Παρά τις συνεχείς εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με τις οποίες ορισμένες επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα γίνουν ως δημόσια έργα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχουν διαμηνύσει πως δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσουν οδικά έργα.
Ειδικά έργα μέσα στον αστικό ιστό που μπορούν να είναι ανταποδοτικά, μέσω διοδίων, λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας. Έτσι μέσα στην επόμενη διετία μπορεί να δούμε ένα διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση του κυρίως οδικού άξονα της Αττικής Οδού (και της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού) και έναν ξεχωριστό διαγωνισμό για τις επεκτάσεις.
Γι’ αυτό το λόγο και ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης πάει συνεχώς προς τα πίσω, αφού στο υπουργείο Υποδομών, που θέλουν να τον προχωρήσουν ως δημόσιο έργο, δεν βρίσκουν κονδύλια για τη χρηματοδότησή του.
Ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως ως δημόσιο έργο θα προχωρήσει και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Όμως, τις τελευταίες εβδομάδες στο υπουργείο έχουν αλλάξει τροπάρι. Υποστηρίζουν, μέσω του γενικού γραμματέα Υποδομών Γ. Καραγιάννη, πως οι οριστικές αποφάσεις για το αν θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης ή ως δημόσιο έργο θα ληφθούν το 2022.
Στην αγορά κατασκευών θεωρούν ως πιθανότερη λύση την υλοποίηση των δύο επεκτάσεων, καθώς και άλλων δύο (επέκταση προς Ραφήνα και Λαύριο) μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Η υλοποίηση κάποιων επεκτάσεων είναι μάλιστα αναγκαία προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός. Μέσω της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης περίπου 30.000 οδηγοί ημερησίως θα αποφεύγουν τον κόμβο Μεταμόρφωσης όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται χιλιάδες οδηγοί που έχουν μάλιστα πληρώσει τα 2,80 ευρώ στην Αττική Οδό.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης προβλέπεται να γίνει με νέο οδικό άξονα 3,8 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. Το κόστος του έργου υπολογίζεται κοντά στα 300 εκατ. ευρώ. Πολύ πιο ακριβό είναι το κόστος επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης που θα γίνει με υπόγεια σήραγγα. Δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος επέκτασης προς την Ραφήνα και το Λαύριο.