Λίγες ημέρες μετά την έναρξη του διαγωνισμού για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού και οι εικόνες στον οδικό άξονα κάθε άλλο παρά ευνοούν τους σημερινούς διαχειριστές που ελέγχονται από τους ομίλους ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Οι εικόνες απόλυτου χάους με τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών για πολλές ώρες, η επέμβαση της ΕΜΑΚ και του στρατού και το μπαλάκι ευθυνών μεταξύ παραχωρησιούχου και Πολιτικής Προστασίας δεν ταιριάζουν με τη μέχρι σήμερα πορεία της Αττικής Οδού.
Του πιο κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας ο οποίος τα τελευταία χρόνια αποδίδει στους μετόχους των εταιρειών Αττική Οδός και Αττικές Διαδρομές κέρδη που ξεπερνούν, κατά μέσο όρο, τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως. Ενός οδικού άξονα που έχει βρεθεί στο στόχαστρο για το υψηλό κόστος συντήρησης και για τους «ειδικούς όρους» σε σχέση με τα άλλα τμήματα του οδικού δικτύου που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.
Η διοίκηση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που υποστηρίζεται από την Reggeborgh Invest, είναι προφανές πως δεν έχει προλάβει να διαχειριστεί την απώλεια στελεχών που δημιούργησε η μετοχική κόντρα με την πλευρά Καλλιτσάντση, αλλά και η προηγούμενη διαμάχη της τελευταίας με την πλευρά Μπόμπολα – Κούτρα.
Ο επί δεκαετίες επικεφαλής της Αττικής Οδού Βασίλης Χαλκιάς, που ήταν μέχρι χθες διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λειτουργίας, της Αττικής Διαδρομές, υπέβαλε την παραίτησή του, ενώ είναι στην ουσία εδώ και μήνες με το ένα πόδι εκτός ομίλου. Την Δευτέρα κλήθηκε, όμως, να διαχειριστεί το χάος που δημιουργήθηκε. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικής Οδού, της εταιρείας παραχώρησης, Γιώργος Συριανός είχε δεύτερο ρόλο.
Μπορεί η κυβέρνηση και η Αττική Οδός να ανακοίνωσαν χθες την αποζημίωση των 2.000 ευρώ για κάθε οδηγό που ταλαιπωρήθηκε, αλλά με ενδιαφέρον αναμένεται και το πόρισμα της επιτροπής που προβλέπει ο νόμος του 2020, για τυχόν ευθύνες του παραχωρησιούχου. Νομικοί κύκλοι δεν αποκλείουν και την κατάθεση αγωγών από πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν επί πολλές ώρες σε έναν από τους πιο ακριβοπληρωμένους οδικούς άξονες της χώρας.
Ειδικά όταν υπήρχαν προβλέψεις για την κακοκαιρία, είχαν ληφθεί μέτρα από άλλους παραχωρησιούχους, κ.λπ. Στην Αττική Οδό υποστηρίζουν, επισήμως όπως προκύπτει από σχετικές δηλώσεις, πως είχαν ζητήσει να απαγορευθεί από την Κυριακή η διέλευση φορτηγών, κάτι που δεν έγινε δεκτό από τα συναρμόδια υπουργεία.
Όμως ακόμα και όταν, το μεσημέρι της Δευτέρας, διαπιστώθηκε πως η κατάσταση είχε ξεφύγει μετά από το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργήθηκε όταν δίπλωσε φορτηγό, οι υπεύθυνοι του οδικού άξονα και της Πολιτικής Προστασίας χρειάστηκαν ώρες μέχρι να ανακοινώσουν το πλήρες κλείσιμο του οδικού άξονα. Από τις δύο το μεσημέρι που απαγορεύθηκε η διέλευση φορτηγών, πήγε έξι το απόγευμα μέχρι να ανακοινωθεί η απαγόρευση εισόδου. Μέχρι τότε, περισσότεροι από 2.000 οδηγοί είχαν εγκλωβιστεί. Τα 17 από τα 35 εκχιονιστικά είχαν επίσης εγκλωβιστεί!
Το απόγευμα της Δευτέρας η κατάσταση ήταν εκτός ελέγχου με αποτέλεσμα, με παρέμβαση του πρωθυπουργικού γραφείου, να κινητοποιηθεί ο Στρατός και η ΕΜΑΚ. Αλλά και πάλι χρειάστηκε ολόκληρη η νύχτα προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι οδηγοί, ενώ μέχρι χθες το απόγευμα συνεχιζόταν η μεταφορά των οχημάτων που είχαν μείνει μέσα στον οδικό άξονα.