική τεκμηρίωση κόστους, μεθοδολογία και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, κ.α.). Καλείται, επίσης, να παρουσιάσει προτάσεις χρηματοδότησης του έργου με βάσει τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το ΕΣΠΑ, τα ΣΔΙΤ, κ.α. 

Το νέο σύστημα δεν θα επέτρεπε μόνο το νοικοκύρεμα των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού από τα εκατομμύρια επισκεπτών στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, αλλά και την παροχή συνδυασμένων υπηρεσιών στους τουρίστες όπως μια ενιαία κάρτα για είσοδο στα μουσεία και χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς ή άλλες προωθητικές ενέργειες. Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο παραμένει στην ατζέντα των αρμοδίων και θα ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ, καθώς τα χρονοδιαγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης είναι εξαιρετικά περιοριστικά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καμπανάκι» από τους κατασκευαστές για τους πόρους του Ταμείο Ανάκαμψης

Επισημαίνουν τους κινδύνους απωλειών λόγω καθυστερήσεων και ζητούν την παράταση της διάρκειας του Ταμείου. Τα μέλη του ΣΤΕΑΤ θεωρούν μονόδρομο την εφαρμογή των Πρότυπων Προτάσεων. Τι ειπώθηκε στη γενική συνέλευση.
Φράγμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επικίνδυνη καθυστέρηση στο σχέδιο για 21 φράγματα από ιδιώτες

Δύσκολο μέτωπο για τον νέο υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης η προώθηση των διαγωνισμών για φράγματα με ΣΔΙΤ. Οι συμβάσεις πρέπει να έχουν κλείσει μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2023, αλλά ο στόχος φαίνεται ανέφικτος.
ose
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ιδιώτες αναβαθμίζεται ο σιδηρόδρομος, πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης

Συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, το βασικό εργαλείο για την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων σύμφωνα με το σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης. Πλήρης αναδιοργάνωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.
Ρόδος, Παλαιά Πόλη, Οδός των Ιπποτών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόγραμμα «ασπίδας προστασίας» μνημείων από την κλιματική αλλαγή

Στο πλαίσιο του προγράμματος έχουν επιλεγεί 30 μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι, όπου τοποθετείται ένα δίκτυο ασύρματων αισθητήρων που συλλέγουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και στη συνέχεια αναλύονται.