Στις 22 Φεβρουαρίου υποβάλλονται οι προσφορές για το ανατολικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, ενώ ένα μήνα νωρίτερα θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που προωθείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και με πληρωμές διαθεσιμότητας.
Έτσι μέχρι το τέλος του εξαμήνου, αν δεν υπάρξουν προσφυγές, θα υπάρχουν ανάδοχοι στα δύο από τα τρία τμήματα του οδικού άξονα. Σε εκκρεμότητα παραμένει το κύριο τμήμα από τον Κίσσαμο Χανίων μέχρι το Ηράκλειο που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης και με διόδια.
Για το συγκεκριμένο τμήμα έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways - Vinci Concessions, η κοινοπραξία Acciona Concessiones -Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ. Στο διαγωνισμό για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν περάσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη», η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος - Intertoll.
Όπως προέκυψε την προηγούμενη εβδομάδα, από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών σε δύο άλλα οδικά ΣΔΙΤ, το τμήμα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και την περιφερειακή Θεσσαλονίκης, οι δεσμευτικές προσφορές μπορεί να υποβληθούν και από κοινοπραξίες των υποψηφίων.
Ο διαγωνισμός για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που προωθείται ως δημόσιο έργο με προϋπολογισμό 136 εκατ. ευρώ, αφορά την διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, συνολικού μήκους 14,50 χιλιομέτρων και την εκτέλεση των αναγκαίων εργασιών για την μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο. Αναλυτικά, το έργο αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος σε τετράιχνη αρτηρία με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μέτρων.