Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει, ενισχυόμενο διεθνώς σε διψήφιο ποσοστό φέτος, ενώ και οι ανέπαφες συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου αναμένεται να καταγράψουν εντυπωσιακές επιδόσεις την χρονιά που διανύουμε. Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Juniper Research με αντικείμενο τη μεταβολή των καταναλωτικών δαπανών στον πλανήτη, συνέπεια της πανδημίας.
Ειδικότερα, οι παγκόσμιες πωλήσεις μέσω του διαδικτύου εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 11,6 τρισ. δολάρια φέτος, ενισχυόμενες κατά 11,5% συγκριτικά με το 2020, καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται διατεθειμένοι περισσότερο να παγιώσουν συνήθειες που απέκτησαν στην διάρκεια του υποχρεωτικού εγκλεισμού λόγω της επιβολής περιοριστικών μέτρων, παρά να επανέλθουν στις συνήθειες του παρελθόντος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Juniper, οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω του έξυπνου κινητού τηλεφώνου προβλέπεται να συνεισφέρουν ποσοστό 73% επί των συνολικών ψηφιακών συναλλαγών φέτος, με την προοπτική να αγγίξουν το 79% μέχρι το 2025.
Οι αναλυτές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι συναλλαγές μέσω του κινητού τηλεφώνου αναδεικνύονται ως ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις που θα πρέπει να προσαρμόσουν την λειτουργία τους αναλόγως.
Εξάλλου, στο περιβάλλον των εφαρμογών για τα κινητά, η εμπειρία του πελάτη-καταναλωτή αναδεικνύεται σε κεντρική παράμετρο για την επιτυχή ολοκλήρωση της συναλλαγής και την μετατροπή του επισκέπτη σε πιστό πελάτη. Εκτιμάται δε ότι οι στρατηγικές απάντησης στην πανδημία τις οποίες ανέπτυξαν αναγκαστικά οι επιχειρήσεις την προηγούμενη διετία, μεσούσης της πανδημίας, θα πρέπει να μετατραπούν σε στρατηγικές με μακροπρόθεσμη πνοή, που θα απαντούν άμεσα στις ανάγκες των καταναλωτών και θα τους προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία χρήστη, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός εντός του ψηφιακού εμπορικού οικοσυστήματος ολοένα και θα εντείνεται.
Σύμφωνα με την έρευνα της Juniper, οι απομακρυσμένες αγορές αγαθών μέσω του διαδικτύου προβλέπεται να καταγράψουν την υψηλότερη αξία μεταξύ όλων των συναλλαγών για φέτος, συνεισφέροντας το 22% επί του συνόλου, ακολουθούμενες από τις αποστολές χρημάτων και τις πληρωμές μέσω QR code.
Στο περιβάλλον αυτό μάλιστα, οι ανέπαφες πληρωμές για αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του κινητού εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, με την αξία τους να ενισχύεται κατά 242% μεταξύ 2021 και 2025. Ως εκ τούτου, αναπόδραστη θα πρέπει να θεωρείται για τις εμπορικές επιχειρήσεις η ανάγκη να αξιοποιηθούν στοιχεία analytics που θα προκύψουν μέσω της ενσωμάτωσης πρακτικών τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να εξασφαλιστεί μία αληθινά προσωποποιημένη εμπειρία χρήστη, κατά την περιήγηση του στο ψηφιακό εμπορικό περιβάλλον.