Τρεις μεγάλοι διαγωνισμοί για έρμα με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που σχεδιάζονται επί χρόνια ξεκινούν με την εκδήλωση ενδιαφέροντος μέσα στον Σεπτέμβριο, αν δεν υπάρξει και νέα, δεύτερη, αναβολή.
Την Παρασκευή έχει προγραμματιστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς με ΣΔΙΤ και προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος είχε προγραμματιστεί για τις 30 Ιουλίου αλλά τελικά μετατέθηκε για τις 10 Σεπτεμβρίου.
Στις 22 Σεπτεμβρίου έχει προγραμματιστεί, από τον διαδημοτικό σύνδεσμο διαχείρισης απορριμμάτων της Αττικής (ΕΔΣΝΑ) η εκδήλωση ενδιαφέροντος στους δύο διαγωνισμούς που προωθούνται με ΣΔΙΤ και ανταγωνιστικό διάλογο και αφορούν τις μονάδες επεξεργασίας σε Σχιστό και Φυλή. Ο προϋπολογισμός των δύο μεγάλων έργων, μέσω των οποίων επιχειρείται να λυθεί ένα πρόβλημα (η λειτουργία της χωματερής στη Φυλή) που εκκρεμεί επί δεκαετίες, προσεγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ.
Ο ΕΔΣΝΑ είχε αρχικά προγραμματίσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις 26 Ιουλίου. Στον σύνδεσμο επικαλέστηκαν «το γεγονός ότι η πληθώρα των διευκρινίσεων καθιστά αναγκαία την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας, (…) ώστε να είναι σε θέση οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς, λαμβάνοντάς τα υπ’ όψιν, τα προετοιμάσουν τις αιτήσεις συμμετοχής» και «το γεγονός ότι μεσολαβεί Αύγουστος και είναι δυσχερές να εκδοθούν έγγραφα που απαιτείται να είναι επίκαιρα, και συνεπώς πρέπει η νέα ημερομηνία να οριστεί σε χρονικό σημείο που να επαρκεί ο χρόνος για την έκδοση νέων εγγράφων».
Η ολοκλήρωση των διαγωνισμών για τις δύο μονάδες που προωθούνται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου δεν αναμένεται πριν το τέλος του 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις όσων παρακολουθούν τη διαδικασία.
Σύντομα αναμένονται και νεότερα για δύο ακόμα διαγωνισμούς ΣΔΙΤ που αφορούν την Αττική. Το διαγωνισμό για τη συντήρηση και λειτουργία του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αθήνας και για την προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα, με αξιοποίηση της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών που σκουριάζει εδώ και 15 χρόνια.