ΓΔ: 2076.71 0.95% Τζίρος: 212.97 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Φωτο: Shutterstock

Μπλόκο ΕΕ στη χρηματοδότηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού ως δημόσιων έργων

Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ΕΤΕπ έχουν διαμηνύσει πως δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσουν οδικά έργα. Πιθανότερη λύση η υλοποίηση των επεκτάσεων μέσω συμβάσεων παραχώρησης.

Παρά τις συνεχείς εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με τις οποίες ορισμένες επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα γίνουν ως δημόσια έργα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχουν διαμηνύσει πως δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσουν οδικά έργα.

Ειδικά έργα μέσα στον αστικό ιστό που μπορούν να είναι ανταποδοτικά, μέσω διοδίων, λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας. Έτσι μέσα στην επόμενη διετία μπορεί να δούμε ένα διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση του κυρίως οδικού άξονα της Αττικής Οδού (και της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού) και έναν ξεχωριστό διαγωνισμό για τις επεκτάσεις.

Γι’ αυτό το λόγο και ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης πάει συνεχώς προς τα πίσω, αφού στο υπουργείο Υποδομών, που θέλουν να τον προχωρήσουν ως δημόσιο έργο, δεν βρίσκουν κονδύλια για τη χρηματοδότησή του. 

Ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως ως δημόσιο έργο θα προχωρήσει και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Όμως, τις τελευταίες εβδομάδες στο υπουργείο έχουν αλλάξει τροπάρι. Υποστηρίζουν, μέσω του γενικού γραμματέα Υποδομών Γ. Καραγιάννη, πως οι οριστικές αποφάσεις για το αν θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης ή ως δημόσιο έργο θα ληφθούν το 2022.

Στην αγορά κατασκευών θεωρούν ως πιθανότερη λύση την υλοποίηση των δύο επεκτάσεων, καθώς και άλλων δύο (επέκταση προς Ραφήνα και Λαύριο) μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Η υλοποίηση κάποιων επεκτάσεων είναι μάλιστα αναγκαία προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός. Μέσω της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης περίπου 30.000 οδηγοί ημερησίως θα αποφεύγουν τον κόμβο Μεταμόρφωσης όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται χιλιάδες οδηγοί που έχουν μάλιστα πληρώσει τα 2,80 ευρώ στην Αττική Οδό.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης προβλέπεται να γίνει με νέο οδικό άξονα 3,8 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. Το κόστος του έργου υπολογίζεται κοντά στα 300 εκατ. ευρώ. Πολύ πιο ακριβό είναι το κόστος επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης που θα γίνει με υπόγεια σήραγγα. Δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος επέκτασης προς την Ραφήνα και το Λαύριο
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σημαντική αύξηση +22,5% στα κέρδη ανα μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα στο α' εξάμηνο

Τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά +36,7% και ανήλθαν στα 68,1 εκατ. Στα 2 δισ. η ρευστότητα μετά και την πρόσφατη επιτυχημένη έκδοση του εταιρικού ομολόγου, στα 6,3 δισ. το υπογεγραμμένο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο.
Δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα στους οδηγούς από την διπλή έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής Οδού

Εντός του 2026 θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για τη δεύτερη έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης, χωρίς επίπτωση στα διόδια της Αττικής Οδού. Ξεκινά εντός Οκτωβρίου ο διαγωνισμός για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βουτιά» οικονομικού κλίματος στην ΕΕ, μικρή υποχώρηση στην Ελλάδα

Η Κομισιόν τονίζει ότι η υποχώρηση οφείλεται στη μείωση της εμπιστοσύνης στη βιομηχανία, τις κατασκευές και μεταξύ των καταναλωτών, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση της εμπιστοσύνης στις υπηρεσίες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντική υποχώρηση του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Οκτώβριο

Ο δείκτης της Κομισιόν για την Ελλάδα αποδυναμώθηκε στις 107 μονάδες από 110,2 που ήταν τον Αύγουστο. Πιέσεις για όλους τους επιμέρους τομείς, με μικρή ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεχίζει να τρελαίνει τα... κοντέρ των επενδυτών η Αττική Οδός

Από το ήδη υψηλό τίμημα των 3,27 δισ., η συμφωνία με τη Μ. Λάτση ανεβάζει 15% περισσότερο την αποτίμηση του οδικού άξονα. Δυνατότητα πώλησης επιπλέον 39% των μετοχών έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. «Μαγνήτης» και ο ΒΟΑΚ.