ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Ouzo
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 31% στις εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών το α' εξάμηνο

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών, οι εξαγωγές αλκοολούχων ποτών αυξήθηκαν κατά 10,7 εκατ. το α' εξάμηνο, με το ούζο να διατηρεί τα πρωτεία.

Αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητα παρουσίασαν οι εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών (εντός ΕΕ 27 & σε τρίτες χώρες) το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020 αλλά και του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat (Αύγουστος 2021) που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών.

Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2020, εμφανίζεται αύξηση σε αξία +31% (+ 10,7 εκατ. ευρώ) και σε ποσότητα 9,13% (+1,5 εκατ. κιλά). H Ευρώπη συνεχίζει να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών, σε ποσότητα & αξία με ποσοστό 75% ενώ η Γερμανία αποτελεί την χώρα προορισμό με το μεγαλύτερο μερίδιο εξαγωγών.

Το ούζο συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στις εξαγωγές των ελληνικών αλκοολούχων ποτών. Το πρώτο εξάμηνο του 2021 εμφανίζεται αύξηση σε αξία (+5,1 εκατ. ευρώ) και σε ποσότητα (+0,7 εκατ. κιλά) τόσο εντός όσο και εκτός ΕΕ σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. Όσον αφορά το τσίπουρο/τσικουδιά παρατηρείται αύξηση σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε αξία (+0,3 εκατ. ευρώ) και σε ποσότητα (+0,05 εκατ. κιλά).

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΟΠ, ο κλάδος της ελληνικής ποτοποιίας και αποσταγματοποιίας είναι από τους πλέον εξωστρεφείς κλάδους, προάγοντας την ελληνική παράδοση σε όλο τον κόσμο. Η ποιότητα των ελληνικών ποτών αναγνωρίζεται διεθνώς και προτιμάται όλο και περισσότερο σε παγκόσμιο επίπεδο. Μετά την αύξηση των εξαγωγών, το επόμενο στοίχημα είναι η ενδυνάμωση της επιτόπιας κατανάλωσης των ελληνικών ποτών. Ο ΣΕΑΟΠ στηρίζει ενέργειες που θα οδηγήσουν στην ενδυνάμωση της ελληνικής αγοράς και αναμένει να ξεκινήσει άμεσα η αποκλιμάκωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, προκειμένου να ενισχυθεί η υγιής επιχειρηματικότητα & να περιορισθεί το λαθρεμπόριο καθώς και η απλοποίηση του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ouzo
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ανοδική πορεία παρά τον ανταγωνισμό οι εξαγωγές ελληνικού ούζου

Αυξημένες κατά 7,3% σε αξία και 3,6% σε ποσότητα ήταν οι εξαγωγές ούζου στο πρώτο εξάμηνο του 2024, και την τελευταία πενταετία έχει εμφανίσει αύξηση 45% σε αξία και 8% σε ποσότητα παρά τον διεθνή ανταγωνισμό.
Trofima, Super Market, laxanika, lahanika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι νέες αγορές εκτός ΕΕ που ανοίγονται για τα ελληνικά τρόφιμα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λ. Αυγενάκης σημείωσε πως υλοποιείται ένα δυναμικό πλάνο ενίσχυσης των σχέσεων της Ελλάδας με άλλες χώρες για την προώθηση των συμφερόντων των αγροτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποστολή στην Ασία για 12 Έλληνες παραγωγούς τροφίμων και ποτών

Μεγάλες ευκαιρίες για ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να διεκδικήσουν μερίδια αγοράς σε μια  «πίτα» που σταθερά διευρύνεται. Πάνω από 400 συναντήσεις με τοπικές επιχειρήσεις σε Τόκιο, Σεούλ, Πεκίνο και Χονγκ Κονγκ.