Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για περίπου 31.000 επιχειρήσεις προκειμένου να λάβουν τα κρατικά «κουπόνια» για την πληρωμή οφειλών από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές μέσω του προγράμματος επιδότησης παγίων δαπανών.
Οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλλουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα "myBusinessSupport" την οριστική αίτηση με την οποία θα δηλώσουν το ποσό της ενίσχυσης που θα χρησιμοποιήσουν για έκπτωση από τρέχουσες φορολογικές οφειλές καθώς και το ποσό της ενίσχυσης που θα χρησιμοποιήσουν για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών.
Αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν και οι επιχειρήσεις που απέκτησαν υποκατάστημα από 1.4.2019 έως 31.12.2020 υπό την προϋπόθεση ότι εμφανίζουν ζημία και μείωση τζίρου κατά 30% κατά την επιλέξιμη περίοδο σε σχέση με το 2019. Σε περίπτωση που δεν πληρούν τα ανωτέρω κριτήρια θα πρέπει τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του έτους 2020 να είναι μικρότερα κατά τουλάχιστον 30% από το σύνολο των εξόδων, συμπεριλαμβανομένου του κόστους πωληθέντων, ανεξαρτήτως της μείωσης του κύκλου εργασιών τους ή των εσόδων τους.
Αναλυτικότερα με βάση το ισχύον νομοθετικό καθεστώς για την επιδότηση των παγίων δαπανών:
- Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για την ενίσχυση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα "myBusinessSupport" έως σήμερα 9 Αυγούστου δηλώνοντας το ύψος της ενίσχυσης που αιτούνται να λάβουν. Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διενεργείται με τους κωδικούς TAXISnet.
- Κατά την αίτηση οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν επιπλέον στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» τα κατωτέρω στοιχεία:
α) Το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.Η έκπτωση εφαρμόζεται με την ακόλουθη σειρά:
-από φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων ή από φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων/νομικών οντοτήτων,
-από ΕΝ.Φ.Ι.Α.,
-από Φ.Π.Α.,
-από κάθε άλλο φόρο, τέλος, εισφορά ή χρηματική κύρωση.
β) Το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021. Σύμφωνα με την απόφαση τα στοιχεία που θα υποβληθούν δεν μπορούν να τροποποιηθούν μετά τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης.
- Με την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και ελέγχεται αυτοματοποιημένα η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet.
- Η ενίσχυση χορηγείται με τη μορφή δικαιώματος έκπτωσης από τρέχουσες οφειλές έτους 2021 στη φορολογική αρχή που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021 ή και με τη μορφή πιστωτικού για την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021. Η ενίσχυση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αργότερο έως 31.12.2021 ενώ τυχόν υπόλοιπο ποσό που παραμένει μετά το τέλος Δεκεμβρίου ακυρώνεται.