Διπλασιάστηκαν τον Απρίλιο οι εισαγωγές ρωσικού ντίζελ κίνησης στην Ελλάδα, το οποίο όμως δεν προορίζεται για την ελληνική αγορά, αλλά μεταφορτώνεται σε άλλα τάνκερ για να μεταφερθεί σε άλλες αγορές.
Πριν λάβει η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσεις για το αν θα επιβληθεί τελικά εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού αργού και προϊόντων πετρελαίου, οι εισαγωγές ρωσικού ντίζελ κίνησης στην Ελλάδα εκτινάχθηκαν σε ιστορικό υψηλό τον Απρίλιο και μάλιστα ήταν διπλάσιες σε σχέση με τον Μάρτιο, όπως αναφέρει το Reuters, που υπογραμμίζει ότι ήταν πολύ αυξημένες οι μεταφορές μεταξύ τάνκερ (ship to ship - STS).
Πρόκειται για μία καθ’ όλα νόμιμη δραστηριότητα, από τη στιγμή που δεν έχει ακόμη τεθεί σε εφαρμογή εμπάργκο στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και προϊόντων στην Ε.Ε.. Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική κυβέρνηση μπλόκαρε, στο πλαίσιο των συζητήσεων που γίνονται στις Βρυξέλλες, την επιβολή απαγόρευσης μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου από εταιρείες με έδρα στην Ευρώπη. Οι αγορές πετρελαϊκών προϊόντων από τη Ρωσία γίνονται αυτή την περίοδο με μεγάλες εκπτώσεις.
Βάσει στοιχείων της Refinitiv οι ελληνικές εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου κίνησης έφθασαν στους 900.000 τόνους τον προηγούμενο μήνα, δηλαδή σχεδόν διπλάσιες σε σύγκριση με τον Μάρτιο, ενώ όλα δείχνουν ότι θα αυξηθούν κι άλλο τον Μάιο.
Το Reuters αναφέρει ότι αυτές γίνονται κυρίως με μεταφορά καυσίμων από ρωσικά λιμάνια προς το λιμάνι της Καλαμάτας, με τους traders να σημειώνουν ότι το πετρέλαιο μεταφέρεται στην Ελλάδα και κατόπιν μεταφορτώνεται σε άλλα τάνκερ για να προωθηθεί στον τελικό του προορισμό.
Πηγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας τόνισε ότι αυτή είναι μία συνηθισμένη τακτική, απλά το τελευταίο διάστημα έχει ενισχυθεί σημαντικά. Πηγές της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, ανέφεραν ότι τάνκερ ελληνικών συμφερόντων μετέφερε με αυτό τον τρόπο μεγάλο φορτίο με τελικό προορισμό τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Άλλα πλοία μετέφερε μεγάλα φορτία με τελικό προορισμό την Ινδία ή την Κίνα.
Ναυτιλιακές πηγές ανέφεραν στο Reuters ότι ανάλογες τακτικές εφαρμόζονται τόσο στο λιμάνι του Ρότερνταμ, όσο και κοντά στη Θέτα της Ισπανίας, με τις εταιρείες να επιλέγουν αυτήν την τακτική μετά το μπλοκάρισμα αρκετών πλοίων σε λιμάνια από ακτιβιστές κατά της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Από την πλευρά του το ελληνικό υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο ρωτήθηκε από το Reuters, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα και ανέφερε ότι πρόκειται για κινήσεις ιδιωτικών εταιρειών.