Λιμάνια, μαρίνες και τα μεγάλα στοιχήματα των ΛΑΡΚΟ, ΔΕΠΑ, Αττικής Οδού και Εγνατίας μπαίνουν στον προγραμματισμό του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων που θέτει τον στόχο των εσόδων στα 2,2 δισ. ευρώ για το 2022.
Ψηλά στην ατζέντα του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται η αξιοποίηση λιμένων και μαρίνων με πολλούς διαγωνισμούς να αναμένεται να προχωρήσουν μέσα στους επόμενους μήνες. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την μαρίνα της Κέρκυρας που μπορεί να εξυπηρετεί 98 mega yachts, ενώ τον Φεβρουάριο θα κλειδώσουν οι δεσμευτικές προσφορές για την υπο-παραχώρηση της εμπορικής δραστηριότητας του Λιμανιού της Καβάλας και ένα μήνα αργότερα θα προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Ενώ ενδεχομένως και στο πρώτο τρίμηνο αναμένεται να μπουν σε τροχιά υλοποίησης και οι πωλήσεις των Λιμένων Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου.
Παράλληλα, προχωράνε και οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο θα ανοίξουν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας, μέσα στον Φεβρουάριο θα προχωρήσουν και οι δεσμευτικές προσφορές για την μαρίνα Θεσσαλονίκης, ενώ ήδη έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός για τη Μαρίνα Πύλου.
Έως το τέλος του έτους φαίνεται ότι θα έχει προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, εάν έχουν κλείσει οι εκκρεμότητες που είναι ανοιχτές, όπως είναι η ολοκλήρωση των σταθμών διοδίων αλλά και αν θα υπάρξουν τελικά επεκτάσεις του αυτοκινητοδρόμου όπως προς τη Ραφήνα και τον Υμηττό. Επίσης, προς το τέλος του νέου έτους φαίνεται ότι θα πέσουν οι υπογραφές για την 35ετή σύμβαση παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Υπενθυμίζεται ότι με προσφορά ύψους 1,496 δισ. ευρώ επικράτησε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects.
Παράταση για το 2022 παίρνουν οι διαγωνισμοί για ΛΑΡΚΟ και ΔΕΠΑ Εμπορίας. Όπως είναι γνωστό για τον τελευταίο διαγωνισμό, την πώληση δηλαδή του 65% της ΔΕΠΑ Εμπορίας, εκκρεμεί η ανοιχτή δικαστική διαμάχη με την ELFE καθυστερώντας τη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Πίσω όμως πάει και το ζήτημα της ΛΑΡΚΟ. Από παράταση σε παράταση πηγαίνουν οι «δίδυμοι» διαγωνισμοί για την πώληση της ΛΑΡΚΟ, χωρίς την παραμικρή βεβαιότητα ότι θα υπάρξει αίσια κατάληξη για την πολύπαθη, κρατική βιομηχανία νικελίου, που βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο ορόσημο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ τοποθετείται, ελαφρώς αόριστα, εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 και ανάλογα προσαρμόζεται ο χρονισμός του έτερου διαγωνισμού για τα περιουσιακά στοιχεία που κατέχει το Δημόσιο.
Επίσης, θα επανεξεταστεί ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% του Ελ. Βενιζέλος που «πάγωσε» λόγω της πανδημίας στη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Τέλος, την προσοχή του στρέφει το Ταμείο και στην αξιοποίηση των ιαματικών πηγών και σχετικών ακινήτων. Την έναρξη μέσα στους πρώτους μήνες θα κάνει ο διαγωνισμός για τα Καμμένα Βούρλα και ο επόμενος σχετικός διαγωνισμός θα αφορά σε ακίνητο στις Θερμοπύλες.